• nikka

December Bebis 2010 :)

Det är nästan så att jag inte våga skriva hur bra våra nätter har varit på slutet för då slår det väl om lika fort.
    Nu dom senaste två dagarna har hon somnat efter 22 och vaknat upp 5 för att ha mat och sen somna om och vakna upp kring 8, få mat och tjollra en stund och sen somna och vakna 11.
    Så här utvilad har jag inte varit på länge och man hinner äta och städa i lugn och ro på förmiddagen.
    Hon är snäll och glad min lilla tjej Glad
    Fast då kan hon vara riktigt grinig på kvällarna istället men det är nog bara därför hon är så hungrig. Men det kan jag ta Glad

Ikväll ska jag på bio och gå ut och äta med mina tjejkompisar. Känns riktigt konstigt. Det blir första gången som jag är utan Tove i några timmar sen hon föddes. Men jag vet att sambon kommer att klara det hur bra somhelst men det är ändå konstigt på nåt sätt.
    Nån mer än jag som känner så?

• nikka

Här har vi -27 och jag ska iväg på efterkontroll idag. Det som känns jobbigast är att jag måste ha med mig lillan i kylan för sambon jobbar.
    Fast då kan jag slå två flugor i en smäll och gå till BVC för att väga och mäta. Så skönt att dom har drop in på måndagar och onsdagar.

Nu hoppas jag mest på att jag ska få godkänt så jag kan börja träna Glad

• nikka

Jag fick godkänt så nu längtar jag efter träningsvärken Glad Har bokat in mig på spinning imorgon och jag längtar.
    Hon sa att jag helst skulle vänta med styrketräning och löpning tills det har gått 12 veckor men hallå det är 4 långa veckor kvar dit. Men jag kommer att fuska! Jag är pigg i kroppen och det var jag hela graviditeten plus att jag hade bra knip så jag lär köra igång med lite lätt styrketräning ändå!

Lilla ♥ blev 8 veckor igår och jag vägde och mätte henne idag. 5270gr och 58cm Glad Det går fort nu!

• nikka
    MFJG skrev 2011-02-14 21:16:37 följande:
    Ps. Någon med tumsugande barn?
    Tove 8 veckor verkar älska sin tumme. Hon vill inte suga på napp utan hon pluggar in tummen istället.
    Det har blivit mer och mer nu på slutet. Är hon tex vaken och vi lägger henne i sin säng så tar hon fram tummen och suger på den tills hon somnar.
    Även fast hon har fått mat och är mer än mätt så brukar hon hitta igen den.
  • nikka
    MFJG skrev 2011-02-15 10:01:30 följande:
    Min lille kille tar inte napp. Han får inte rätt på att få in tummen i munnen fast han kämpar. Han suttar lillfinger!!! Mitt lillfinger! 
    Dom första veckorna så var det också mitt lillfinger som gällde. Inget annat funkade. Tutten kunde funka en liten stund men annars så var det mitt lillfinger. Men nu sista veckan så hittar hon igen tummen nästan direkt så då slipper jag använda lillfingret. Eller jo ibland då hon är riktigt ledsen och det är inget annat som funkar. Då stoppar jag in lillfingret och hon blir genast tyst.
  • nikka

Igår slog det mig en sak. Har aldrig tänkt på det utan jag fick lite ångest.
    Tove är 8 veckor. Vart har den tiden tagit vägen? Tycker nyss att vi har kommit hem från BB.
    Men tror att det beror på att ett kompispar och en av mina kusiner fick barn igår. Så två tjejer i min närhet tittade ut.
    Började tänka tillbaka på allt. Har aldrig gjort det förut.
    Men sen nu imorse då jag log och tjollrade med Tove så insåg jag hur rolig hon har blivit. Hon har ju sin lilla personlighet och ler och skrattar. Så då försvann den hära ångesten jag hade igår.
    Det är verkligen sant att man ska ta vara på bebistiden för den går verkligen fort.

Tove äter ungefär var 3-4 timme. Burkar gå lite längre bland måltiderna på natten. Då hon oftast sover från 22-05. Men inatt så ville hon ha mat var tredje timme.

Igår var jag på spinning och det var otroligt skönt att få svettas. Men jag kände att jag måste börja göra plankan mycket mer än vad jag gör nu. Det är en hel del bålmuskler som har försvunnit.

• nikka

Tjingtjing!
    Undrar lite.. Hur mycket sover era små?
    Igårkväll somnade Tove kring 22 och sov till 05.30. Fick mat, tjollrade en liten stund och somnade och sov till kl.9.
    Nu ligger hon i babygymmet och tjollrar.
    Hon är lite förkyld så det är kanske därför hon sover så mycket eller så kanske hon håller på att få rutiner.. Är nog bara lite ovan att hon sover så långa pass. Fast det är ganska skönt. Känner mig rätt så utvilad Glad

• nikka

Oj vad mycket det var att ta ikapp. Vi har haft magsjuka och förkylning så jag har inte haft tid. Tove klarade sig iaf från magsjukan men hon har varit riktigt förkyld.

Jag använder Libero strl 3 till Tove. Jag tyckte inte alls om pampers så vi har kört på libero nästan ända sen hon föddes.

Inget babysim än. Tror att det kommer att bli en grupp till hösten för nu har dom bara fortsättningskurs. Fast jag hoppas att dom ändrar sig för det är väldigt många barn som föddes där i november och december.

Tove har börjat sova riktigt bra och det bara fortsätter. Kring nio får hon mat, ny blöja och pyjamasen på. Sen lägger vi henne i sin säng där hon ligger och filosoferar ett tag. Sen brukar hon sova fram till fem. Så jag känner mig oftast helt utvilad på dagarna.
    Hon använder aldrig napp då hon sover utan hon använder tummen. Det har hon nästan gjort sen hon föddes. Det är ju nåt som man inte direkt kan vänja av nu då hon är så liten. Kan tänka mig att det blir lite svårare sen.

• nikka

Vi börjar våran mammagrupp nästa vecka på måndag. Ska bli jätte roligt att få träffa andra och bara prata av sig om allt.
    För våran del blir det babysim till hösten. Lite tråkigt. Jag hade hoppats att det skulle bli något nu under våren men tyvärr.
    Annars så går vi en långpromenad varje dag och bara njuter av tillvaron. Det är ju så härliga dagar nu!

Idag har jag varit på drop in vägning på familjecentralen. Tove är 11 veckor och väger nu 5900g och är 60,5cm. Börjar bli stora tjejen Glad

• nikka

Här är det länge kvar innan all snö är borta! Fast bor man i Västerbotten så får man vänta ett litet tag till Glad

Imorse hittade jag Tove så här i hennes säng då det var dax för mat. Haha ibland undrar jag om det pillras mycket i kroppen. Lilla ♥

Svar på tråden December Bebis 2010 :)