• nikka

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-09-06 09:37:59 följande:
    Sover Tove i sin säg eller mellan er ?
    Om Tove sover i sin säng kan du alltid ta för fönstrena om du inte var murkt i rummet.

Elias får mat kl 06.00 när vi äter han äter det vi äter jag gör ingen extra till honom har aldrig gjort det med någon av barnen.
    Sen får han vällingen klockan 19.00 och sovar i sin säng och sover till 07.00
    Jag delar rum med amadeus och har murkt + fönster öppen då dom sover bäst när det är kallt i rummet och elias sover utan boddy hällst.     
    Tove får sin välling i våran säng och när hon har somnat så lyfter vi över henne till sin säng och där sover hon en stund. Det är mörkt i rummet så hon vaknar inte därför att det är ljust.
    Ibland om hon vaknar så går det faktiskt att hon kan somna om i sin säng men nu på slutet så vägrar hon.
  • nikka

Då ska jag prova det ikväll! Hon håller ju flaskan själv då hon äter så egentligen behöver hon ju inte somna i våran säng. Utan det har mest varit för att ligga och mysa. Sen så somnar hon oftast av direkt efter hon har ätit vällingen.
    Tack för tipset Glad

• nikka

Tove forsätter med att somna direkt efter vällingflaskan där kring 19.30 och sen sova i 30 minuter innan hon vaknar. Sen är det mycket bök och stök innan hon somnar igen och då brukar klockan vara kring 22.30 sen sover hon några timmar i sin säng innan hon vaknar. Då är jag så himla trött att jag bara lyfter över henne till våran säng. Där är det inga problem att sova fram till ungefär 07.
    Så egentligen är det ganska bra nätter men jag saknar den här lilla egentiden på kvällen då man bara kan känna lugnet med sambon en liten stund.

• nikka
    Haligh skrev 2011-09-20 22:22:50 följande:
    Vi har också problem med nattningen, försöker att få in rutiner men nja det går sisådär. I princip jämt somnar hon lätt vid halv 8-8, är då så trött att det inte går att hålla henne vaken. Men -hon sover då ca en halvtimme och är sen desto svårare. Fortfarande vaken nu! Som att hon blir jättepigg att det power-napet! Brukar till sist lägga mig i sängen bredvid och sen lägga över henne, somna i egen säng är helt omöjligt. Lite jobbigt är det för vi har aldrig nån tid tillsammans bara jag och sambon..,
    Å vad jag känner igen det här!! Så är det precis för oss också. Jag förstår inte varför hon bara sover en liten halvtimme..
    Men igår testade vi hålla henne vaken till klockan 21.00 och hon var jätte trött och ville i säng mycket tidigare. Hon fick vällingen i sin säng och sen somnade hon direkt och sov till 00.30, då lyfte jag över henne till våran säng och då somnade hon direkt och sov till 07.
    Jag klagar inte på hur hon sover på natten men jag skulle så gärna vilja ha lite egentid med sambon ibland!!
  • nikka

Då han äter tex lunch, äter du oxå då?
    Tove är helt tvärtom. Hon är som en liten fågelunge och sitter och gapar åt allt. Det är faktiskt rätt skönt att hon är nyfiken och vill prova. Hon äter fast hon tycker det är dåligt. Bara hoppas att hon även gör det då hon blir äldre.

• nikka

Tove är nog bara nån vecka ifrån att gå känns det som. Hon glömmer bort sig själv och går några steg men sen sätter hon sig ner på rumpan och kryper iväg istället.
    Det har varit full fart här hemma hela tiden så jag är som van vid det men ibland önskar jag att hon bara ville sitta snällt på golvet och leka istället för att fara runt som en virvelvind.

• nikka

Tove blir 10 månader idag :)
    Hon väger nu 9450gr och är 73,5cm lång.

• nikka

Tove har 8 tänder nu, 4 nere och 4 uppe. Sen är hon en hejare på att gnissla tänder så man får rysningar i kroppen!

Nu har jag bestämt mig! Nu går Tove :) För två veckor tog hon 2-3 steg men idag då man ställer upp henne med en leksak så är det närmare 15 steg. Flera gånger har hon gjort det idag. Å det är så roligt men man lär väl få ännu mer fullt upp än vad man redan har :)

• nikka

Plankor, plankor och åter plankor är ett tips för att försöka få bort putmagen :)

• nikka

Igår hände det som jag gått och väntat på.. Virvelvinden försvann uppför trappen. Grinden som alltid brukar vara stängd var öppen så då passade hon på. Och ner kom hon. Men det gick bra som tur var. Hon blev nog mest rädd för hon skrek inte nå mycket utan hon ville mest sitta och mysa.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)