Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Vi ska faktiskt till BVC på HLR på onsdag...bra att de har såna grejer!

Ikväll somnade Nemi snabbt igen...hmmm....tillfälligt ele inte?

Imorgon ska mormor passa henne på fm medan jag är hos frissan!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Jag var 21 när jag fick min första dotter, 23 när sonen kom & 25 när lillan kom!

Vår lilla fis sover inte bra på nätterna längre....vet inte vad det är, hon vaknar & illskriker, men är inte vaken känns det som, kommer inte till ro & fortsätter vakna & skrika flera gånger om.

Mörkrädd? Nattskräck? Ont?

Hon har inte riktigt varit sej själv på 3 veckor

Ska till BVC imorgon & hoppas verkligen på råd.
    Igår testade vi att hon fick sova själv i vårt sovrum för vi tycker att när vi går & lägger oss så börjar hon sova ororligt, men hon gjorde likadant igår fast började lite senare än när vi sover där.

Nån som har tips ele varit med om samma?

Nu är det iaf lätt att söva henne på kvällarna igen om vi har tv:n igång. Alltid nått!

• Trollungarnasmamma
    nikka skrev 2011-08-23 11:17:54 följande:
    Här är det också fulla trädet med äpplen så jag måste nog ta mig en bakar dag. Det är så gott med äppelpaj! Perfekt att ha i frysen och bjuda på.

Jag måste ta mig i kragen och köpa hem en lära gå vagn. Tove går runt och styr gå stolen och den är ju lite klumpig av sig. Hon fick testa en vagn igår kväll och vilken fart hon fick på benen. Bara lyste i ansiktet Glad
    Vad kul att hon gör de
    Nemi går inte mycket i sin gå stol men hon älskar att gå om man håller henne i händerna, testade oxå med en lära gå vagn men hon förstod inte hur man gjorde hihihi
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-08-23 11:41:53 följande:
    8 månaders kontroll idag, 8080 g och 68 cm
    bra juh

Ska dit imon som sagt, 8 månaders kontrollen, fast blir juh egentligen 9 eftersom hon är det på lördag men hon har juh haft semester så, ska bli kul!
  • Trollungarnasmamma

Nemi går juh inte själv men med hjälp & längs med saker...stått några gånger helt själv snuttan...

Alla barn är olika tänk på det!! Ni kommer sakna när de var stilla sen

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-08-23 20:11:17 följande:
    Sixten har gått upp för lite och har gått ner en hel kurva på två månader.. Trots det väger han 11,5 kg och var 75,5 cm lång. I morgon ska vi ha premiärtur med Sixten i cykelsits. Håller tummarna för att det går bra så vi kan cykla istället för att ta bussen när Lina ska till skolan..

Magda - Gå gör han inte, han har tagit ett steg men har alldeles för dålig balans för att kunna gå än på ett tag.. Krypa har han nyss börjat med men åla har han gjort ganska länge.. 
    Han börjar kanske komma i fas
    Vad sa BVC då?

Vad roligt att cykla
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-08-25 09:13:44 följande:
    Ja han har ju varit tre kurvor över sen han föddes och när de blir mer aktiva brukar det jämna ut sig sa hon. Men sen har han varit sjuk och så fick han torsk så han har knappt kunnat äta. Inget att oroa sig för att han gått upp så lite iaf

Sixten var inte så förtjust i att cykla, men var lite gnäll bara, inget skrik. Hoppas han vänjer sig för det var skönt, tar 10 minuter till skolan bara istället för 25 som det tar om vi går.. 
    Ne vad bra! Nemi fick juh med torsk & hade lite lite kvar igår, kommer tillbaka så fort vi slutat med medecinen, men vi skulle köra slut på denna flaskan sen får vi se.

Hon hade gått upp nästan 1kg på nästan 2 månader, & 3 cm längre, helt sjukt vad de växer!

Ja det är skönt om man kan cykla, vi måste köpa en cykelvagnObestämd
  • Trollungarnasmamma

Här har nätterna & kvällarna blivit lite bättre men hon vaknar fortf ofta på nätterna, vi har tom börjat kunna söva henne i sin säng lugnt & stilla, tar lite tid men det går med lite tålamod.
    BVC sa att nätterna kan bero på mycket drömmar just nu, har även läst om separationsångesten, varje gång hon vaknar är för att kolla att vi är kvar...vi få stå ut ett tag till...

Hon väger numera 8660g & 71,5 lång. Klarade det där testet på mattan galant & bvc Annika tyckte hon var väldigt stadig Skönt att se att det går framåt för henne trots lite mycket kinkighet nu säkert pga sömnen.

De är kanon de åkpåsarna ovan!

Tänker på dej MOMA!!!

Nu har sjukstugan börjar här hemma...snoret rinner & det hostas lite på 2 av 3 barn, 3 av 3 är hesa, 3 av 3 är gnälliga!! Mmm, härlig helg!! Dessutom är jag helt dödstrött idag! Hoppas på sömnbrist & INTE förkylning!!

Vi var på HLR igår, mycket bra rekommendera det om det finns hos er för jag känner mej lite säkrare om olyckan skulle vara framme!!

snart är det sängen, väldigt snart!!!

• Trollungarnasmamma
    thegoddess skrev 2011-08-25 21:41:22 följande:
    HLR gick vi på i våras genom BVC.. Kanon!

NhjärtaD: vad var det för test på matta?

Moma: lycka till och hoppas det inte är allvarligt.
    Det var någon ny forskning, de fick sitta på en matta & så gjorde hon lite olika kollar & frågade mej lite frågor.

Ja underbar tid är det nu!!
  • Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-08-26 12:25:18 följande:
    Den ska jag ladda ner! Hoppas åskmolnet blåser bort En sak som är väldigt tydligt här är att S har blivit så tyst! Pratar inte mycket alls jämfört med tidigare utan hon kryper mest runt och pillar och river på saker.

Förresten, jag borde nog inte oroa mig men det ser ganska märkligt ut; S håller på att skaka på huvudet från sida till sida till och från. Och bankar huvudet mot saker! Om hon ex sitter på köksgolvet och har ett skåp bakom sig kan hon börja banka bakhuvudet i, eller i spjälsängen! Någon som varit med om det? Inte hårt så att hon skadar sig, utan mer som att hon tycker det är roligt, knasungen!
    Hihi Nemi skakar med på huvudet, mest när hon hör musik så det är typ hennes sätt & dansa
    Det där med att slå huvudet i saker är normalt, de undersöker & testar massa nu!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)