Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-08-07 12:54:42 följande:
    NhjärtaD - barnen har ett litet rum med snedtak så det är inte så lätt att inreda, men det rymmer iallafall två sängar, en byrå för kläder, barnmöbler och bänk och spis och leksaker. Men någon skiljevägg får inte plats och det tycker jag inte de behöver heller när de är så här små. Charlie ligger fortfarande i spjälsäng, men han är väldigt lättväckt, därför väntar vi

Hur tänkte ni inreda?
     Blir förmodligen Elliot 2,5 & Nemi 8 mån som får dela på det största rummet....Just nu behöver hon mest ett rum att förvara alla leksaker i, hon sover rätt mycket i vår säng fortf så hennes säng kan stå kvar i vårat....E sover rätt hårt om nätterna så det är okej.

Vi vet inte riktigt om vi ska dela av rummet ele inte, har ont om idéer....

Mammasmurfen:{#emotions_dlg.flower} Grattis & vilken underbar present
    linasmama skrev 2011-08-07 15:24:44 följande:
    Jaha, vi var på bvc i onsdags för jag ville att de skulle kolla han för han hade så ont. Men då fick han inget, sa bara alvedon och wichey vatten. Ska dit i morgon för vanlig kontroll så får hoppas han får de då. I morgon har han haft det en vecka utan förbättring.. Han har varit röd i halsen också så var väl nåe virus för han med som orsakade det..

Tack, det blir nog roligt, grannfamiljen ska med också så barnen kan leka med varandra    
    Okej, de tyckte väl inte att han hade tillräckligt med beläggning då, första gången Nemi fick det så skulle vi prova vichy vatten ett tag innan vi fick medicin, de penslade henne med nått lila förra gången.

underbart
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Här har vi oxå ansökt om dagis i januari, mest för att ekonomin tryter faktiskt...tycker det är synd att det ska bero på det Men förhoppningsvis kommer hon få gå med storebror!!!

Vet fortf inte om jag börjar plugga ele jobba...

Haft en bra natt jag med, hon somnade 21 sov till 05, flyttade över henne i vår säng & sov till 7.45

• Trollungarnasmamma

Skönt att det inte var "värre"Cissi.

Många bebisar som ville vakna tidigt idag Nemi vaknde vid 6 tiden...hon hade säkert somnat om  om inte pappa gick upp för att gå till jobbet då, testade att söva om henne efter vällingen men ne, bajsade ist så jag gav upp de andra vaknade sanbbt eftersom så denna dag blir nog rolig Nemi sover nu i sin säng & jag försöker ha de andra tysta med det går sådär, tyckte vi kunde gå ut en sväng men det vill bara den ena....i lands problem!! hahaha

• Trollungarnasmamma

Hej!

Idag är sista dagen på barnens sommarlov & då sitter vi inne & kollar på Pippi & myser lite för det är så grått & regnigt ute!!
    Ska sen köra dem stora till sin farmor sen kommer de hem på söndag igen!

Här hemma har vi med en gnällig tjej, idag mest för att hon är trött tror jag....har svårt att somna på kvällarna igen....Skit arg är hon, men nu när hon ändå krånglar ska vi försöka få henne att somna i sin säng, snart 9 månader så då tycker jag nog att det  är dax. Annars är det famnen som gäller ele vagnen, men nu är det ingenting på kvällarna som duger, vagnen har jag inte testat men det ska inte behövas.

Endel nätter är bra endel sämre....

Nemi var oxå hes i samband med torsken, förmodligen nått virus, men nu är hon lite hes igen & torsken vill inte riktigt släppa från ett litet ställe....

På onsdag ska vi till BVC ska bli kul....hon äter som en höst & rör sej som en jag vet inte vad....

• Trollungarnasmamma

Förresten så skrev nån om 3 dagars febern, min äldsta dotter har haft det, hög feber i 3 dagar, sen när febern släppt kom prickarna...såg inte klokt ut!

• Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-08-19 16:37:57 följande:
    Precis så var det! Ett par dagar med dryga 39 grader och när febern försvann kom prickarna! Hade inte hört talas om 3-dagarsfeber men tydligen är det jättevanligt hos småbarn. De får det en gång sen blir de immuna! Antar att nsn kommer checka av en rad barnsjukdomar närmaste åren...
    haha ja så är det Här har alla 3 haft vattkoppor så det är förbockat

Fast jag har hört att de kan få det igen...men inget jag varit med om...
  • Trollungarnasmamma
    AnnaCL skrev 2011-08-19 20:06:15 följande:
    Vi är också sugna på att få henne att somna i sin egen säng. Som det är nu får vi ligga brevid henne eller hålla henne i famnen. Jag gruvar mig dock redan då jag anar att det kan bli extremt svårt...Obestämd
    ja innan hon började kinka de sista dagarna, tror det är tänder, så somnade hon alltid i famnen....mysigt samtidigt så tror jag att juh längre man väntar desto svårare blir det tyvärr...har en kompis vars son är 1,5 snart & han kan inte somna själv ele sova i egen säng....

När vi lägger Nemi i sin säng nu så ställer hon sej upp direkt sen står hon där & tillslut gallskriker hon. Går vi ut gallskriker hon, stannar vi så leker hon....
    Har vi henne i famnen nu så skruvar hon sej & slänger sej....

Mannen min tar första passet nu sen får väl jag ta över...
  • Trollungarnasmamma

Nu tog mannen min första passet att lägga Nemi...Vet faktiskt inte hur vi ska lägga henne, i famnen så skruvar hon bara på sej & slänger sej, lägger vi henne i sängen så ställer hon sej upp direkt & går vi ut då så gallskriker hon  - stannar vi kvar så leker hon...

Jag ska koka lite ägg tänkte jag för vi ska ha räkfrossa ikväll MUMS!!!! Lite vin med kanske så sover man gott sen

• Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-08-19 20:22:20 följande:
    Hehe! Loke gick idag! =) Jag höll i honom i arrmarna och vaggade honom så ena benet fram o andra benet fram, sen lutade jag honom frammåt, då förflyttade han fötterna själv!!! :D Ska testa imorgon med! =)

Nu har jag inte ammat på två dagar. Vet inte när jag kommer o amma en skvätt nästa gång. Han dricker fortfarande inte vätska till maten. Han dricker bara om han är hungrig! Ska testa en skvätt ersättning efter maten så han får i sig vätska!
    Så nu tänker jag spetsa min dricka! :D
    hihihi först trodde jag att han gick själv Tungan ute Nemi älskar att gå så, en annan får juh ont i ryggen men hade fått så hade hon gått så hela dagen, hon formligen springer nu mera Hon vågar släppa en hand om hon står still men inte när hon går, då letar hon efter min hand

Idag kröp jag med henne, hon "jagade" mej & gud vad hon skrattade

hihihi det tycker jag du ska
  • Trollungarnasmamma

Ja det är skönt att vi kan bolla här med varann

Håller med Cissi att det är juh olika det där, & så länge hon somnade i famnen så var det juh okej, men nu strejkar hon juh helt, men det har hon gjort periodvis så det är väl bara en period nu...så då tänkte man juh att nu kan hon lika väl somna i sin säng, men vill hon somna i famnen så får hon väl de

Nu gick det kanon att söva henne, somnade på 2 min i famnen, verkar bara vara kvällarna som är jobbiga...funderade lite på vad man gjorde nu för att det skulle gå så bra, om man kan göra nått liknande på kvällen Ska testa att göra iordning henne en stund innan så det inte blir pang bom....vad vet jag

Nu ska jag ta mej en dusch iaf, lillan sover, de stora är hos sin pappa, lillans pappa jobbar....sen ska vi ner på stan en runda & kika lite!

trevlig helg alla!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)