• ondar

December Bebis 2010 :)

Grattis till alla som haft RUL, så härligt med alla dessa friska barn!! O grattis till er som fått veta könen :), så mysigt!

Är det någon som har en ultraljudsbild från sidan på sitt barn där man ser könet och som vet vilket kön det är man väntar som har lust o visa den för mig? Skulle vilja jämnföra med bilden på min bebisSkrattande.

Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Jag tycker bäst om Emilia, men det är för att vi använde Smilla som täckord för att gå ut o röka när jag va litenTungan ute o kompisens ökenråtta hette det haha så tänker på lite andra grejer mest, annars är Smilla självklart jättefint det också!

Vi har lite namntorka här jag gillar Alice, Linnea o Melker och Eric men Pappan tycker inte om Alice o Melker och tycker att Eric är för vanligt, Linnea har jag inte vågat nämna än;). Själv föreslog han William men det tycker jag är för vanligt;).
    Vi vill ha ett traditionellt namn men inget som alla andra heter så vi får nog tänka läääänge har jag en känsla av:). Han har även sagt Östen, men det gillar inte jag.
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-23 00:51:02 följande:
    Våra namn på tjejer är ELLA, STELLA, NOVA, SIRI och LILY.
    Våra namn på pojkar är LOKE, ELLIOT, MELVIN, VIGGO, DYLAN och MILO.

Mitt favoritnamn på tjejlistan är Ella men har ingen direkt favorit av killnamnen. Vi tänker inte bestämma nåt namn innan utan se vad han/hon ser ut som när han/hon kommer ut. Men vi tänker ha namnförslag

Kan förresten förvarna er på att om nån av er väljer samma namn som oss och vårt barn ser ut som en sån, då tar vi det ändå  
    Fina namn ni funderar på:). Melvin har vart med bland mina favvosar men tyvärr tycker inte Pappan att det e lika fint som jag gör och jag vill egentligen hellre att barnet heter Melker isf men det får jag honom aldrig till. Typiskt att man ska vara två om beslutet *fniss*

Och självklart måste man kunna välja samma namn som andra i den här tråden, annars skulle det lätt kunna bli lite knepigtSkrattande
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 13:09:10 följande:

Haha allt såg bra ut och ebbas och amadeus kommer att få en HjärtaLillebrorHjärta som Nelly på topplistan haha ja den försvan

Hjärtat slog fint fint allt var på sin plats Lillebror sparkade hejvilt i magen och ville Inte vara med på bild haha han är 15,4cm väger 250g händerna för ansiktet hela tiden bennen i kors sen sen fick vi syn på snopp och pung moderkakan ligger framvägg så därför känner jag inte honom så mkt men om jag känner vid sidan ja då känner jag honom för han tycker visst om att ligga på tvären
    Tillväxtul får jag en tid på mitten av november månad sen ska jag prata samma dag med huvudläkaren om hur vi nu ska göra. jag själv är fundersam om jag vill ha Igångsättning och snitt i nov om jag nu inte tar risken att gå till dec och går över OM jag går över och sen tar snitt om jag måste.
    Men detta får jag brev om.

Har tänkt på dig idag! Å va skönt o höra att lillebror mår bra:). Grattis till kommande sonenHjärta
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 14:41:53 följande:
    Tänkte på en sak jag e i vecka 19 vecka 18+1 idag enligt kalendern men enligt rul vecka 18+3 idag hur ska man då tänka på ?
    Har kalendern fel eller hur ska man då ända det ?
    Bf 22 dec alltså..
    så om 4 dagar går jag in till vecka 20 ..
    Du går in på din kalender på FL och väljer ändra datum bara:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-23 17:32:49 följande:
    Jag måste berätta det här, för jag tycker det låter som en saga.

Min mamma var tillsammans med en holländare när hon var ung, för ca 30 år sedan. Det var en stor kärlek och hon gjorde slut för att den var så stor så hon kunde inte hantera det.
    De hade ingen kontakt alls och hon pratade med mig för några veckor sedan om att hon ville veta vad han gjort i sitt liv.
    Dagen efter när hon vaknade hade hon fått ett milslångt mejl av denna man där han skrev mängder med underbara saker och de har mejlat ända sedan dess.
    Igår ringde jag mamma och ville prata om nåt helt annat och hon nämner att imorgon kommer denna man hem till henne! Han kör upp från Holland idag och kommer fram sent ikväll/natt.

Jag tycker det är så jäkla fräckt att kärlek fungerar såhär. Att man liksom kan lämna ett förhållande och sedan på nåt sätt fortsätta där det slutade 30 år senare. Det är ju bara sånt man läser om, men det måste ju hända någon också.

Båda har ju haft annat emellan, båda har fått barn och varit gifta osv. 
    Förstår ni att jag sitter på nålar när jag vet hur min mamma går runt hemma och väntar på att han ska komma och hon är nervös som en 20-åring. Dessutom ska han stanna till på måndag någon gång, så jag HOPPAS att jag får updates under helgen, jag är ju jättepirrig jag med.
    Mamma har aldrig haft någon sen jag föddes (förutom pappa) så jag vill ju såklart att detta ska funka för hennes skull, att det ska bli samma stora kärlek som det var då.

Visst är det här en helt sjuk historia? Trodde inte sånt hände annat än på film  
    Blir alldeles tårögdHjärta. Håller tummarna för din mamma:)
  • ondar
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?

MajMamman08 skrev 2010-07-24 20:46:04 följande:
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
    Min Bm sa inte heller vart moderkakan var placerad o i mitt fall missade hon ju att jag har min lååångt ner, vilket istället upptäcktes vid ett akutbesök då det gör ONT (oftast) att ha den placerad där så läkaren såg det på UL och gjorde ett VUL och konstaterade att den inte ligger i vägen för bebis framfart i december:). Och att den kommer flytta på sig i takt med att bebis växer- jag känner det och det är inte skönt;).
    Det var även först då jag fick reda på att jag har min i framvägg.

Min Bm sa all fakta om bebis väldigt snabbt så jag o Pappan hann inte med alls, man e ju rätt upptagen med att titta på bebis också så infon borde kommit lite tydligare. Men allt såg iaf bra ut och det får man ju va nöjd med:P.
  • ondar
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 17:59:28 följande:
    Gör jätte ont på mig också när ja nyser! :( 
    Halsbrännan är hemsk :(
    Får också kramp i vaderna... tyckte de va konstigt? Men ser att de e fler så då har de väl med graviditeten att göra det med :(
    Har ont i höger skinka... hugger till ibland... vet inte vad de kan va??? någon som vet? Foglossning känns väl inte där?
    Sen har ja börjat få lite problem med urinlekage, använder trosskydd och har märkt på sista tiden att de e fuktigt i de och ja måste byta ofta! :( Någon mer? E de normalt eller är ja konstig?

Tur att det kommer något härligt av allt de här till slut :)

Var o tittade på barnvagn idag :) Har bestämt mig sen länge att de ska bli en emmaljunga duo edge... idag ville ja kika på de nya färgerna :) Tidigare har vi bestämt oss för

Men så fick ja syn på denna idag

Blev störtkär :) Den är mycket finare i verkligheten än på bild! Därför har ja inte ens lagt märke till den innan! 

Så på fredag ska ja och sambon beställa vår första barnvagn :D Längtar till November någon gång när vi kan ta hem den :) Vill ha den hemma nu!  

Det är inte kraftiga flytningar då? Jag har fått mkt flytningar sen jag blev gravid.
    Kramp i vader osv är väldigt vanligt hos gravida, ofta på natten.
    Här är en till som har haft jätteont av att hosta och nysa men det har gått över- var värst i vecka 18-19nånting.

Jättefina barnvagnar:D
  • ondar

Har vart hos mamma över natten och fick tvättat massvis av mina kläder där och kunde då låta allt torka ute på torkvindan:) fördelen med landet:D.
    Efteråt hjälpte mamma mig att sortera bort alla kläder som inte passar längre, haha det inte mkt kvar som man kan ha!
    Positiva är att det blir mindre tvättFlört
    Så nu åker allt ner till förrådet som jag ändå inte kommer kunna ha på ca ett halvår så är det redan nerpackat sen när flytten är den 1september.

Jag har fyra par byxor nu som passar, är mkt skeptisk mot det då jag jobbar inom vården ca 6dagar i veckan och ska hinna tvätta o få rena men har verkligen ingen lust att lägga mina slantar på kläder nu när bebisen snart kommer. Leggings har jag några st men de kan jag inte ha på jobbet för då har jag inga fickor o det e ett måste:P

Har ni andra köpt mkt nytt eller hur har ni gjort?

• ondar
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 18:25:12 följande:
    Jo de kanske är flytningar... de luktar ju inte urin tycker jag.... 
    Men ja har också problem med att ja springer på toa mycket så ja tänkte att de kanske kan va UVI här också... ska till BM på onsdag så ja ska be henne kolla det då!

Kul att ni tyckte vagnarna va fina :)

Angående kläder så har ja köpt 2 par gravidbyxor men använder ett par shorts som också passar mest nu... tror inte ja ska köpa mycket mer... får växla mellan dem... har inte råd att köpa en massa kläder för endast nårga månader till...
    Sen är utbudet så uselt så ja blir deprimerad av att gå o kolla bara! Visst, kan ju beställa på nätet... men om de inte passar så e de jobbigt o hålla på att skicka tillbaka.. jag behöver ju då storlek större och det tycks inte finnas gott om det tyvär :( Om de skulle finnas så är det mycket dyrare också :( 
    Å va bra att du ska dit så snart:).

Har också två par gravidbyxor, dem köpte jag begagnat här på FLs Köp o Sälj för 70kr styck:).
    Kollar ofta på Tradera också för där finns ju nåt i alla storlekar både nytt o begagnad i oftast bra skick men det börjar kännas så onödigt när det "bara" är fyra månader kvar. Dock kommer det ju en vinter "snart" och det kan ju va skönt och slippa gå naken då{#emotions_dlg.djavulsk}
  • ondar
    ondar skrev 2010-07-26 18:33:21 följande:
    Å va bra att du ska dit så snart:).

Har också två par gravidbyxor, dem köpte jag begagnat här på FLs Köp o Sälj för 70kr styck:).
    Kollar ofta på Tradera också för där finns ju nåt i alla storlekar både nytt o begagnad i oftast bra skick men det börjar kännas så onödigt när det "bara" är fyra månader kvar. Dock kommer det ju en vinter "snart" och det kan ju va skönt och slippa gå naken då{#emotions_dlg.djavulsk}
    Skulle inte skriva bra skick, menade ju bra pris:D.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)