Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Vet nån när i vilken vecka man kan göra NUPP test el KUB test el vad de heter?? Och vad är vad???

Emelle: Visst skulle du bli erbjuden något sånt va??

• MajMamman08

Många frågor här men de bara poppar upp!!!
    Har man rätt o byta BM?? Kan man få bli inskriven tidigare än v 12??  om man vill??? känner att de e sent,vill göra nupp/KUB o då känns de rätt sent o bli insrkiven v 12?? Här utb de sig nämligen inom de o vänner tilll mig har fått ta de...men hon jag pratade me som skulle bli min BM nämnde inte ens något om de!
    Känner verkligen jag vill byta tant och då utan o ens träffat henne!!

• MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-16 22:35:33 följande:
    Tror absolut du kan byta BM utan att du ens behöver träffa den andra. Det bestämmer man ju själv
    pinsamt bara o säga de,haha! Men man ska la gå på magkänslan! ska ringa o höra efter oxå om sånt där test,får ja inte de för henne så byter ja på studs!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-17 11:40:03 följande:
    Hmmm. Undra om vi går till samma MVC?? Ja här är det samma sak. Dom utb sig och dom som gör det är de som inte är färdiga BM.Vi frågade sist om vi fick vara "försöks"kaniner och det gick bra.Ett prov för HCG kan man göra på Labb, dit behöver du remiss men besöket kostar 150:-Alla mina graividteter har varit olika...Vem det nu var som frågade det!! Det är nog helt normalt!!
    Hehehe....ja saken e att vi faktiskt kommer o gå till samma BVC Hehehe så du har så rätt så!!Kommer du på vem jag är,så hoppas jag du vill hålla de lite hemligt innan vi går ut me de offentligt

Ok,ja jag ska ringa ner på måndag o höra om ja inte med kan få bli försöks kanin dåe
    Ok,remiss ja...får man de via GYN el??

Åh,vill me sola e ju blek som en fläskbit,haha!!! Gott me grillat,vi ska äta taccos i kväller!!!
  • MajMamman08
    Timjah skrev 2010-04-17 16:52:05 följande:
    Längre än såhär kom jag inte. Lämnar härmed tråden, då jag fick missfall igår. :'( Trevligt att träffa er dock! Kanske ses vi i en annan tråd i framtiden!
    ne så trist Vet hur jobbigt det är ! sänder lite styrkekramar!
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-16 23:15:08 följande:
    jag undrar också hur det funkar med nupp och kub. Privat går det på typ 4000 här =( Förra graviditeten hittades vid Rul markörer för både trisomi 18 och 21, och vi blev erbjudna fostervattensprov av en BM med skräckslagen min. Då var jag i v 19. De avr de värsta veckorna jag någonsin genomlevt i mitt liv och vill aldrig behöva gå igenom det igen (visade sig tack gode gud att det inte avr något fel) och kommer kräkas av oro ända till RUlet om vi inte får kubelinuppa. Usch!!!Man brukar ju få gå på hälsosamtal väldigt snart efter plusset vid första barnet?
    ja jag blev erbjuden o gå på hälsosamtal men kände att ja inte vill de då jag redan gick på ett förra grav så de skulle slå ihop de med inskrivningen!  Förstår din oro,fy!! Hoppas ni får göra kub test!!
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-17 17:13:03 följande:
    Såg att Mopplis och Minifer hittat hit.Då slänger jag mig på den här tråden också! :)Jag är beräknad till den 22.a December Men hoppas på att dom flyttar tillbaka det efter Ultraljudet så att det kommer ett litet tag före Jul iaf. Haha.. Stackarn...Hur ser allas BF ut här?
    Välkommen! Finns en BF tråd i TS som du kan kika på o även skriva in dig om du vill
  • MajMamman08
    Tittis83 skrev 2010-04-17 18:49:19 följande:
    hej är ny här på denna tråden, väntar mitt andra barn den 16 december, plussade nu i helgen!
    GRATTIS
    Jenny10 skrev 2010-04-17 17:53:53 följande:
    Jag gör dig sällskap vännen, har också fått mf. Igen.Andra hittills i år, inte skoj. Nu väntar vi ett tag innan vi försöker igen, är trötta känslomässigt och tror inte kroppen orkar med en ny befruktning.Hoppas ni andra slipper gå igenom det här, lycka till alla!!Kram!
    Nej gumman,har du fått de bekräftat nu el vad händer?? du visste väl först inte??? kramar om!!!
  • MajMamman08
    Tittis83 skrev 2010-04-17 19:25:52 följande:
    Tack så mycket, vi har nog inte hunnit smälta det riktigt själva än men är jätteglada! Ska bli mysigt
    Väntar oxå mitt 2:a barn och är lika gammal som du=) född 83!
  • MajMamman08

Jenny: jätte ledsen för din skull...usch! förstår verkligen om du inte kommer orka försöka igen på ett tag,de skulle nog inte jag heller,de är ju väldigt påfrestande både för kropp o själ o gå igenom en sådan sak till!!! E så ledsen för din skull,hade hoppats så jue att vi skulle få föda bebis i dec!!

Alla andra som blöder m,m: HOppas verkligen inte de e någon fara!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)