• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-26 12:31:44 följande:
    åh snutt!! Ja det är helt obeskrivligt jobbigt verkligen. Nu har jag ju en son också, så om det blir samma får maken ta pappaledigt de sista månaderna eftersom jag inte kommer kunna ta hand om sonen då =(
    Hoppas verkligen du slipper ligga inne...visst bra att man blir omhändertagen o gör allt för att bebis ska må bra o stanna kvar så länge som möjligt där inne i den varma miljön...men grymt jobbigt!!! Surt att behöva ta pappaledig med jue Finns de inget annat man kan få?? typ tillfällig föräldrapeng?
  • Småstadsbönan
    TheUnknown skrev 2010-04-26 12:07:08 följande:
    Småstadsbönan -  När har du BF? Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag. Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!
    Jag har bf 15/12. Det är tidigt att köpa mamma kläder men jag kommer inte börja använda dom ännu och om det skulle gå fel denna gången så kommer vi försöka igen så dom kommer att användas oavsätt. Det är jätte dyrt med sådana byxor men kolla in tradera där brukar finnas baggy ibland.  
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-26 12:32:29 följande:
    Jag började få reglbunda samandragnigar redan i v.14 förra gången så hoppas på att det får gå lite längre denna!
    usch håller tummrna för dig med då. Verkligen inte kul!
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:33:55 följande:
    Hoppas verkligen du slipper ligga inne...visst bra att man blir omhändertagen o gör allt för att bebis ska må bra o stanna kvar så länge som möjligt där inne i den varma miljön...men grymt jobbigt!!! Surt att behöva ta pappaledig med jue Finns de inget annat man kan få?? typ tillfällig föräldrapeng?
    som väl är slapp jag vara inlagd på sjukhus, var inte farligt för bebis eller så, men jag kunde inte vara på benen mer än någon minut åt gångeninnan jag krampade ihop totalt (enormt obehagligt) så spenderade veckorna liggandes i soffan =(  Pappaledigt får han ju ta eftersom jag inte kan ta hand om bebis självt. Tror inte jag kan blir sjukskriven heller, eller rättare sagt skulle jag inte fp något om jag blev det eftersom jag inte har någon sgi
  • TheUnknown

Den lilla damen i magen tänkte komma ut redan i v 25+, pga GBS, så det var sängliggande, antibiotika o bricanyl som gällde. Aldrig mer!

Vet inte om jag får havandeskapspenning när jag går på timmar, men det borde man ju faktiskt få! Annars har jag 28 dagar kvar att ta ut med dottern, tror dock att det är lägstanivådagar.. men det är ju alltid något. Om jag skulle behöva gå hemma sista månaden så får jag ha henne hemma oxå

• Rosa socka
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 12:23:17 följande:
    Jag gick upp 14 kilo o vill verkligen inte gå upp så mycket nu denna grav!! Men de sägs ju att man brukar gå upp lite mer med sina andra barn:-O
    Hoppas inte! Jag gick upp 32 kilo med sonen {#lang_emotions_surprised}
    Nej den här gången ska jag hålla mig undan från allt socker säger jag bara, gick upp massor i vätska som inte går att göra något åt men de onödiga kilona tänkte jag skippa

Kläder till den här bebisen är redan inhandlade, hittade så fina när jag beställde för några månader sen till min son. Så finns det kvar lite sen han var nyfödd så det behövs inget mer i de minsta storlekarna haha

Jag går som i en dimma, kan inte fatta att jag ska få vara med om den här underbara resan igen!
    Jag älskade att vara gravid och längtar som tusan tills jag kan känna bebisen
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-04-26 14:20:45 följande:
    Den lilla damen i magen tänkte komma ut redan i v 25+, pga GBS, så det var sängliggande, antibiotika o bricanyl som gällde. Aldrig mer! Vet inte om jag får havandeskapspenning när jag går på timmar, men det borde man ju faktiskt få! Annars har jag 28 dagar kvar att ta ut med dottern, tror dock att det är lägstanivådagar.. men det är ju alltid något. Om jag skulle behöva gå hemma sista månaden så får jag ha henne hemma oxå
    usch usch usch!! Vad jobbigt att behöva vra orolig också =/

Uäääk, jag har ju bara bubblat om att jag inte känner något osv. Mådde ju inte illa förra gången, så har inte räknat med det, men bröst och sådan har jag ju undrat varför jag inte märkt. Badade sonen nyss, och lagom till jagsatte på honom kläderna igen sa det bara PANG och nu mår jag sååååååååå illa. Plutten ligger och sover som väl är, uäääh.! Men hurra, tecken!
  • Mopplis

Jag har haft en rikitgt tråkig vecka

Haft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.

Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12..

Huskurer nån?

• ensammamma
    Minifer skrev 2010-04-26 14:51:01 följande:
    usch usch usch!! Vad jobbigt att behöva vra orolig också =/Uäääk, jag har ju bara bubblat om att jag inte känner något osv. Mådde ju inte illa förra gången, så har inte räknat med det, men bröst och sådan har jag ju undrat varför jag inte märkt. Badade sonen nyss, och lagom till jagsatte på honom kläderna igen sa det bara PANG och nu mår jag sååååååååå illa. Plutten ligger och sover som väl är, uäääh.! Men hurra, tecken!
    Usch va jobbigt..... Jag vet hur de e....
  • linn78
    Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:
    Jag har haft en rikitgt tråkig veckaHaft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?
    usch, det låter inte trevligt alls... Enda huskuren jag vet är filmjölk. Det skadar ju inte att prova!
  • MajMamman08
    Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:
    Jag har haft en rikitgt tråkig veckaHaft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?
    linn78 skrev 2010-04-26 16:26:03 följande:
    usch, det låter inte trevligt alls... Enda huskuren jag vet är filmjölk. Det skadar ju inte att prova!
    Jag har hört yoghurt!!
    jobbigt o inte kunna få behandla de förrän v 12, vet du varför man inte får tidgiare??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)