Momalicious skrev 2010-08-03 12:28:49 följande:
Jag tror "felet" du gör är att du äter så mycket så sent. Jag vet t.ex. på jul när man i vår familj ofta äter janssonen som nattamat så vaknar jag döhungrig nästa morgon. I vanliga fall brukar jag äta nåt lätt innan jag lägger mig och då händer itne det. Mitt tips är att försöka äta middag tidigare och äta nåt lättare, typ yoghurt med lite frukt och kanske macka till till kvällsmat. Det brukar bli bättre då. Men under dagarna är jag med hungrig typ hela tiden. Dock itne när jag är sjuk nu men annars!
Det var så jag gjorde innan, men då vaknade jag två istället av hunger

. Körde med att äta sista lagade målet vid sex ungefär och sen äta fil och knäckebröd/smörgås vid åtta-nio precis när ja skulle sova för att inte somna hungrig. Funkade inte. Provade då bla att senarelägga sista målet så jag åt det sista stora målet innan säng-funkade inte.
Och nu provade jag då det här, att äta efter vanliga schemat o sen sist av allt så sent som tio försöka stilla hungern som tyvärr inte funkade det heller.
Det är inte alltid ett problem- men oftast.
Det är likadant på jobbet, äter en ordentlig frukost vid fem-halv sex och sen vid sju när jag börjar jobba är jag lika hungrig igen, så ibland är jag så svimfärdig av hunger att ja får äta något lagat vid halv tio och sen äta lunch igen halv tolv. För att sen äta klockan två när jag kommer hem från jobbet.
STORA matproblem mao:(.
Vill då tillägga att jag inte äter skräpmat utan är rätt noga med vad jag äter och äter nyttig mat. Men även innan grav kunde jag utan problem äta en familjepizza själv och ligger trots det alltid på runt 60kg (167 lång). Rör mig dock väldigt mkt såklart eftersom jag är hundägare och jobbar inom hemtjänsten där vi går från hem till hem.
Tusen tack för svaret iaf, en på jobbet tipsade om att det kanske är halsbrännan som lurar mig att tro att det är hunger men trots att det är snarlika känslor så känner jag skillnad på dem..
Får fråga BM när jag ska dit den 19 om hon har några tips för så här kan jag bara inte fortsätta ungefär lika länge till.