• Stoce

December Bebis 2010 :)

Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den

Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu

Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!! {#lang_emotions_heart}

• Stoce

Tack alla som gratulerade igår. Det går fortfarande inte att förstå att den lill* krabaten lever, i mig, utan att det alls syns eller känns annat än på mina symtom. Läkaren hade med sig en "praktikant", vad det nu kallas inom sjukvården, som inte var så "hålvan" om man säger så, som också fick känna efter på livmoderns storlek. Min sambo har fnissat lite åt det efteråt "Tänk om jag också frågat om jag får känna?". Haha, undrar vad de hade sagt?!

Idag väntar veckans jobbigaste dag i mitt lärarschema, lektioner från 08.00-15.00 med endast en halvtimme lunch. Känner INTE för att ta itu med åk 5-9 nonstop, sprängande huvudvärk idag. Men men, det är SISTA tisdagen detta läsår! Nästa tisdag ska vi ha brännbollsturnering så det känns ändå som att "nu kör vi, året sista jobbiga dag"

Ha det gott idag gravida damer!

• Stoce

Majmamman - grattis till husköp! Det är underbart att bo i hus. Vi bor sedan drygt två år tillbaka i vårt sutteränghus. 110 kvadrat per våning, så vi bor två stycken på 220 kvadrat, haha! Men nu ska vi ju börja fylla huset så :)
    Vi har grejjat så mycket med det så vi har "repstopp" i ett år och tagit i hand på det, så fram till i oktober får vi inte alls påbörja några nya projekt. Känns ganska skönt.

I veckan har jag börjat pinka mer, och idag har det varit helt otroligt. Går oftare än en gång i timmen för det känns som jag ska kissa på mig, och så kommer det inte mer än några droppar. Är i v 12+4 idag. Antar att det kommer hålla på ett tag innan livmodern stiger upp en bit.

• Stoce
    MalakiW skrev 2010-06-02 22:51:45 följande:
    Blir så arg när jag hör att du inte får göra VUL! Hur svårt kan det vara! Ska banne mig köpa en egen j-vla apparat, lära mig hur den funkar, och sen ska jag undersöka oroliga kvinnor på löpande band! Ett litet VUL som tar typ 20 minuter - hur svårt kan det vara!

Hoppas nu läkaren är bra när han ringer! Godnatt och kram!
    Jag håller med dig Malaki. Det skapar så mycket oro, obefogad eller ej... men det är alltid skönt att få klarhet.

Här hade vi *hrmm* sex igår, och jag började blöda efteråt. Idag kommer det brunt, men jag antar att det är för att det är rätt irriterat där då jag torkat rätt mycket och kollat om det kommer mer brunt då vi fick vara på VUL också. Har inte alls ont i magen, men är lite öm inne i slidan... så jag tror och hoppas att det är det...
  • Stoce

Idag åker vi till fjällen och ska fiska (jag ska nog mest ligga i husvagnen och läsa, titta på film och ha det gott) med ett par kompisar. Tyvärr så är det "friluftstoalett" som gäller. Uppför en backe och huka sig i skogen, vädret är utlovat att bli ca 5 grader, regn och blåst. Icke trevligt när man behöver gå en gång i halvtimmen i princip! Tror nästan det är värt att använda husvagnstoaletten, och sedan ta itu med att rengöra den. Jo, så får det bli!

Ha det gott alla! Trevlig helg!!

• Stoce

Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!

• Stoce
    MalakiW skrev 2010-06-06 23:29:02 följande:
    Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!
    Självklart tänker vi på dig idag! Det är tufft det du måste gå igenom. Stora kramar!!

Jag har precis pratat med min BM, och hon ville absolut att jag skulle in och kolla upp varifrån det blöder. Väntar på att KK ska ringa upp, 09.35 ringer de... hoppas verkligen på att få en tid idag. Fy...
  • Stoce

Har fått tid på KK, skulle komma in vid 11-tiden sa hon. Usch, blir bara mer och mer orolig...

• Stoce

Kommer från ytterligare ett ultraljud precis. Bebis mår bra, har vuxit från 56 mm till ca 85 idag. Den sprattlade och for omkring och verkade leva livet därinne, blödningen kunde de inte förklara, men ordinerade mig vila denna vecka. Jag får jobba (är lärare) om jag tar det väldigt lugnt, och nu är det sista veckan och det blir typ halva dagar, så det ska nog allt gå bra. Får ta det lugnt hemma, och vila då. Om nya blödningar uppstår ville de dock att jag kommer in på en gång. Underbara besked, än en gång alltså

• Stoce

Tilläggas bör att den har vuxit från 56 mm till 85 mm sedan förra måndagen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)