• Stoce

December Bebis 2010 :)

wildahallon skrev 2010-07-17 08:50:34 följande:

Nu har jag och sambon enats om vad Grodan ska heta, och det blir nog Dylan :)
    Tycker ni det låter finnnnt? :)Glad

Det är inte ett namn jag hade valt, då jag vill ha ett svenskt... men vi väljer alla olika
  • Stoce
    Momalicious skrev 2010-07-17 00:28:59 följande:
    Min käre man kom hem snabbt, var ett falsklarm. : )

Nu är jag i vecka 17, wiho!
    Kan tänka mig att jourjobb inte är någon hjödare alls, dessutom ett jobb som brandman där man måste studsa upp och befinna sig på platsen på studs kan nog "döda" många mysstunder.... tur det ger pengar i alla fall
  • Stoce

Ludicrous - Vi har precis fått hem vår Emmaljunga Edge Duo Combi, och den är kanonfin. Det är en 2008 års modell, med babyskydd som man kan klicka fast på chassit - vi gav 6500 kr för allt, och vagnen ser inte ens använd ut. Tjejen som sålde den har varit jättenoga med den. Det sitter till och med kvar gummipluttar på hjulens kanter. Handtaget ser inte ut om att någon har rört i. Det finns inte en fläck på den. Jag var inne på att köpa ny vagn, men hittade denna på Blocket och chansade. Jag ångrar det inte för fem öre. Särskilt inte med tanke på att vi fick en "ny" vagn+babyskydd till halva priset.

• Stoce

Majorima - förstår att det blir läskigt, men låter ändå som att läkaren har lyckats lugna dig. Skönt!!

• Stoce
    Stoce skrev 2010-07-17 19:10:35 följande:
    Ludicrous - Vi har precis fått hem vår Emmaljunga Edge Duo Combi, och den är kanonfin. Det är en 2008 års modell, med babyskydd som man kan klicka fast på chassit - vi gav 6500 kr för allt, och vagnen ser inte ens använd ut. Tjejen som sålde den har varit jättenoga med den. Det sitter till och med kvar gummipluttar på hjulens kanter. Handtaget ser inte ut om att någon har rört i. Det finns inte en fläck på den. Jag var inne på att köpa ny vagn, men hittade denna på Blocket och chansade. Jag ångrar det inte för fem öre. Särskilt inte med tanke på att vi fick en "ny" vagn+babyskydd till halva priset.
    Glömde skriva - plus en massa tillbehör. Skötväska, åkpåse, parasoll, hjulskydd, adapter så man kan klicka fast babyskyddet... Alla tillbehör (som kan beställas i olika färger) är i samma färg som vagnen - svart med beige.

Provkörde den faktiskt igår med sittdelen på, då jag var barnvakt åt sambons brorsbarn Agnes som snart fyller två år. Hon hörde att vi pratade om bebis och namnet Algot innan hennes föräldrar åkte. Sen sa jag till henne att hon skulle få åka i bebisens vagn. Hela vägen tjatade hon om att "Agnes åka bebi Algot vang". Så söt
  • Stoce

Så ni är flera som har blivit gråtmilda? Själv är jag nästan tvärtom jag, funderar på om något är galet?! Jag har väldigt jämnt humör och är mest bara nöjd och tillfreds. Enda gången jag gråter/får tårar i ögonen är om jag ser en förlossning på tv eller liknande, haha!

Går in i vecka 20 idag, så nu är det halvtid, tjoho! Imorgon är det dags för besök hos BM, ska få lyssna på hjärtat för första gången. Sambon ska med också, så vi ser fram emot det båda två.

Ni som får ut vätska från brösten... hur ser den vätskan ut? Det som kommer för mig, är ganska klart med antydan till svagt ljusgult. Luktar ingenting.... läcker ibland så jag får byta nattlinne, haha!

• Stoce
    ondar skrev 2010-07-20 13:20:03 följande:
    Toppen ju att du är så stabil, är du det annars också, när du inte är gravid? Vet många som blir mer stabila med en bebis i magen faktiskt:P.

Va mysigt och få lyssna på hjärtljuden, jag har inte gjort det ännu:(, får det först i vecka 24 så fyra långa veckor kvar:P.

Här läcker det också ljusgult, brukar hitta det torkat runt bröstvårtan ibland. Har försökt och klämma fram något men det går inte hehe.
    Jag brukar vara ganska stabil annars med, men inte såhär. Kan lätt bli irriterad på vissa saker ibland, men nu är jag mest glad och skrattar bort sånt som jag annars skulle tänt till på. Rätt skönt faktiskt

Ja, det kan vara enda gången sambon kan vara med också, då han inte jobbar i den staden där jag går på mvc. Nu är han ledig så det blir jättebra att han kan vara med nu första gången man får lyssna på hjärtat i alla fall.

Okej, ljusgult verkar som att det är okej då, så skönt att höra!

Bebis har varit lugn nu några dagar, skulle gärna vilja ha lite rörelser där inifrån igen. Ska bli skönt att träffa BM imorgon i alla fall, så man får höra att allt är bra!
  • Stoce

Kommer precis från MVC. Bebis hjärta slog så fint med 152 slag per minut, helt magiskt att höra *salig*
    Alla mina värden ligger jättebra, blodtrycket dock ngt lågt 110/65, men hellre det är för högt. HB låg på 130, så det är gränsfall till att börja äta järntillskott, skulle vänta ett litet tag och sedan börja sa hon. Har inte gått upp ett gram än, vilket känns jätteskönt då det finns att ta av. Mycket bra dag!

Mrs TH skrev 2010-07-21 12:08:31 följande:
    Jag har gått ner -5kg sen inskrivningen, men jag har att ta av så det är bara bra. Bebben tar det den behöver och jag får leva på överskottet

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

Vi har köpt en Emmaljunga Edge Duo Combi från 2008 som är kanonfin. Har varit insnöad på Emmaljunga hela tiden
    Smart-modellen är en liknande, samma storlek etc. men med mindre "finesser". Den saknar vissa saker som Edge:n har... jag kände att jag ville ha en fullutrustad vagn, men det är ju lite som man känner. Kika på Emmaljungas hemsida, där står nog skillnaderna mellan dem. Känns det rätt, så kör på! Den såg fin ut, och bra pris också!
  • Stoce
    Emelle skrev 2010-07-23 11:32:54 följande:
    Hjälp, min man är försvunnen!
    Jag är nedstämd och förtvivlad...
    Behöver era åsikter

In, fort och säg vad ni tycker!

www.metrobloggen.se/picnic
    Jag tyckte han var himla fin i nya frisyren med!
    Tar kanske ett tag att  vänja sig? Du blir nog så illa tvungen Cool
  • Stoce

Grattis till lillgosse tvåbarnsmamma!

Måste fråga er... har känt på min livmodertapp, och den är rätt mjuk, och man får in ett finger i den. Tänk om den håller på att öppna sig...?! Hur känns era?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)