Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

okej.... jajag har inte nå problem med klåda,ont eller sveda! jag bara har det och börjar blöda lite då och då.... men om du har kolat de förr så kan de väl kanske vara som du säger! jag har jätte konstiga bajsattacker.... närstan varannan gång jag bajsar så är de jätte konstigt! Hur lös i magen som hellst, precis som att vrida på en vattenkran, jag har ont i magen och sitter och kallsvettas på toan och mår i allmänhet dåligt och får sitta jätte länge! Vet inte varför för normalt brukar jag var lite hårdare pga järnet! kanske bara är så att kroppen måste tömma sig ordentligt lite då och då..... men jätte jobbigt! sist var jag i panik på mat affären å sprang till en personal å böna och bad att få låna deras personal toalett..... vanligt vis går de ej så jag tror de är en fördel ibland att vara gravid! ursäkta om de inte lät så trevligt att läsa

• Sandragumman

kom på just nu att jag sitter med molande värk i ryggen! hahahaha
    Kul att de händer nå iaf! annars har min kropp varit som död bortsett från den konstanta värken jag har i bäckenet/blygbenet.
    Men just nu tycker jag de är jätte skönt att känna lite förvärkar!

Imorgon ska jag på min 2:a extra kontroll hos BM för att se om magen vuxit nå, har den inte de så blir de upp å göra ett UL till för att se om något är galet , var ju så liten sist.

• Sandragumman

Jopp min hickar flera gånger per dag!
    Jag blir mest störd av de för de är så intensivt och länge och om man sitter still så känns de så tydligt!
    hahahah

• Sandragumman

Mitt SF-mått var 27 sista jag var hos BM och då var jag i vecka 32.

Så jag låg precis på den nedersta kurvan nästan lite utanför. så jag är långt ifrån min egen kurva

• Sandragumman

jag sover oxå hela nätterna....
    jag vaknar 1 gång per natt för att kissa sen sover jag hea nätterna som en stock! märker inte heller nå från magen

• Sandragumman

ja vi får hoppas de är lite nervös sjläv, men oron för ett stort barn börjar avta iafSkrattande
    hoppas de bara berlor på hur bebeis ligger eller på mängden fostervatten!
    Min bebis ligger ju i säte än så länge!

men vi får se imorgon!

• Sandragumman

Ja Bm sa att om den inte vänt sig till V. 36-37 då kommer dom försöka vända den,,,,,
    Så de är väl bara vänta å se...  min mamma önskade inte mig ett vändningsförsök, hon hade varit med om de å de hade gjort jätte ont.
    fast min svärmor säger att de knappt känns...... men jag undrar de ja!

HOppas lill*n vänder sig snart så man slipper

• Sandragumman

jessica82: gå och sov... god natt och bättre lycka inatt eller imorgon!

vila och ta hand om dig nu!

• Sandragumman

jo fan ring å "tjata" hahaha brukar jag oxå gör för jag är alltid så nyfiken att jag inte kan vänta;P

• Sandragumman
    MrsHelgesson skrev 2010-10-25 20:01:20 följande:
    När kan man börja försöka sätta igång en förlossning egentligen? Eller ja, jag förstår ju att man kan börja nästan när som helst. Inte för tidigt såklart., det är väl inte jättebra för bebisen. Den säger ju till när den är redo att komma ut. Jag har sex veckor kvar men tänkte kanske börja två veckor innan bf. För jag är så trött på dessa förvärkar och sammandragningar, är trött på att vara gravid. Bara för att man försöker starta en förlossning så betyder det ju inte att det kommer fungera. Jag vill bara förbereda livmodern lite tidigare för att förhoppningsvis slippa gå över tiden denna gången också. Som barnmorskan sa så är min livmoder väldigt känslig då jag får förvärkar och sammandragningar dagligen och utan anledning.
    men hur hade du tänk starta den då? måste man inte ha riktigt goda själ för att få hjälp via sjukvården?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)