• nikka

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-01-19 22:54:17 följande:
    Gud, är helt slut så orkar inte kommentera. Ikväll tog jag iaf slut och sambon gjorde det jag själv ville men inte kunde, han sa till mig att sluta amma. Är så glad att han hjälpte mig ta beslutet för det funkade verkligen inte. Är besviken att det inte gick men så är det.
    Det tog ett tag för mig också att inse att det inte funkade. Vet inte hur många gånger jag har suttit och grinat och varit helt förstörd.
    Men nu så ger jag ersättning först och sen efter det ammar jag. Bara för att sitta och mysa en liten stund och nu funkar det hur bra somhelst.

Det är inte ett misslyckande. Utan du kommer att märka att du börjar må bättre och bli gladare. Och man njuter mycket mycket mer av det lilla livet. Så är det iaf för mig Glad

Styrkekramar!!
  • nikka

Kom ju på att jag aldrig har lagt upp en bild på lillan. Här har ni då Tove ♥.

Tog kortet igår så då var hon 4 veckor och 1 dag.
  • nikka

God Morgon Glad
    Det är riktigt fint väder ute. Fast lite kallt.. Minus 14 är det.
    Jag väljer mellan en promenad eller att gå iväg på gymmet en stund och få lite egen tid.
    Beror nog mest på vad sambon vill. Om han känner suget efter en promenad i kylan.

Idag blir Tove 5 veckor. Tänk vad tiden går fort!

Skickar iväg en massa styrkekramar! Ibland kan det behövas en kram!

• nikka

God Morgon Glad

Jag har egentligen riktigt bra nätter. Får oftast sova 4 timmar i sträck.
    Igår kväll gav jag Tove ersättning kl.22.00. Sen var hon vaken och filosoferade en stund. Sen ville hon ha mat kl.03.00. Fick mat och somnade om till kl.07.00.
    Nu ligger hon i sängen och myser med sambon.
    Så jag känner mig rätt så utvilad Glad

Idag ska vi fara på 6 veckors läkarkontroll. Är lite nervös men det kommer nog att gå bra. Ska bli roligt att se vad hon väger nu och hur lång hon är.

• nikka

Tove har gjort en bra natt igen. Hon är så duktig. Å det är jätte skönt.

Jag har nästan helt gett upp amningen och kör bara nästa på ersättning. Hon är lugn och glad och sover jätte bra.
    Den enda nackdelen är nu att alla tittar så konstigt på en och ifrågasätter varför jag inte ammar. Men efter att ha förklarat hur det ligger till så förstår dom flesta. Men några tycker att jag har försökt för lite men det får stå för dom.
    Jag mår mycket mycket bättre och Tove är nöjd också vilket är skönt.

Jag skickar en massa styrkekramar till er som ammar och verkligen orkar och får det att funka. Jag skulle hemskt gärna vilja vara som er!

Näe dax för den dagliga en timmes promenaden Glad

• nikka

Låg och funderade på en sak i morse..
    Hur gör ni med era små ♥. Ligger dom i sängen hos er eller ligger dom i sin egen säng.
    Tove blir 6 veckor idag men sover fortfarande hos oss. Hon vill inte riktigt somna i sin egen säng.
    Har ni några bra tips?

• nikka

Tove började skrika och inget var bra mellan 21-23 igårkväll. Eller det har varit så nu några kvällar i rad.
    Ungefär samma tid. Så det är inte det lättaste att få henne att sova i sin egen säng.
    Så hon sover fortfarande mellan oss.
    Vet inte riktigt varför hon skriker och är missnöjd och man ser verkligen hur trött hon är. Och vips så är det nästan att slå av en strömbrytare så sover hon.  Och sover bra hela natten och vaknar då hon är hungrig och vill ha mat men somnar om sen efter det.

Så det finns fler barn som gallskriker på kvällarna. Men hon är jätte snäll under dagen sen blir hon en helt annan liten tjej på kvällen.

På tal om sex så har vi haft det några gånger. Första gången var efter tre veckor men då gjorde det fortfarande lite ont så vi avbröt men sen en vecka senare så var det bara att köra på.
    Just nu är det lite mest jobbigt att Tove inte riktigt trivs i sin säng. Det har varit några gånger att hon ligger i den och jag och sambon är igång men då börjar hon att skrika. Men det blir nog bättre. Annars finns alltid duschenGlad

• nikka

Tove somnade kring 22.00 igår (jag och sambon också) och hon sov till 03. Fick mat och sov till 07. Kan absolut inte klaga på hennes rutiner på natten. Så det gör inte så mycket att hon inte vill sova i sin egen säng. Det kommer nog det också.

Jag längtar inte heller direkt efter att vara gravid. Nog var det mysigt att känna alla rörelser i magen men känns så otroligt skönt att inte vara klumpig. Eller det jag egentligen har kommit på att jag saknar lite är krystvärkarna kom. Tyckte att dom var helt magiska Glad

Just nu längtar jag mest efter att få komma igång med träningen igen. Är lite less på långa barnvagnspromenader.. Har ett enormt sug efter träningsvärk Glad

• nikka

Vet inte riktigt vad som har hänt! Tove somnade i sin egen säng igår 21.30 och vaknade upp 03.00 för att hon ville ha mat. Men gu vad tomt det var i sängen helt plötsligt. Fanns ju hur mycket svängrum somhelst Glad
    Och nu för ett litet tag sen la jag hon i vagnen där hon låg och pjöllrade på tills hon somnade.
    Jag hoppas! Verkligen hoppas att det här nåt som håller i sig! Glad

• nikka

Här är det kallt. Tror att det visa minus 21 just nu. Så det har varit en riktigt inne mysar dag.
    Har mest legat på golvet och tjollrat och pratat och skrattat. Det är så roligt att se vad som händer dag för dag.

På tal om hur mycket bebisarna bajsar. Jag ger Tove bara ersättning nu och hon bajsar en gång per dag. Det är som att ställa klockan. Nångång mellan 17.00-18.00 så smäller det till.

Styrkekramar till er mammor som slits mellan hopp och förtvivlan. Ni gör det bra och det är ni som vet vad som är bäst för erat barn!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)