Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

va visst v 6 (5+1)

• MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-12 15:04:42 följande:
    Okej! Wohoo vilken lycka! Hur har du mått? illa? molande värk?
    Jag har molande värk,ont i tuttarna,mår illa lite,lite!! gasig i magen,hehe! du dåe?
    Minifer skrev 2010-04-12 15:14:07 följande:
    Här kommer jaaaag! Nu måste jag läsa ikapp!!! :D Wohooooooooooo!
    men ÄNTLIGEN tjejen! GRATTIS;GRATTIS Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!
    sandra8712 skrev 2010-04-12 15:28:53 följande:
    Ringde min barnmorska idag o frågade om jag kunde komma o få kolla mitt hcg men nee hon bara bokade in en tid för inskrivning istället, klart du är gravid sa hon, men känner mig ju inte gravid:( lite tidigt för o känna symptom än så länge förra gången fick jag innga symptom förrän vecka 7 så ja vi får väl se:P
    ja de flesta får ju symptom i v 7,så de kommer nog ska du se=) men visst blir man orolig,de går inte o säga annat!! när fick du inskrivning?
  • MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-12 15:44:33 följande:
    MajMamma08: fick tid nu den 22:A så snart. Hon ville boka in mig så tidigt så möjligt i och med att jag är så orolig efter mitt ma, så känns ju skönt det:) fick samma goa barnmorska som jag hade sist med:) har du ringt än?:P
    ja jag ringde idag,fick inte tid förrän den 17 maj då e ja i v 11 lixom!!!
    fick inte min gamla goa BM för hon va halvt sjukskriven och hade inga tider
    suck,så fick hon jag hade i tele,vet inte alls,men hon verka så där anti allt,anti vul o grejer,blä känns inte bra! ja får se sen....när ja träffat henne...
  • MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-12 16:03:15 följande:
    Usch vad jobbigt att du ska behöva vänta så länge:( Du hade väl  också haft nyligen? då borde dom ju förstå att man är extra orolig:/
    mena de...men jag fick göra privat i så fall, oh de ska jag med tänkte jag,ska ringa gyn sen gör inget jag får betala bara jag får se så allt e bra med den där inne
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-12 16:57:18 följande:
    Och tack majmamman! Gött att få joina er!!! :D Enda symptom jag har är lite småmolande i magen, inget mer alls. =)  Just nu är det skönt ju mindre jag känner, eftersom förra graviditeten var sjukt jobbig
    ja man kommer nog få mer gravidsymptom sen så man får va glad för de lilla man har är så länge hihi!!!
    Emelle skrev 2010-04-12 17:07:02 följande:
    Nästan alla har fått tider till VUl och BM besäk...hmmmKAnske skulle ta och ringa och boka lite sådana tider vi med Idag har jag haft sån värk på vä sida, i området kring äggledarna.Bara på ena sidan.KAn det vara så när det växer där inne.Förut har jag kännt att det dragit i livmodertrakten, mitt på liksom.men igår kväll och idag har det varit endast vä sida...LIVrädd för ett utomkveds...Vore jävligt orättvist faktiskt...
    Så där har jag med känt,värk  i vänstersida vid äggstockarna,men har bra vara någon dag,sen gått över o kommit o gått lite!! Men hoppas med de e ligamenten=) Minns min förra grav med sonen då hade jag exakt lika dant,o ibland så ont så ja inte kunde kliva upp ur sängen!! fick lixom hasa mig ur den,haha!! Och då sa BM att det va just de! Så får hoppas det är det igen!!
    Gud jag jag e med livrädd för allt som finns med en graviditet! Ja klart de e ett plus tjejen
    ÄlskarNova skrev 2010-04-12 17:54:42 följande:
    då gör vi VUL samma dag! Är i v.11+0 då. Men har funderingar på att ringa ett privat gyn i en närliggande stad och boka in ett VUL i typ v.7+ nånting, alltså nästa vecka. Då måste ju hjärtat börjat slå? Om det står på deras hemsida att de har landstingspriser, innebär det då 300kr?
    ne ska inte göra vul då utan inskrivning! Sent enligt mig!! Men men! Ska ringa gyn i morron o be o få ett vul näsa vecka då jag är i v 7 pga av min oro osv! Sen vill jag även göra ett i v 12!! får ju betala själv,men det är det värt!! Ja det är som ett DR besök så 300 kr stämmer bra!!
    Jessika82 skrev 2010-04-12 18:12:28 följande:
    jag gjorde vul i dag och var i v 7+2 idag bf på min födelsedag
    åh så skoj=) såg du den lille dåe?? Såg man hjärtat o allt?? när har du BF dåe??
  • MajMamman08
    HakunaMatata skrev 2010-04-12 17:46:49 följande:
    Hejsan :)Jag hoppar på här med! Enligt sista mens är jag beräknad 29 november, men tror rätt skarpt att det kommer ändras till 2 december, kansk.. :)Jag är alltså i vecka 6+6 dagar. (vecka 7, snart 8) :) Det är väldigt oplanerat, men efter en vecka tänkande kom min sambo och jag fram till att behålla vårat lilla mirakel :)Jag kommer tillsvidare vara lite anonym.. vill veta att lillen lever v12, sen är det fritt fram och som jag längtar!Hur mår jag?Extrem trötthet, lite humörsvägningar, huvudvärk, hjärtklappningar och extra slag (som tydligen kan kännas extra mkt under graviditeten om man haft problem med det obehaget innan) Någon mer som känner det? Annars har jag de senaste dagarna börjat må riktigt illa.. framför allt idag! Inte fören nu på eftermiddagen som jag fått i mej lite mat utan att må dåligt :)Orkade inte läsa igenom allt ni skrivit, men läste lite om blödningar. Jag har samma problem sedan i morse. Väldigt lite bruna flytningar typ :( Oroar mej en hel del, men samtidigt så har jag inte ont i magen eller andra tecken på missfall och alla gravtecken finns kvar. Borde inte vara något att oroa sig för va?Grattis alla! :)
    Vill inte göra dig besviken el rädd nu!!! Men så var det för mig,hade alla gravsymptom m,m och fick små bruna flytningar i 1 vecka.Och hade inte ont i magen för 5 öre.Sedan kom MF,hade inte så ont då heller utan mer som lite kraftigare mensvärk,men inte så att jag behövde ta värktabletter o så,hade väl anat att något var på tok,men ville inte tro de värsta!!! Många blöder ju och har bruna flytningar hela graviditer!! HOppas nu innerligt att de inte blir något mer utan att eran bebis mår prima=)
  • MajMamman08
    HakunaMatata skrev 2010-04-12 19:59:54 följande:
    Kunde du inte så hjärtat då??  De säger väl att man kan se hjärtat i v 7,gud nu blir ja nervös,vill själv göra ett vul i v 7 som jag går in i nästa vecka,men kan man inte så något dåe??
    Ja gud ja,det SKA gå bra=)
  • MajMamman08
    HakunaMatata skrev 2010-04-12 19:59:54 följande:
    glömde skriva GRATTIS
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-12 20:12:45 följande:
    hmm blir helt snurrig på detta! Enligt fl har jag BF 23 dec. Enligt mvc har jag den 19e. Maaaah! Hur ska jag räkna? känns som att det alltid blir fel i graviditetsuträknaren här hur man än gör
    Räknar du från sista mens,första dag?? De brukar man ju göra??? Men BM e ju konstiga,haha om jag räknar så så får jag de till att jag e i v 6,men enligt min BM så tror hon v 4...lixom dah!!!då hade vi inte ens sex!!! litar mer på mina uträkningar,hihi!!!
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-04-12 20:38:03 följande:
    Ja alla sidor säger olika & mvc me...knas e det...Grattis alla nya vara bara inne för några timmar sen & redan så många nya!Vill med njuta av graviditeten, men man kan juh aldrig det fullt ut, speciellt inte här inne där det händer massa saker & folk skriver om massa olika saker de varit med om det kan göra en rätt nojjig! Men försöker blunda för det & intala mej själv att om det är nått fel så finns det någon mening med det.
    JO visst blir man nojjig!! och alla gravsymptomer hit o dit,hihi! men tycker bara de e roligt o diskutera med andra som e gravida Och de e klart man är rädd för allt otäckt som kan hända under en grav,hualigen!!! Men nu ska vi föda december bebisar,hihi!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)