Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

Ja nu vill dom ju att man åker hem så fort som möjligt om man kan och gärna om man är omföderska, men jag tycker de är så mycke frågetecken kring allt och känner mig lite osäker så jag skulle gärna vela sova en natt på bb iaf bara för att få känna mig lite tryggare i min tillvaro även om de är andra gången för mig!

• Sandragumman

Ka hur vida de är viktigt å så, så tror jag att barnmorskerna borde veta bäst! Dom klipper väl när de är dags! Hade de varit nödvändigt med "sen avnavling" så hade de nog oxå väntat, så jag tror inte de har någon betydelse! Min syn på de hela, för jag tror inte någon läkare el bm skulle utsätta ett nyfött barn för nån risk!

• Sandragumman
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-09 20:22:53 följande:
    Hej tjejer!!!

Asså de känns som om min navel ska spricka när som helst,skit otäckt! Den e såååå himla skör där mitt piercingsmycke har suttit o sen själva naveln e ju inte ens kvar,bara en knopp som petar ut,haha! Hade inte så med William så jag blir så rädd nu......kan naveln spricka?? Måste börja smörja in magen......gjorde de i första grav jätte tidigt,men varit så himla slarvig nu!!

Tänkte även köpa mandelolja på apoteket o smörja in mig därnere med på kvällen! Sägs ju ska vara bra och förebygga sprickor m,m!

Har packat upp vagnen nu...wiiii! Men fick bara själva vagnen,hade beställt massa mer,så tänkte ah men vad e detta,men sen upptäcker jag att jag fått 2 paket o hämta ut...haha smart! hämtade bara ut de ena:-P
    Så blir o hämta de innan jobb i morron!

Sen tänkte jag höra med er som fått beviljad HP.....hur lång tid tog de från de att ni skickade in papprerna till att ni fick godkänt på beslutet???
    tänkte skicka in mina papper denna vecka som kommer och då e jag i v.32. Hur länge behöver man vänta på svar??
    jag väntar fortafarande på svar å de är skickat den 28/9
    men som säger att de har behandlingstid i ca 30 dagar! men de är ju vad de max får ta oftast så går de fortare, hellst vill de ju inte ha massa saker liggandes på kö och försöker få iväg de så fort som möjligt! jag hopas på svar nu i veckan för jag har sök så de skulle börja gälla fom på måndag den 11/10 så man vill ju som veta
  • Sandragumman

min son som är 3 år nu heter Casper.... och jag tror att alla namn växer med den personen....
    så när han är 20år så kommer de inte att vara nå konstigt!

• Sandragumman

HALLÅ TJEJER!!!!!

Jag fick beviljad HP fast jag abra är tim vikarie inom hemtjänsten och jag hade inte inbokat några pass alls för framtiden!!!!
    Det gick!!!!!! De  var inte omöljigt!!!!

så från den 19 alltså tisdag nästa vecka kan man vara hemma med samvete:P

• Sandragumman

Jo just de hämtade ut pamper paket/box idag samt en blöjhink fick man,,,,, inte så dumt!
    Fast tycker som var lite "snål" i paketet! men man får nöja sig när de är gratis antar jag:P

• Sandragumman

Jag skickade bara in mitt arbetsgivarintyg samt alla papper ang hp sen räknade försäkringskassan ut ett snitt, dvs hur mycket jag har i ungefär årsinkomst med hjälp av min lön och de timmar jag jobbat under en viss tid bakåt, de är väl 6 mån bakåt de räknar tror! Så jag har nog inte gjort så mycket själv! Jo jag räknade ut när jag tidigast kunde få hp å sökte från de datumet och de blev den 19/10- 6/12!
    Hoppas du förstod mig gormiga förklaring

• Sandragumman

Ååå spännande jessica82 då får vi se vad de blir av det då:)

• Sandragumman

Har dom inte brutet 20:e till 20:e Har för mig de men ej säker!

Jag fick vänta ungefär 1- 1,5 vecka på svaret

• Sandragumman

Usch vad jag stavar fel ibland! Telefonen byter ord ibland utan att jag hinner se det!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)