• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-04-25 20:40:47 följande:
    Hej hej alla. Är ny här i tråden! Har BF i slutet på december, närmare sagt 29/12, kanske blir en januaribebis?Är i v 4+3 idag. Mår illa titt som tätt, känner igen det från förra graviditeten! särskilt när jag åker bil längre än 1 mil ungefär.. O sen hela dagarna då :PBrösten gör ont, men mensvärken har lugnat sig :S
    Christel83 skrev 2010-04-25 20:43:39 följande:
    Hej! Är också ny här! Är i vecka 6, hur mådde i i vecka 6?När ska ni på inskrivning hos bm?Förutom att jag tror jag känner mig lite mer hungrig och ibland får problem med magen så mår jag hyfsat bra, kan hoppas jag slipper illamåendet!
    VÄLKOMNA!!
  • Momalicious

Kul att det är så många nya som är ungefär i graviditeten som jag. Själv är jag i 4+1 idag, BF 31/12 haha. Gissar på att det blir en januaribebis för min del.

Pratade med chefsgynekologen på NÄL och han sa iaf att min smärta förmodligen inte är någon fara. Så länge jag inte blöder eller har ont på bara ena sidan. Han sa att det förmodligen bara är växtvärk haha. Kändes ju trevligt att få prata med själva chefen på GYN :) Även om det såklart inte betyder att han kan garantera något då men....
  • skogsbollen

Ojoj, jag hinner inte alls med här inne. Under förra graviditeten hängde jag oxå i en sån här aktiv tråd, men då hade man ju tid. Nu däremot, när man jobbar heltid samt har en liten 1,5-åring här hemma, då finns det inte så mycket tid alls.

Men jag hänger med så gott jag kan. Såna här trådar är roliga, i synnerhet när det börjar närma sig BF och den ena efter den andra försvinner iväg till förlossningen =) Det ser jag fram emot, men resan dit är minst lika spännande.
  • Momalicious
    skogsbollen skrev 2010-04-25 22:33:44 följande:
    Ojoj, jag hinner inte alls med här inne. Under förra graviditeten hängde jag oxå i en sån här aktiv tråd, men då hade man ju tid. Nu däremot, när man jobbar heltid samt har en liten 1,5-åring här hemma, då finns det inte så mycket tid alls. Men jag hänger med så gott jag kan. Såna här trådar är roliga, i synnerhet när det börjar närma sig BF och den ena efter den andra försvinner iväg till förlossningen =) Det ser jag fram emot, men resan dit är minst lika spännande.
    ... Jag kommer nog tyvärr vara sist här, såvida det inte kommer nån som av någon anledning går längre än mig. Hihi. Nästan så jag borde starta en januari-tråd också, då det förmodligen kommer bli en liten januari -11 bebis för mig och karln.
    Nu ska jag hoppa i säng, har feber :(
  • skogsbollen

Momalicious:
    Om du blir sist så kommer du iaf vara den som har bra koll på alla andra mammor när de försvinner :) Men det är inte alls säkert att du blir sist heller.
    Krya på dig!

• TheUnknown

Anits: Kan det bero på när man har ÄL?

Räknar jag här så är jag i v 4+4 idag med BF 29/12, räknar jag på niomanader.se så är jag i samma vecka men BF 30/12! Jättekonsigt!

• skogsbollen

Till alla er som jobbar; när hade ni tänkt att berätta på jobbet?

Jag har ett litet dilemma. Min graviditet, om nu allt går vägen, är totalt "feltajmad" om man ska se till jobbet. Jag jobbar som systemutvecklare och vi ska släppa en ny version av systemet bara 3 månader efter BF, vilket innebär att vi har som mest att göra då. Kollegorna har skojat länge med mig om att jag ska "hålla ihop benen", "vara försiktig med äggen" osv, för att de "befarar" att jag ska skaffa syskon till sonen när som helst. Egentligen tycker jag inte alls att en graviditet kan vara feltajmad, och ens jobb ska absolut inte styra det.
    Dock känns det som att jag borde berätta ganska tidigt den här gången, för planeringens skull. Till saken hör att vi är ett litet företag med bara 7 anställda, vilket innebär att man är en ganska stor del av företaget... dock aldrig oumbärlig :)

Som skrivet, jag har inte hunnit med här riktigt och av den anledningen så kanske min fråga här redan diskuterats tidigare =)

• anits83
    TheUnknown skrev 2010-04-26 07:59:54 följande:
    Anits: Kan det bero på när man har ÄL? Räknar jag här så är jag i v 4+4 idag med BF 29/12, räknar jag på niomanader.se så är jag i samma vecka men BF 30/12! Jättekonsigt!
    Ja det kan det nog kanske ha vet inte.

Ringde gyn idag igen, värken väckte mig inatt och har tagit tablett men den vill inte riktigt gå bort. så hoppas de ringer snart.
  • Emelle
    skogsbollen skrev 2010-04-26 08:09:57 följande:
    Till alla er som jobbar; när hade ni tänkt att berätta på jobbet?Jag har ett litet dilemma. Min graviditet, om nu allt går vägen, är totalt "feltajmad" om man ska se till jobbet. Jag jobbar som systemutvecklare och vi ska släppa en ny version av systemet bara 3 månader efter BF, vilket innebär att vi har som mest att göra då. Kollegorna har skojat länge med mig om att jag ska "hålla ihop benen", "vara försiktig med äggen" osv, för att de "befarar" att jag ska skaffa syskon till sonen när som helst. Egentligen tycker jag inte alls att en graviditet kan vara feltajmad, och ens jobb ska absolut inte styra det.Dock känns det som att jag borde berätta ganska tidigt den här gången, för planeringens skull. Till saken hör att vi är ett litet företag med bara 7 anställda, vilket innebär att man är en ganska stor del av företaget... dock aldrig oumbärlig :)Som skrivet, jag har inte hunnit med här riktigt och av den anledningen så kanske min fråga här redan diskuterats tidigare =)
    Vi kommer nog berätta när folk börjar fråga. Det syns ju rätt snabbt på mig...
    Mrn runt v.10-12 antar jag att det blir. Helst senare men som sagt jag tänker inte ljuga om någon frågar...
    Och jag får ju mage (svullen) snabbt....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)