• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • TheUnknown

Småstadsbönan -  När har du BF?

Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag.

Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!

• Minifer
    TheUnknown skrev 2010-04-26 11:58:24 följande:
    Är oxå smålandsbo! Men är hemlig än så länge, vill inte berätta för alla än, men snart kan jag byta till mitt vanliga nick ;) Någon som börjat gå upp i vikt? Jag är livrädd att gå upp i vikt, det är jättejobbigt. Banta får jag ju inte göra nu under graviditeten, men man behöver kanske inte svulla å så.. Jag är ute på några promenader om dagen och håller mig till godis och sånt på helgerna bara. Förra gången gick jag upp jättemycket! 25 pannor slogs sig på, men då var jag sängliggandes i 3 månader oxå :( Ska försöka hålla mig aktiv och igång hela tiden. Min sambo väger nu ca 10 kg mer än mig, men han försöker gå upp, men jag vill inte väga mer än honom iaf!! haha När berättar man på jobbet? Jag har ingen fast anställning, jobbar inom äldreomsorgen. Vill ju inte få ett slag i magen av en dement direkt.. :S Med lyft och sånt tror jag inte det är några problem, vi är rätt duktiga på att arbeta ergonomiskt och så =)  
    oj det låter som jag, jag gick också upp 25 och var sängliggandes tre månader! Det sög
  • TheUnknown

Minifer - Det suger appung! Det orkar jag verkligen inte en gång till! Nej, den här gången ska jag fan jobba fram till nyår :P Om min sambo lyckas gå upp tre fyra kilo till är det ju bra, jag tror inte jag kan hålla mig till att gå upp 10 kg bara :P
    Men viktuppgången är ett senare problem.

Imorgon ska jag till MVC o boka första hälsokontrollen.

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-26 12:07:08 följande:
    Småstadsbönan -  När har du BF?Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag.Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!
    'Har inte heller köpt några mamma kläder än, har byxor sen förra grav,o hoppas jag kommer i dem denna gången med Men blir väl i slutet av sommaren kanske o köpa sig nåe fint så man får känna att man just köper mammakläder,hihi! annars kommer jag nog ha långa tunikor m,m som mina vanliga kläder!!

Tänkte köpa mig en ny bikini i sommar,hade beställt från HM,men när jag fick hem den inser jag att jag inte alls kommer o kunna ha den,haha min bröst har redan växt sig en storlek så hur kommer de inte o sluta sen dåe?? Ne får bli o ha mina gamla trista o sikta in mig på en ny bikini 2011,haha oj så låntg bort de låter!
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-26 12:18:48 följande:
    Minifer - Det suger appung! Det orkar jag verkligen inte en gång till! Nej, den här gången ska jag fan jobba fram till nyår :P Om min sambo lyckas gå upp tre fyra kilo till är det ju bra, jag tror inte jag kan hålla mig till att gå upp 10 kg bara :PMen viktuppgången är ett senare problem. Imorgon ska jag till MVC o boka första hälsokontrollen.
    Jag gick upp 14 kilo o vill verkligen inte gå upp så mycket nu denna grav!! Men de sägs ju att man brukar gå upp lite mer med sina andra barn:-O
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-26 11:58:24 följande:
    Är oxå smålandsbo! Men är hemlig än så länge, vill inte berätta för alla än, men snart kan jag byta till mitt vanliga nick ;) Någon som börjat gå upp i vikt? Jag är livrädd att gå upp i vikt, det är jättejobbigt. Banta får jag ju inte göra nu under graviditeten, men man behöver kanske inte svulla å så.. Jag är ute på några promenader om dagen och håller mig till godis och sånt på helgerna bara. Förra gången gick jag upp jättemycket! 25 pannor slogs sig på, men då var jag sängliggandes i 3 månader oxå :( Ska försöka hålla mig aktiv och igång hela tiden. Min sambo väger nu ca 10 kg mer än mig, men han försöker gå upp, men jag vill inte väga mer än honom iaf!! haha När berättar man på jobbet? Jag har ingen fast anställning, jobbar inom äldreomsorgen. Vill ju inte få ett slag i magen av en dement direkt.. :S Med lyft och sånt tror jag inte det är några problem, vi är rätt duktiga på att arbeta ergonomiskt och så =) 
    Har inte heller fast anställning, tror du att du kommer o få havandeskaps dåe??
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-04-26 12:18:48 följande:
    Minifer - Det suger appung! Det orkar jag verkligen inte en gång till! Nej, den här gången ska jag fan jobba fram till nyår :P Om min sambo lyckas gå upp tre fyra kilo till är det ju bra, jag tror inte jag kan hålla mig till att gå upp 10 kg bara :P Men viktuppgången är ett senare problem. Imorgon ska jag till MVC o boka första hälsokontrollen.
    wooho, vad spännande! varför var du sängliggande? För min del var det pga av sammandragningar. Räknar kallt med att de börjar ännu tidigare denna gången =/
  • MajMamman08

Hemskt o behöva ligga inne En kompis till mig fick sitt första barn förra veckan,hon fick göra akut snitt efter att redan legat inne 1 mån pga av havandeskapsförgiftning....hon fick 9 veckor för tidigt....oj så liten plutt,vägde 1600gram!!!

• Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:30:36 följande:
    Hemskt o behöva ligga inne En kompis till mig fick sitt första barn förra veckan,hon fick göra akut snitt efter att redan legat inne 1 mån pga av havandeskapsförgiftning....hon fick 9 veckor för tidigt....oj så liten plutt,vägde 1600gram!!!
    åh snutt!! Ja det är helt obeskrivligt jobbigt verkligen. Nu har jag ju en son också, så om det blir samma får maken ta pappaledigt de sista månaderna eftersom jag inte kommer kunna ta hand om sonen då =(
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-26 12:25:41 följande:
    wooho, vad spännande! varför var du sängliggande? För min del var det pga av sammandragningar. Räknar kallt med att de börjar ännu tidigare denna gången =/
    Jag började få reglbunda samandragnigar redan i v.14 förra gången så hoppas på att det får gå lite längre denna!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)