Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Nu har jag fått bilder lagt till vår bildtråd äntligen hehe

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-18 21:19:21 följande:
    CSI + pepparkakor + julmust
    VAAAAAAAAAAAAAA? Sluta vi har inte änns julmust här Gråter
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-18 21:19:21 följande:
    CSI + pepparkakor + julmust
    Ge mig hehe
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-10-19 01:06:59 följande:
    Tänkte på det där med rökning och att man kan bli tillväxthämmad om mamman röker under graviditeten. 

Mamma rökte under hela graviditeten med mig och jag vägde 2300g fast att jag var fullgången.

Jag och min  sambo tyckte att det var märkligt att det tog ett år innan vi lyckades bli gravida fast båda är unga och friska men för ett tag sedan publicerades forskning som visade på att mammor som röker under graviditeten ofta får barn som har svårare att själva bli med barn eftersom att rökningen påverkar könscellerna.
    Både min mamma och sambons mamma rökte med oss...

Jag rökte hela graviditeten ja nästan hela med dottern och fullgången hon var 4140g och 52cm jag drack oxå 2 ggr men då visste jag inte att jag var gravid i vecka 7

Mamma rökte och drack i hela graviditeten med mig varje dag .. o jag var fullgången 3,600g och 49cm
  • 3 barns mamma84

Jätte molvärk mens värk hela kvällen vad är felet på mig??
    Vad kan detta vara ??
    Ska man vara orolig ?

• 3 barns mamma84
    Utomlands skrev 2010-10-19 09:11:32 följande:
    Menar du att det inte finns Julmust i dk? Om inte... har du ett IKEA nära sâ är det ett säkert kort. Varje âr sticker jag till IKEA här för att köpa pepparkakor, pepparkaksdeg, Glögg, julmust etc...
    Nopp ingen julmust och IKEA ligger 130 km här ifrån
    YESS sambon sa direkt att dom har i IKEA YESS
  • 3 barns mamma84
    Annnika skrev 2010-10-19 08:30:25 följande:

i vissa fall klarar ju sig barnen.. men vilket lidande för dom under graviditeten! har läst hur mycket som helst om hur rökning påverkar barnet i magen.. min systers vän har förlorat 2 barn i 8de månaden pga syrebrist.. hon rökte under båda graviditeterna..

när du som gravid tar en cigarett stannar nikotinet kvar i bebisen i ca 15 timmar.. och under dessa timmar har bebisen svårare att andas.. sen så tar man väl en cigg till innan det gått 15 timmar.. och så fortsätter den här onda cirkeln med den stackars bebisen i magen som aldrig får tillräckligt med syre..

Jag vet att rökning gör det inte så bra hos ett barn men vad ska man göra då inte planerat hela graviditeten och pappan inte finns med påbilden och själv var man bara 19år och 20år som mamma jag var inte redo jag ville inte bli gravid men jag vägrade göra abort.
    Jag vet gott o väl att det var fel men just då var det inte fel för mig
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-19 09:30:09 följande:
    Usch i går va en depp dag, hoppas denna dagen blir bättre,men regnar för fullt här och jag måste ge mig ner på stan o köpa ett par utebyxor till sonen till dagis! GAH! El om sambon för följa med efter jobb,hehe!
    Kanske blir snabbmat idag....mc donalds e jag sugen på

Vad har ni köpt i klädesväg till bebisen?? Tex hur många body´s,byxor,strumpor??? Ja vad behöver man ha hemma??
    Orkar inte gå igenom allt jag har till Elias men jag kan vissa ett bild
  • 3 barns mamma84

Vet inte hur många boddys jag har men jag har en himla del av massa olika boddys och byxor tröjorundertröjor underkläder kortbyxor linnen ja ALLT strumpbyxor i alla stl och färger
    Och massor med sett som hör ihop
  • 3 barns mamma84
    DrLiz skrev 2010-10-19 15:50:27 följande:
    Hej,

Jag är en doldis här i forumet som har läst och uppskattat att följa med på era diskussioner men utan att själv ha haft ett behov av att framföra mina synpunkter. Fram tills nu. Och till gengäld blir det ett långt inlägg. Jag hoppas jag är välkommen in så här på sluttampen av vår långa resa:)

Jag ska bli förälder i december och ser mycket fram emot det!

Det är den senaste diskussionen om alkoholkonsumtion som manar mig dock att skriva detta inlägg. Jag skräms över vilka krafter det är som gör att oliktänkande blir utfrysta ur diskussionen på detta forum. Den person som yttrade en annan uppfattning än den skrivna majoriteten i alkoholfrågan, ställde också en oroad fråga om sina menssmärtor - och besvarades med total tystnad och ignorans! Skrämmande gryppdynamik..
    Naturligtvis är hon inte en sämre mamma eller gravid än någon annan på detta forum, och ja, menssmärtor är vanligt men kontakta BM om du är orolig!

Jag tror det är mer skadligt för våra barn att lära sig mobbingbeteende än att smutta på alkohol, äta lite blåmögelost eller råka måla med våtrumsfärg. Om vi som föräldrar inte kan förmedla respekt och tolerans gentemot våra medmänniskor så kommer våra barn lida långt värre öden än det förstnämnda scenariot.

Genom att följa livsmedelverkets riktlinjer och försöka undvika exponering av gifter i den mån det går (avgaser, kemikalier, alkohol, nikotin osv) samt att visa tolerans och respekt för dina medmänniskor så tror jag att man har kommit långt på vägen!

Vi bär alla ett ansvar för vilket socialt klimat våra barn ska växa upp i, och vi bör alla försöka föregå med gott exempel.

Jag hoppas att viktiga, men ibland känsliga, teman som alkoholkonsumtion, ammning och barnuppfostran fortfarande kan föras under vuxna, civiliserade former här på forumet eftersom det är teman som angår oss alla.

Mvh
    DrLiz
    Nu får du ta o ge dig jag dricker INGENTING det jag dricker är MJÖLK VATTEN SAFT COLA FANTA sluta och dtyda att jag dricker alkohol!!Skrikandes
    Jag fick molvärk bara för att jag har SEX sex är inte något missbruk!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)