Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Jenny10 skrev 2010-04-11 20:04:46 följande:
    Välkommen! Det ska säkert bli en liten lussebulle av det där plusset också, mina plus var lika svaga och jag vill nog räkna in mig i dom gravidas heliga skara. Haha!!
    Naw så sött,"en liten lussebulle"!!! ja klart du e gravid gumman
  • MajMamman08
    sommar83 skrev 2010-04-11 15:41:35 följande:
    Hej allihopa, jag kliver in hos er här och hoppas få vara kvar här ända till december :)Grattis till er alla som väntar liten knodd!
    välkommen o grattis till plusset
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-11 21:44:53 följande:
    här sitter jag och mår illa även om jag har ätit.... kanske är nervositet in för i morgon... och jag är jätte trött och vill bara gå och sova ... även om jag sov ifrån kl 18 till 20.30
    Vad ska du göra i morron dåe `??
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-11 22:00:09 följande:
    ska på undersökning och hoppas på ett vul..
    ja så roligt=) hoppas du får de!!! Vilken vecka är du i?? lycka till nu tjejen!
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 22:06:24 följande:
    Jag hoppas oxå att det är så att det är blodkärl eller slemhinnor som är sköra o spricker o blöder!! Men jag vet inte vad jag ska tro... Väntar tills på tisdag o hoppas att de hittar nåt positivt i min mage!!Ni är ALLA så himla gulliga!! TACK SNÄLLA för alla snälla ord!! Det värmer nåt oerhört ska ni veta!!!KRAMAR!!//Malin
    Ja bebis mår säkert prima därinne=) Men kan du inte få komma tidigare dåe??? Oron e ju såååå jobbig!!! Ja klart,vi finns här i vått o torrt o stöttar varandra
  • MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-11 23:36:51 följande:
    Oj nu har det skrivits så mycket här att jag inte orkar läsa allt:)Grattis till alla nya får man väl börja med att säga:) härligt med plus eller vadIdag har det varit underbart väder så vi har varit ute i vår stuga o grillat ett gäng:) mysigt. Haft ont i magen idag också lite småhugg bara så kanske händer något i livmodern känner mig fortfarande osäker hehe kommer jag göra tills jag får göra ett tidigt vul:)Malin o henke: Håller tummarna för er, du ska se att allt kommer gå bra, som dom andra skriver, vid missfall kommer oftast massa klumpar och sånt otäckt. Känner många som blödit en del i början men det har aldrig varit någon fara. Så håller tummarna på tisdag:)Imån ska jag ringa sjukhuset o se om jag kan få en tid till att kolla mitt hcg värde, så man kan få se om det verkligen är något där inne eller om det är rester från mitt ma:(Men tycker ändå det vore konstigt om det var det i och med att jag testat negativt efter det men man vet ju aldrig.Nej nu väntar sängen tror jag allt:)Kram på er
    ja ibland hinner man inte med Åh så mysigt,vi måste me ta fram grillen nu snart...så gott=) Men har du testat neg innan så e du ju solklart gravid igen
    Juvel skrev 2010-04-12 07:14:01 följande:
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    Hur går man tillväga om man vill göra vul/ul och betala för de???
    Jobbigt o blöda,hoppas verkligen inte att det är något o oroa sig för! Ja i vecka 7 kan de se hjärtat slå,innan dess är bebisens hjärta för litet för o kunna se de ticka!!!
  • MajMamman08
    Juvel skrev 2010-04-12 07:14:01 följande:
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    glömde fråga,i vilken vecka sa bm att man skulle göra ett till gravtest för att se om det var en frisk graviditet??
  • MajMamman08
    Juvel skrev 2010-04-12 09:46:16 följande:
    Nu har jag också bokat in ett VUL den 28/4 hos min gynekolog som ställde upp direkt. Fick tid redan nästa vecka men jag vill vänta för att vara säker på att se något... Över två veckor kvar... Är jätteorolig men som sagt jag vill så gärna att man ska se något litet picka där inne *hoppas, hoppas, hoppas*. Usch va dessa veckor kommer att gå låååååångsamt!!!
    bra att du fick VUL=) Jag är bara i v 6,så hoppas på vul nästa vecka då jag är i v7,då som sagt ser de ju lite mer=) ja tiden går sakta nä man längtar efter något=)

va säger man lixom till bm när man ringer,hej jag är gravid?? haha! glömt sen förra gången!
    Tyvärr har vi inte privat där jag bor,vart vänder man sig för vul då?? de är väldigt snåla med de på de mvc jag kommer o gå på,så jag ska verkligen försöka få ett....men får ja inte de så kan jag tänka mig o betala för de,bara jag får göra ett!!!
  • MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-11 22:21:49 följande:
    Hej! Här är en till som plussat. BF 12-13/12. Första barnet. Är 21 år gammal eller ung kanske hihi. Skämt o sido. Hoppas allt är bra med er! Och grattis till era fina pluss!
    Men gud,missa ja dig?? så många som får pluss nu o de e så roligt Grattis grattis o välkommen hit=)
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-04-12 12:48:16 följande:
    hahaha ja så tänkte jag me, trots att jag ringt 2 gånger innan,  " ja hej mitt namn är Nadia & jag är gravid" sa jag  " jaha & det vill du va?" frågade hon & man hörde att hon log.
    haha Ja de e både läskigt och spännande och ringa dit o säga att man e gravid
  • MajMamman08
    shiny02 skrev 2010-04-12 14:04:17 följande:
    Hejsan o Grattis till alla nya som skrivit i denna tråd. v 6 ( 5+2 idag) o önskar att tiden ska gå lite fortare fast samtidigt så vill jag njuta av min lilla plutt som kryper här hemma. Funderar på o boka tid på mvc för inskrivning...fast fick juh inte tid förrens i v.12 förra gången, lite väl sent tycker jag. Skulle vilja gå på ett VUL för att se det lilla hjärta som slår, men svårt o få det. Hur har ni andra fått tid till VUL???   soliga kramar :)
    s89 skrev 2010-04-12 13:31:08 följande:
    Åh mysigt. Då är vi i samma vecka. är också i vecka 6 (5+0) idag.. så mysigt! Ska till MVC på torsdag.. Spännande.
    Jag är i v 6 (5+0) idag enligt fl! Ringde o bokade tid idag på MVC, hon frågade oxå om det var planerat!!
    Fick inte inskrivning förrän den 17 Maj,är då i v 11.jisses så länge dit! Förra gången blev jag inskriven i v 9. Hon ville boka in mig om 2 veckor,men då va de bara kostsamtal och det känner jag att jag kan hoppa över!!! va ju på ett förra grav och e jag osäker så e de bra o gå in på livsmedelsverkets hemsida!!! hehe

I med att jag inte haft mens sen MF så fick hon räkna från då jag hade MF sa hon och enligt henne va jag bara då bara i v 4-5.
    Neee skulle inte tro så lixom,hur konstigt räknar inte hon dåe!!!!?? om hon räknade sista mensens första dag i början av mars!!!
    Fick inte VUL hos dem trots MF,så jag ska ringa sjukhuset och be om ett VUL,får dock bekosta själv!!Hoppas de har tid nästa vecka,då e jag i v 7! men hellre de så jag vet att allt e bra där inne!!! Kommer även vilja göra ett lite senare i v 12!!
    s89 skrev 2010-04-12 14:10:43 följande:
    Tack så mkt. Och grattis till dig med! Jag bokade in förra veckan, och fick en tid denna! Så det går rätt fort Eller aa beroende på vart man bor osv. Men ring och kolla, så får du se vad dem säger till dig. Jag ville också göra VUL nu, men de hade inte tid nu sa dem är i vecka 6(5+0) idag. Men jag vet inte när hjärtat börjar slå ?
    Man ska kunna se hjärtat när man är i v 7!! Verkligen skillnad på där man bor hur tidigt man får komma o inte!! Vi är i samma vecka=) e oxå i v 6 (5+0) idag!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)