Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

har tänkt tanken på det här med smakisar osv, men inte kommit nån vart, vill väl inte

Har nästan glömt hur jag gjorde med de andra Ammade iofs inte dem då när jag började med det....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Här är det med rysligt morgonpiggt fast det är mellan barnet som är det, oftast kanske han väcker alla medObestämd
    Mindre kul, men lillan käkar lite, byter blöja sen vill hon sova igen...så man kan vila lite iaf...

Vi kommer med börja med smakisar när jag känner att hon är intresserad & är stadig för att sitta...

Lyx att få sova så länge längsta jag fått sova är ca 7 timmar & det är skönt, men händer inte så ofta tyvärr...men hon somnar om så fort så jag klagar inte egentligen...men det stör väl sömnen tillräckligt & sen att storebrossan vaknar så tidigt nu med....

Storasyster är bättre, men fortf inte OK, men vi ska på lite kalas ändå idag..vi kommer när de andra åkt hem så slipper det bli så mycket rus för henne...

• Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2011-03-12 14:17:50 följande:
    Någon vars bröstmjölk helt plötsligt rinner till galet mycket? Jag har helhet plötsligt hur mycket mjölk som helst...
    Vad kul, önska det gjorde det på mej med så jag kan släppa oron att hon inte blir mätt!!
    Mysmamma70 skrev 2011-03-12 16:11:17 följande:
    Vi brukar ha ett sextimmars sovpass på natten så det kanske bara var en tillfällighet inatt, men man kan ju hoppas!

Alla mina barn har varit bra på att sova hela nätter tidigt, ettan tre veckor, tvåan tre månader och trean fyra månader

Men medan ettan och tvåan har fortsatt sova gott så sover trean (som ju nu är 16 mån) oroligt ibland, men det brukar räcka att stoppa in nappen så somnar han om.
    Lyx
    Har inte heller haft stora problem med det.
    Momalicious skrev 2011-03-12 22:06:02 följande:
    Idag har vi haft vänner här. En av mina bästa vänner som fick barn i oktober och hennes pojkvän. Vi har så himla kul tillsammans så det har varit skoj. Elliot sov i 3 timmar medans vi åt så vi hade extra trevligt. Skönt att umgås och ladda upp sina batterier lite.
    Vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans den 9 april. Första gången Elliot sover borta så det kommer nog kännas jättekonstigt att vara utan honom så länge med förhoppningsvis går det bra (för mig haha, för Elliot går det säkert utmärkt).

Vi har accepterar att Elliot somnar sent. Man kan inte lära såhär små barn att sova tidigare eller så så vi får avvakta en stund. Får väl trösta mig med att jag får sova ut om mornarna ;)
    Det gjorde vi med, nu har hon minskat en timme så  det kommer nog efter hand
    sweet86 skrev 2011-03-12 22:11:25 följande:
    Min plutt har blivit sjuk.. Han hostar, nyser å snorar men ännu ingen feber.. Tycker han är slö och han vill bara sova, känner inte i gen honom, vill ha min spralliga glada kille:)
    Inte heller äter han som han brukar som då är mellan 2-4 h. Nu åt han senast vid 17.30. Blir så nojjjig å rädd och jag känner mej fjollig som blir sånhär......
    Väck honom efter 5 timmar & försök få in honom mat...är du orolig ring såklart!
    nikka skrev 2011-03-13 08:51:02 följande:
    God Morgon Glad

Hur är era små på kvällarna?
    Jag har märkt att Tove är kvällstrött och blir grinig på kvällarna. Vi har börjat att stoppa isäng henne mellan 20-22 beroende på hur hon har ätit och om vi är hemma. Sen sover hon oftast till 5 för att äta lite och somna om antingen till 7 eller 8. Och då hon vaknar är hon hur glad somhelst och ligger och pratar och man bara blir varm i hjärtat.
    Jag klagar absolut inte. Men det blir lite jobbigt om man är bortbjudna då hon blir helt otröslig. Fast å andra sidan så är hon aldrig ledsen eller arg under dagen. Det är bara på kvällen och det sätter igång oftast kring kl.18.
    Nemi var precis likadan en period, jätte jobbigt verkligen...finns tyvärr inget att göra Men tröstar dej med att det går över!!'
    Momalicious skrev 2011-03-13 10:16:36 följande:
    Hej. Här kommer ett litet klagoinlägg.
    Jag är så jäkla sugen på att bli gravid igen så det finns inte! Vet inte vad jag ska göra typ. Är pissjobbigt. Senast jag hade äl räknade jag ut när bebisen hade kommit om jag blivit gravid. Jag vet, urlöjligt och det gör ju knappast längtan mindre. Ååååh fan vad jobbigt :(
    Oj

Känner du att du skulle fixa så tätt så är det väl bara att köra på
  • Trollungarnasmamma

Nu har lillan med blivit snorig ska tempen på henne sen för att vara säker på att det bara är snorigt...

Sonen har 38 & är snorig, stora tjejen är lite bättre, var hon igår med men det kom tillbaka på em så vi får se...

• Trollungarnasmamma
    Jenni78 skrev 2011-03-13 20:48:55 följande:
    Åh... hur nattar ni era små? Idag slutade det med gå runt och nynna. Hon har inte skrikit och gråtit förut så det känns jobbigt. Och jag vill inte vänja henne vid att alltid bli omkringburen heller... 
    Tycker det här med nattning med Nemi är svårt, för det är lite olika gång till gång nästan, iaf periodvis...
    Nu är hon lite små förkyld igen då har hon svårt att komma till ro...
  • Trollungarnasmamma

Tycker inte man kan säga riktigt att man gör misstag att ha dem mycket i famnen ele i sin säng för alla barn ha olika behov av närhet. Alla mina tre barn har varit olika med det, så det är inte så lätt att säga att du ska göra si ele så för alla barn är olika.

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-13 19:19:39 följande:
    NhjärtaD: ja alltså, jag vill gå ner all vikt först och sambon har fått för sig att vi inte har råd vilket vi har. Men det kommer inte bli så. Så jag är deppig just nu. Förhoppningsvis går det över.
    Gumman då, både vill & vill inte då med andra ord.
    Men han kommer kanske på andra tankar snart
  • Trollungarnasmamma

Hej alla mammor

Har en dunder förkyld Nemi som tagit all min tid denna veckan + de andra två så har inte varit inne så mycket, men nu har läst igenom allt så imon hoppas jag att jag kan svara lite ele ge nått tips ele nått

Natti natti

• Trollungarnasmamma

Jag får med betala tillbaka 2200 nånting, aldrig behövt det innan...konstigt...men men, sambon fick tillbaka så han få betala de

Usch med RS var jätte nervös nu när min stora var så sjuk med slem, hosta & feber...men änså länge är hon bara rejält snorig, varit i en vecka nu..hostar lite men inte så det stör henne...ibland kräks hon upp lite slem...men hon äter var 3-4 :e timme & är pigg när hon väl fått sova så jag oroar mej inte så mycket...men skulle hon sluta äta & bli slö...fyyy vad jobbigt...
    Men nu sover hon i sin säng iaf, innan var det bara vagnen som gällde....men vill vara mycket i famnen, tryggheten just nu...sötfisen...

Hon växer så det knakar iaf...ska börja rensa i hennes garderob denna veckan för en hel del 62 är rätt litet...så 68 har donnan nu kan man väl säga...4 månader på söndagHjärta Hon håller med på själv med nappen & vill gärna hålla fingrar/hand när hon är gosig...
    Gnager & suttar på sina händer & fingrar & våra!

Imon är de stora hemma så imon blir det inte mycket tid här kan jag redan säga Men jag bloggar juh här på FL så där kan ni kika in lite...

ska se om jag hinner lägga in lite bilder från februari på vår lilla tjeja! Är juh En unge i minuten nu

• Trollungarnasmamma

Förresten ÅNGEST ÅNGEST!

I stundens hetta glömde vi skydd i helgen!! Mådde så dåligt dagen efter...& idag har jag nog ÄL....bara vänta och se....Vet faktiskt inte hur jag ska göra om ja...kan inte ens tänka tanken nu...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)