Jag har försökt leta, men hittar inte riktigt min livmoder. Finns en del "stoppning" ovanpå livmodern så det är kanske därför.
Ett tips till er om ni är "shoppingsugna". Jag registrerade mig som gravid på Goboken, och fick världens finaste välkomstpaket. Det är en liten pekbok, en annan om hur man kan "leka" med/aktivera sitt barn ända från nyfödd till mer verkliga lekar och aktiviteter uppåt i åren. Man fick också en vagnsleksak/dekoration - men sen det bästa! En "Boken om dig". Som tårarna skvalade när jag tittade igenom den!!! Man ska dels skriva i den under graviditeten, vad man drömmer om och hur man tror barnet ser ut, vad mamma absolut ville äta/inte kunde äta osv. Namn man pratat om, hur mamma och pappa träffades... och SEN, då kommer dessa sidor med födsel, första leendet, favoritlek... ja, allt som brukar ingå i såna böcker, men nu är det ju på riktigt. Jag kommer att få fylla i denna, för vår bebis, som faktiskt ska bli en helt egen person. Det är knäppt att säga, men igår, när jag satt med lyckotårarna rinnande nerför kinderna, så insåg jag på ett helt annat sätt att vi faktiskt ska få en helt egen liten människa att ta hand om och få se växa upp... det är ju något enormt stort! Själva boken är så fin i sig, med plats för foton, men också att skriva väldigt mycket.
Ultraljud imorgon, hoppas få se en liten livlig en därinne som växer precis som den ska och att vi kanske får BF liite tidigare. Den är beräknad den 10:e, men jag fyller den 8:e och hade varit lite skoj om bebis kommer då. Världens bästa present! I och för sig inte alls säkert med BF-dag, men ändå. Lite skoj att kunna säga att den är beräknad på sig egen födelsedag