Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-10-21 11:15:45 följande:
    Ja fy, tycker nästan det är lite hemskt så stora just vårtgårdarna är.. Och MÖRKA.. Förvånad

Nej om man skulle städa lite... Cool
    Asg
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-10-21 13:04:38 följande:
    lägger in en bild på lille Neo (har inte namnet helt klart än) mätte han idag och han är 43 cm lång och väger nu 1990 gram.
    åååååååååååhTungan ute
  • 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-10-21 13:14:42 följande:
    verkar inte gå att ladda upp bilen så ni får gå in på www.ninniejohanna.blogg.se och se på snyggot ist
    Ursäkta orden  men FY FAN vilken sötnos !!!!! HjärtaHjärta
  • 3 barns mamma84

Shit är det mer bebisar som kommer ??
    Tror jag ska läsa denna tråden med hjälp av stor läsglasögon hahaha

Ni som är orolig ring förlossningen det är bättre än sjukupplyssningen.

Jag e iaf fortfarande gravid haha jag lovade en december bebis och det håller jag för oxåTungan ute
    Äter oxå som en häst blir aldrig mätt haha kanske är en ko dom har ju 8 magar hahaha
    Idag blev det macdonals haha en bigo c&o och mini burgare till oxå sen kom jag hem och åt 2 st mackor haha

• 3 barns mamma84

Moma:
    Lycka till och hoppas du kommer hem med ingen bebis inte nu iaf

• 3 barns mamma84
    Monami skrev 2010-10-22 14:59:42 följande:
    Är alla här sådär jättelugna inför att föda. Ingen som är rädd och har gått på aurorasamtal eller nåt? själv har jag fått tid då jag tycker att förlossningen verkar läskig. Någon med erfarenhet från något sånt samtal?
    Jag kommer ha ett samtal snart jag med ska bara ringa kvinnan först här i danmark kommer domhem till en och pratar inför förlossningen.
    Jag har fött 1:a och fått planeradsnitt med 2:a och nu väntar jag 3:e o e livrädd så 2:a var lite dramatiskt för min del
    Så jag kommer göra allt att jag får föda denna gången men e rädd iaf så rädd att om någon tar upp en förlossning med mig eller säger att det snart är dags så får jag panik och börjar att gråta.
  • 3 barns mamma84
    glitterkornet skrev 2010-10-22 16:11:30 följande:
    Hejsan alla decembermammor :)

Hur ligger era bebisar i magen just nu? Min ligger med huvudet mot revbenen
    Hejsan
    När har du beräknad tid ?

Min pojk ligger huvudet nere ej fixerad utan har huvudet mot bäckenbenet och rumpan är mot revbeben  ligger mit sidan typ höger sida
  • 3 barns mamma84
    Monami skrev 2010-10-22 16:09:04 följande:
    Va, bra att de kommer hem, tryggare hemma liksom. Panik här också, det är mitt första barn och tycker det är jättejobbigt att läsa och lära mig om förlossningen. Alla säger det är en fantastisk upplevelse och det är det säkert också. Men är rädd att det ska göra alltför ont och att något går fel.
    Det e bara så skönt.
    Går inte lika mkt hos bm häller har varit hos bm nu 2 ggri hela min graviditet och har mitt tredjebesök 12 nov
    När han är född så kommer bvc bm hit till oss några ggr och väger och mäter honom osv

Jag vill föda vaginalt denna gången och jag HOPPAS att jag får då det är det jag vill.
    Jag födde min dotter visst tog det 24 timmar o jag var helt slut då domökade lustgasen på mig på det högsta nivon så jag blev yr o svimmade under krystnings värkarna o hon kom inte ner med huvudet utan gick upp hela tiden.
    Hon togs ut med sugklockan och jag kan säga det var HÄRLIGT !!
    Jag skrev inte häller något och var jätte jätte tyst och det var mitt 1:a jag födde år 05 och jag kan berätta den förlossningen var underbar fast jag fick förmånga stygn av allt.

Fick snitt med 2:a o detta vill jag inte ta upp med dig alls hoppas du förstår.

Hoppas både du o jag vinner detta och kan njuta oss fram
  • 3 barns mamma84
    glitterkornet skrev 2010-10-22 16:24:56 följande:
    ok. Jag är beräknad 9 december. Börjar bli lite orolig, vill bara att bebisen ska vända sig nu. När är du beräknad? =)
    Jag är beräknad 14 enligt sista mens men enligt ul o rul 21 dec ..
    Men min son kommer ut redan innan alltså början av december månad blir troligtviss igångsätt eller kejsasnitt men det hoppas jag att jag slipper nu.

Hoppas bebisen din vänder men jag tror nog dengör det lite då o då  bebisar brukar hålla på o inte kunna bestämma sig om dom vill ligga huvudet nere ännu detta e normalt än
  • 3 barns mamma84
    gwendylin skrev 2010-10-22 16:21:00 följande:
    Hej! Hoppar in här i tråden. BF 15 December. Var på tillväxt UL i veckan och lillen ligger med huvudet neråt.. allt såg bra ut, han är lite större än normalt.. ca 200 g större. Detta är mitt första barn och just nu känns det bara bra med förlossningen... Jobabr bara 2 dagar till sen får jag havandeskaps pening.. ska bli sååå skööönt att rå om sig själv och bebben...
    Välkommen hit till värmen
    Jag längtar själv jag blir mammaledig och helsjukskriven om 7 dagar men nästa vecka på fredag är jag sjukskriven och mammaledig yess

Hur stor är bebisen beräknad ?
    Har du gjort Tul ?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)