Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-10-18 17:33:07 följande:
    oh så härligt o ha allt klart! Vi (el jag ) är inte ens i närheten av färdiga.....blir ju mest ja som får köpa o planera,hehe!

Vi har kvar skötbord o alla hygien artiklar,filat,täcken,kuddar,kläder. Känns som de enda vi har e vagn just nu!!
    Men i helgen blir de förhoppningsvis Ullared o nästa helg IKEA för o shoppa de sista,sen ska jag bara vara hemma o njuta o pyssla inför bebisens ankomst=)

Nån som gjorde klart eran babyhörna med säng och skötbord???
    Hihi klar här med sängen var klar sen 2 månader sen höhö jag kan inte vänta .. o samma med skötbordet men det jag MÅSTE ha är köttbädd haha inte skönt att ligga i hårt men det köper vi på onsdag
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-10-18 17:23:50 följande:
    Nu har vi köpt nappar, blöjor och tvättlappar, vågar inte vänta längre efter igår. Ska ner på onsdag på stan och köpa mjölkuppsamlare och babyolja. Sen är jag klar! Bara kvar att ta hem vagnen från mamma och bädda den och sängen Känns så skönt då jag knappt tar mig ut till bilen längre pga mina sammandragningar..

Ska åka till sthlm i helgen till min sambos systrar och min pappa och syster. Tänker ta med babyskydd och kläder för säkerhetens skulle. Är jätte nojig hela tiden nu!
    Mysigt
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-10-18 17:51:26 följande:
    Jo visserligen säger de det men vrf ta en risk undrar jag, jag har själv smakat så det kommit i munnen men inte svalt. Lät som nåt helt annat *lol*

får dricka glögg från ica  i år men det går lika bra
    Snusk hummer hahahaha

Haha man får smaka men inte svälja
  • 3 barns mamma84

Hittade något jag tänkte köpa på Onsdag eller denna vecka iaf
    Något till elias när han åker bil när vi i januari ska till sverige och åka bil till sverige tar ca 12 timmar ca då har vi 3barn och en rastlös kvinna i bilen (mig )
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-18 18:04:13 följande:
    Så ingen missuppfattar nu, den glöggen jag menar ÄR den vanliga blossa från affären. Någon systemetglögg skulle jag aldrig dricka för jag tycker dom är så sjukt vidriga i vanliga fall och särskilt inte nu. Skulle aldrig sätta i mig alkohol (mer än det som räknas som alkoholfritt, dvs 0,5 %. Det var därför jag undrade.

Förstår inte hur någon barnmorska kan säga att det är okej att dricka någon gång då och då. Det är faktiskt inte så att det finns någon bevisad magisk gräns för när det blir farligt att dricka. Om man dricker så får ju barnet i sig alkoholen i en mycket högre koncentration och dessutom dricker barnet det flera gånger om. Nolltollerans är det som gäller enligt mig! Men men..

Enligt vissa självutnämnda experter som påstår att alkohol inte går att koka bort (konstigt, varför får då barn äta rödvinssås t.ex.?) så har jag ju redan skadat sönder vår lilla bebis med tanke på att jag använder vin i matlagning jämt. Så eftersom vårt barn redan är helt missbildat och förstört då så spelar det ju verkligen ingen roll om jag kokar min jäkla glögg ett tag för det är ändå redan försent. Gud vad trött jag blir. Jag hatar familjeliv. Gråter
    Som su sa vin går inte alltid att koka bortvi använder vin här med.
    Men du ska inte tro att jag dricker hela tiden detta var bara e gång men JO man får dricka men måttligt.
    Du ska bara veta vad bm sa till mig första gången !! då blev jag små less ..
    ''Testa och röka så blir barnet mindre''
    Det är inte sant barn blir inte mindre av att man röker.

Men glögg från affären kommer jag att köpa men vi har inte system i danmark alls utan man köper sprit från tyskland som vi aldrig gör då ingen av oss dricker om det ej är fest.
    Men jag ska köpa glögg blossa finns nog inte här men något som är vildare då ag inte är så försust i sprit i glögg ..
  • 3 barns mamma84

Den kostar
    Förr 299,95
    DKK 199,95 NU

www.babysam.dk

Jätte fin o jätte smart hehe

• 3 barns mamma84

Vet inte men nu tror ni att jag är en dålig mamma och en dålig mamma som är gravid NEJ säger jag då jag har bara tagit ETT glas i sommras och det var helt okej den var inte änns full utan inte änns halva och det var ett glas som inte var stor av sig.
    Jag får inte dålig sammvete av att jag drack det LILLA och jag vet att det inte är skadligt det lilla man fick i sig.
     Men vi lägger ner detta då vissa blir förbannade!

• 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-10-18 20:25:07 följande:
    Fler som har värkar?
    Inte här inte min vill vänta till dec
    Hur går det för dig gissar på att du har värkar nu hehe när åker du in ?
  • 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-10-18 20:30:18 följande:
    Jag har 6minuter mellan värkarna..... snart dags för nästa värk.... *ler*
    Spännande hur känner du dig snart ska du ju åka in har du långt till sjukan ?
    Du ska inte vänta hur länge som hällst häller då det kan gå jävligt snabbt
  • 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-10-18 21:11:09 följande:
    Det är ju inte nya rek från livsmedelsverket utan ett resultat av en väldgt omfattande studie som visat att en liten mängd alkohol i veckan gör barn generellt lugnare i temperament och mindre representerade bland barn med koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet och olika bokstavskombinationer. För mycket alkohol ökar ju som bekant risken för detsamma. Själv har jag i bägge mina grav smakat lite vin vid festliga tillfällen mot slutet. Kommer nog smutta på lite god glögg!
    Skönt med en till som gjort detta
    Smuttadå o då medfestliga tillfllen helt okej enligt mig.
    o BLÖGG mmmmmm gott
Svar på tråden December Bebis 2010 :)