Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nemi är lite känsligare för vissa ljud överhuvudtaget nu tycker jag...

Men hon kan bli tokig om det är för mycket ljud & stim ibland typ på kalas & sånt...då får man gå undan med henne lite för hon blir så lessen annars...

Nu har hon börjat med att kunna somna i famnen lite varstans utan att man är uppe & går...mycket skönt!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Christel83 skrev 2011-03-06 21:27:05 följande:
    Har heller inte börjat tappa nått hår, men det växte ordentligt under graviditeten:)

Vet någon om man får lov att tatuera sig när man ammar?
    Ja det gjorde jag igår
    Inga problem
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-03-06 22:10:22 följande:
    De rekommenderar att man inte tatuerar sig när man ammar för att kroppen behöver energi till ammningen istället för att läka en tatuering. Men sen gör alla tatuerare olika, här i stan tatuerar de inte om man ammar. 

Nu sover båda mina små så nu ska jag också krypa ner! 
    Beror väl lite på hur stor man gör med kanske...jag känner ingen skillnad än iaf
  • Trollungarnasmamma

Jag har med fått mens juh, 2 gånger på 2 veckor!!! De e med jobbigt...

På dagarna gör vi lite olika, torsdagar går vi & sjunger lite på babycafé som kyrkan har, onsdagar har vi haft babymassage innan, men nu är det slut så då är vi ute & går runt sjön & fikar lite i gruppen

De andra dagarna är vi hemma & myser när hon är vaken, sover hon så donar jag...sen är hennes syskon hemma endel med juh

• Trollungarnasmamma

Nemi somnar först i vagnen, sen lyfter jag över henne i sin säng när vi lägger oss som står i vårt rum, sen vaknar hon & äter lite & får sova vidare i vår säng...

Nu har vi inget rum ledigt till henne, antingen flyttar vi till större ele får hon dela med nån, men det blir inte förrens hon slutar äta på natten ele inte kan sova i samma rum som oss...har inte tänkt på det ännu

Jaaa, vikken serie älskar den redan, blev nästan kär i den stackars killen som var så lessen tyckte så synd om honom, tyckte han inte gjort annat än hållt bebis sen när han fick sin bebis!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-07 22:34:33 följande:
    Hette inte bebisen hailey? :p
    Underbar serie, jag bara grät. Blev ännu mer sugen på en till bebis, om det nu är möjligt ;)
    tyckte med att han sa deTungan ute
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer!

Läser här nästan dagligen, men precis när man ska skriva nått, ja då är det nått annat som ska göras ele nån som vill nått!

Men ni har juh min blogg här som ni kan läsa om ni vill läsa  lite om vad som händer i mitt liv, där brukar jag hinna skriva några rader...
    http://www.familjeliv.se/Hem/nhjartad/blogg.php

Nu ska vi se vad ni skrivit om...
    Vädret
    I fm var sol & fint , nu regn. Bättre än snö iaf!!

Nemi är inne i nån tillväxtfas tror jag, bara sover & äter...har börjat somna för natten vid 20.30-21 sen sover hon till 01-04 beroende på när hon åt senast. Äter en snabbis sen somnar om i vår säng & sover till 07.30-08. Klagar inte Men är så trött ändå, kan det vara amningen, ele att man har tre små barn?

Idag är storaa dottern hemma med feber, jag själv känner mej jätte hängig så när sambon kommer hem ska jag stänga in mej i sovrummet. Han skulle jobba över idag men han kommer när han slutar ist.

Ska slänga in lite kort med snart så håll utkik i bild tråden
    söta fisar ni har!!

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-03-09 15:53:24 följande:
    Vi fick sova nån timme förut iaf o jag o sambon ska bestämma om natten som kommer sen när han kommer hem.

Någon som haft magsår nån gång? Jag har ont typ runt magen. Som ett C, med böjen uppe under revbenen och ändarna neråt var sin sida.. Känns lite som magknip o gör ont när jag sträcker ut mig eller äter. Hoppas fan inte det är magsår för jag klarar mig inte utan mitt kaffe :P
    Ingen aning tyvärr...men är verkligen inte bra i din ålder
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-03-09 18:26:36 följande:

NhjärtaD: Be vårdcentralen testa din sköldkörtel. Har man för låg produktion kan man bli väldigt trött. Det är dessutom inte helt ovanligt.

Oj, kan det bero på det??

Nemi har sovit nästan hela dagarn de sista dagarna...äter juh givetvis var 3:e/4:e timme, förmodar att det är en tillväxtperiod...

Tycker hennes rutiner är okej med..
    vaknar 07.30-08
    Äter
    somnar igen vid 9-10
    vaknar 11-13
    äter
    somnar igen 15 -16
    vaknar ca 18 tiden
    äter
    somnar för natten 20-21
    äter nån gång mellan 01-02