Momalicious skrev 2010-10-18 18:04:13 följande:
Så ingen missuppfattar nu, den glöggen jag menar ÄR den vanliga blossa från affären. Någon systemetglögg skulle jag aldrig dricka för jag tycker dom är så sjukt vidriga i vanliga fall och särskilt inte nu. Skulle aldrig sätta i mig alkohol (mer än det som räknas som alkoholfritt, dvs 0,5 %. Det var därför jag undrade.
Förstår inte hur någon barnmorska kan säga att det är okej att dricka någon gång då och då. Det är faktiskt inte så att det finns någon bevisad magisk gräns för när det blir farligt att dricka. Om man dricker så får ju barnet i sig alkoholen i en mycket högre koncentration och dessutom dricker barnet det flera gånger om. Nolltollerans är det som gäller enligt mig! Men men..
Enligt vissa självutnämnda experter som påstår att alkohol inte går att koka bort (konstigt, varför får då barn äta rödvinssås t.ex.?) så har jag ju redan skadat sönder vår lilla bebis med tanke på att jag använder vin i matlagning jämt. Så eftersom vårt barn redan är helt missbildat och förstört då så spelar det ju verkligen ingen roll om jag kokar min jäkla glögg ett tag för det är ändå redan försent. Gud vad trött jag blir. Jag hatar familjeliv.

Som su sa vin går inte alltid att koka bortvi använder vin här med.
Men du ska inte tro att jag dricker hela tiden detta var bara e gång men JO man får dricka men måttligt.
Du ska bara veta vad bm sa till mig första gången !! då blev jag små less ..
''Testa och röka så blir barnet mindre''
Det är inte sant barn blir inte mindre av att man röker.
Men glögg från affären kommer jag att köpa men vi har inte system i danmark alls utan man köper sprit från tyskland som vi aldrig gör då ingen av oss dricker om det ej är fest.
Men jag ska köpa glögg blossa finns nog inte här men något som är vildare då ag inte är så försust i sprit i glögg ..