Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Jenny10 skrev 2010-04-15 21:44:04 följande:
    Ja, el gör vul privat!!!??? Ge dig inte...på dem bara  tycker de e skit att man inte får nån hjälp alls,visst sker de så finns de ju inge o göra,men tycker de e tusen gånger bättre o få veta att de inte e bra än att bara gå o hoppas o inte veta,de sliter ju sönder ens hjärta!!!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 13:37:53 följande:
    JAG ÄR GRAVID
    men äntligen tjejen så fick du tummen ur oh STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 07:38:02 följande:
    JA VUL skulle jag nog nöjt mig med om jag inte haft något MA/MF el liknande innan.Nu känner jag att jag vill kolal upp alla möjliga sätt att allt är ok istället för att gå omkring och tro att allt är bra som jag gjorde sist..Fruktansvärt!!Sen har jag ju värk i ena sidan vi vä äggledare och med hcg kan man utesluta utomkveds. Troligvis är allt ok men jag är ju helt nervös över tat allt ska gå fel den här ggn med!Du är väl i vecka 6 minst va?? DÅ kommer ju antagligen ett digital visa 3+.JAg tog ju ett häromdagen som visade 2-3 (=v.4-5 precis som jag är i) och sen tänker jag ta om två veckor och då vill ju jag ha 3+ för då vet ju jag att hcg stigit. Men får jag nu göra provet med hcg så behövs ju inte det!!Måste tillägga att allt detta skulle jag aldrig göra om det inte var för det där jävla MA:t. Efter det tror jag att allt är fel om jag så nyser....Usch vad skönt det ska bli efter VUL!!!
    ah ok,ja e i v 6 ( 5+5),så ett digitalt kanske inte e aktuellt då??? hoppas på att få göra hcg prover med då jag gör ett VUL,tror du man får de?? men på ett VUL ser man om de e utomkveds el??

, ja hade de inte hänt mig heller så hade ja inte varit så skraj om ja e nu!! nojig med för minsta lilla,kollar trosan säkert 70 gånger om dagen så de inte kommit något. hemskt stressande känner jag jag!!!
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-16 15:05:56 följande:
    ett tips sen när ni vågar: Finns på bluebox.se en fylla-i bok för hela graviditeten, fick hem den idag, jätteskoj =)
    Köpte en sådan förra grav,som slutade illa dåe!! så har den kvar,icke ifylld så den ska ja fylla i nu sen när jag vågar,hehe!!
    likaså boken mitt första år som mamma/mitt första år som pappa...kanon söta böcker=) sån köpte ja me förra gången o hoppas kunna fylla i den nu

Emelle skrev 2010-04-16 14:51:18 följande:
    Grattis alla som fått plus idag!! Man kan nog få göra ett om man berättar att man är orolig osv. Men ser allt bra ut när du gör VUL så är det ju inte nödvändigt. Jag vill ju göra testen innan VUL, känns som väntan dit är evig...och vill inte gå i typ 3 veckor till i ovisshet... Men sen kanske jag blir totalnekad. Vi ska ju ha samtal om det på Tisdag som sagt.Ja jag längtar så tills man verkligen kan börja njuta. Fylla i mammapraktikan och köpa alla gravidtidningar. Har inte gjort ett enda ovanstående än...Vågar inte!
    Ne de e klart!! Men ska inte göra VUL förrän den 27/april...näst nästa vecka,känns som evigheter dit!!
    Vem ska du prata med på tisdag?? Berätta gärna hur de går o hoppas du får göra ett blodprov dåe o kolla upp de!!

Ja mamma praktikan e bra=) har en men fyllde aldrig i den när jag väntade min son! hade andra böcker o fylla i,så hade den mer som en fakta bok!!
    har inte heller fyllt i något än!!!

GRATTIS TILL ALLA NYA SOM PLUSSAT!!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 16:51:24 följande:
    Köpte också massa saker sist. Allt ligger i en byrålåda som jag inte öppnat än. Efter VUL ska jag plocka upp sakerna om allt går bra...Jag ska prata med läkaren vi hade vid MA:t. Hon var förstående och bra. Hoppas på henne, men vi får se!
    ah så skönt att du fick prata med en vettig person=)
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit.Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista.Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod.Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    åh så roligt o höra att du fick tid o kolla upp de trots allt och att allt ser bra ut nu Hoppas så att de kommer o fortsätta gå bra=) verkligen skönt att de finns personal som är förstående o snälla!!! Sånna växer tyvärr inte på träd:(
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 17:46:02 följande:
    Men GUD så skönt attt höra!!Vad bra att du åkte. Nu känns det väl bättre!!Hur stark är din smärta på sidan? och sitter den i hela tiden?Jag har ju imellaåt ont och är öm på ena sidan...Ömmar du när du trycker? Det gör jag på va men inte på hö.Är också rädd för ett utomkveds...
    När jag väntade min son så hade jag fruktansvärt ont i vänster sida vid äggstocken...ont när man låg,gick,stod,trycke,inte tryckte...fick då göra VUL i v 12 o allt såg toppen ut,så de va bara ligamenten...o han föddes frisk som en nötkärna sen Så hoppas att de inte e någon fara för din del!!!
    Minifer skrev 2010-04-16 17:46:04 följande:
    åååååååååååååååååååååh vad skönt att du fått hjälp!!! Verkligen skitkul! Jag bestämmer att det inte är utomkveds *känner sig allsmäktig* och att det pickar ett litet pickelipick nästa gång! =)På måndag ska vi på provfilmning nr två för reklamfilm, är så nervös att jag måste bara en tårta
    va då för reklam film
    ÄlskarNova skrev 2010-04-16 18:33:20 följande:
    Go kväll alla! O grattis nyplussare! Jag har ngt jag upptäckte för ngn timme sen när jag stod i duschen..mitt vänstra bröst är något större än det högra. Har svullnat upp lite sen jag blev gravid-det har jag ju märkt. Men just att det ena är större än det andra och är "knöligare" är det det som gör mig orolig! Eller är det så för er andra med? känns det knöligt-mer än när ni är icke-gravida?
    Mina bröst var inte knöliga innan denna grav men e de nu o de e fullt normalt,e ju mjölkkörtlar o sånt som växer antar jag, att det ena bröstet är lite större än de andra,e oxå fullt normalt,vissa har ju de utan att ena vara gravid!! Så inte behöver du vara orolig för de gumman!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 19:54:02 följande:
    Å TACK för att du berättar om din smärta i förra grav!! NU känns det lite bättre Skön att höra positiva berättelser och inte  bara läsa om utomkveds...;.)Var och sola precis och låg och tryckte på magen...på sidaorna upp vid äggledarna, tyckte jag kände en knöl på vä sida och fick panik...Låg stilla och det bubblade till i magen och knölen var borta. Måste ju varit luft i nån tarm. Nu ger jag mig!! Pust!!Inte känna klämma eller nojja mer...för idag iallafall....
    Hahaha....inte klämma o känna nu va nog gaser du kände! jag e skit gasig o pruttig o bubblig;)

Usch ja stekos{#lang_emotions_yell} Idag på jobbet bakade de bullar,höll på o spy,usch,haha bull doft som annars luktar juvligt,gjorde inte de denna gången,haha!!
    Minifer skrev 2010-04-16 19:26:58 följande:
    majmamman08: för beckers nya hem, tydligen, tror jag, haha! Går allt vägen får ni se oss på tv om någon månad eller så. Hur sjukt är inte det?? Jag kanske måste fly landet, hahah, hjäääälp!!!
    nej men va roligt du får hålla oss uppdaterade då när de kommer på TV o vem som e du:-P hur kom de sig att ni blev tillfrågade?? sjukt skoj jue
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-16 21:31:49 följande:
    majmamman; Aj pråmmis! Jag är med i ett register där folk kan leta efter skådisar och tydligen hade de hittat mig där :D Blev heeeelt tagen på sängen när de ringde in mig för provfilmning. Av en slump (läs "jag har inget körkort") var maken med och det tyckte de var toppen och tog med honom också. Och sonen är med, hela lilla familjen =9
    Gud ja,så himla skojigt Får du avslöja vad ni ska göra för något på reklamen?? Skit kul o ha som minne sen jue
  • MajMamman08

Kostar de som ett vanligt besök o göra HCG prov?? Tänkte ringa på måndag o fråga om man kan få ta ett. Får väl ta i lite extra att ja e sjukt orolig m,m! De borde ju inte kunna neka en då?? annars kommer ja säker inte få!

• MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-16 21:39:21 följande:
    ja specieellt att visa för sonen när han blir större! :D Jag tror (de har gjort ändringar i manus) att vi ska stå och köpa färg eller tapet av en expedit =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)