Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

alberta77 skrev 2010-12-14 11:41:15 följande:
    Precis sådär känner jag med. Jag däckar även på middagen numera. Det gjorde jag inte ens i början av graviditeten. När förvärkarna håller på så tänker jag att jag skulle aldrig orka föda nu. 

Hur många urinprov har ni andra fått lämna? Tycker det känns konstigt att jag bara fått lämna ett på hela graviditeten... 
    Oj, jag har lämnat urinprov varje gång sen vecka... 25 kanske? :o
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-12-14 13:01:08 följande:
    Har lämnat urinprov vid varje BM besök, sista månaderna varje vecka + urinodling 1 ggn / månaden sen grav start.
    Cranium skrev 2010-12-14 12:20:27 följande:
    Hejsan!

Jag heter Maria och har smygläst lite i eran tråd Cool Jag väntar mitt andra barn. Isabell är 1,5 år så det blir rätt tätt mellan mina döttrar.

Jag är beräknad den 3 jan, men kommer bli igångsatt på torsdag, 16 dec.  

Hade väl inget specielt på hjärtat utan tänkte bara presentera mej Oskyldig

www.isabellsmam.blogg.se
    Välkommen!!Oj vad härligt!!
    Då har ju allt ont varit för något gott!
    Nu får du tänka på det när det värker i dig. Närmare närmare bebis!!
    Om en heel lång vecka får jag veta om min tapp gett med sig.
    Var ju bakåtlutad och lång sist jag var. Och öppen nån cm bara, som hon tvingade ut till 3 cm, men det har nog gått tillbaka det med...*suckar*
    Sånt kan ju gå fort, uppenbarligen! Tror säkert du kommer vara mogen nästa vecka! Om du inte redan fött bebis då hihi! Ja, jag försöker tänka på det nu. Att smärtan inte bara är av ondo liksom.

Juste, glömde skriva att fosterljuden växlade mellan 140 och 170 för bebisen var helt vild där inne. Och hon sa även att hon kunde känna huvudet när hon pillade där nere, han låg så långt ner han kunde komma och var startklar. Skönt. Heja heja bebis!
  • Momalicious

Stefanie: någon gång snart MÅSTE det ju vara vår tur. Bebisarna ska ju ut liksom! Min BM har aldrig kollat tappen innan heller (tack gode Gud, hon var inte direkt varsam) men vi båda var nyfikna :)

Mammasmurfen: kan inte ens ana hur segt det är för dig nu, hoppas hon kommer snart!

Willes mamma: vilken goding! :)

Uuuusch vad hemsk min foglossning är nu. Går runt med två paraplyn som kryckor. I natt fick jag hemorojder också, aj aj aj. Skönt att få det två veckor innan bf.
    Positivt är dock att jag sovit två timmar nu! :)

• Momalicious

Jag har inte lust att känna efter mängden, men tillräckligt för att det ska kännas haha.
    Och jag som är dålig i magen.... Aj!

• Momalicious

Jag och min sambo har börjat ha sex igen. Rätt osmidigt är det men bra annars. Idag borde vi egentligen färdknäppat på inrådan av barnmorskan men jag orkar inte ens tänka på sex. Är sååå trött. Dessutom vill jag inte riskera att starta nåt när jag är så trött. Ligger i sängen och ska sova nu. Men definitivt imorgon om jag orkar. En kompis tror det blir i vecka 38+0 och det är på fredag så vi får väl se om det blir nåt barn. Själv tänker jag inte så mycket på det faktiskt. Är så koncentrerad på att ha ont och vara trött så jag tänker inte på det, vilket är skönt. Är förbannat less på kroppen dock...

• Momalicious

Emelle; hur gick det med parfymlukten?
    Majorima: håller med emelle, du är otrolig!

I natt har jag SOVIT! förstår ni?! Somnade vid halv ett och har bara vaknat för att kissa. Har visserligen migrän och så nu men jag har sovit. Åh vad underbart!

• Momalicious

Majorima: nä har inga egna eftersom vårdcentralen här är så dålig så klagar man på migrän får man en stor burk panodil 500mg utskriven och det hjälper ju... Inte. Mamma har dock massa trevliga grejer som jag tar av om det är illa. Men inte nu då såklart.

Nä ingen bil än. Vi får försäkringspengarna idag. Bilen blev inlöst och vi får exakta beloppet vi gav för den för ett pr sen och det är ju bra. Så i helgen ska vi kolla bilar! :)

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-12-15 09:55:29 följande:
    Har fått bort den värsta lukten med korin, ättiksprit och vinäger...Blä!
    Luktar lite i själva badrummet men annars är det ok. Tack för att du frågar *sött*

Så skööönt att du fått sova. Hoppas det håller i sig nu!
    LokesMammi skrev 2010-12-15 09:45:39 följande:
    Nån gång i veckan! Du ska vara glad. Minns inte när jag fick senast. Har försökt varje dag nu i två veckor. Sa till sambon igår kväll att jag känner mig osexig och oattraktiv. Han sa att jag är hans lilla sötböna och att han älskar mig. Ska väl inte klaga egentligen, han har blivit mysigare o gosigare o pussar mig mera nu än vad han brukar göra.
    Men jag behöver mera! =) Han är alltid sån som inte vill sexa så ofta och jag säger nu som jag brukar säga om det tar för lång tid annars med.......det växer snart spindelnät där nere! =)
    Haha!
    Ja vi (med risk för att bli personlig och intim) brukar ha mycket sex annars. Ofta och intensivt. Så det här är en rejäl omställning för oss.
    Jag känner också ett större behov av att få mer än "Du är fin vacker jag älskar dig bla bla bla" även om det är såklart underbart att få höra det varje dag.
    Sambon fokus ligger MYCKET på bebis nu och jag har nog lättare att koppla bort magen (el bebisen däri) under de stunder vi är fysiska med varnadra än vad han har.

Men GUD vad jag längtar till min egen kropp nu alltså.
    Inte bara för sexet...Kläder, vin, brieost, kunna gå ordentligt, springa...Ja, you name it!!!
    Skönt att det inte stinkar fortfarande i alla fall! Kan tänka mig hur det måste luktat, och om man mår illa dessutom så blir det ju inte direkt bättre! Kräks Ja det var jättesköönt! :D

Jag och sambon brukar också ha mycket sex. Eller brukade ska jag väl säga, har inte riktigt varit sig likt sen innan jag började må illa i början av graviditeten. Först mådde jag ju illa jämt och då hade jag ingen lust och sen hade vi några bra veckor men sen började jag få ont av foglossning och då blev det bara värre om man hade sex. Och nu är det visserligen bra förutom att man är stor som en val och inte känner sig så jäkla sexig direkt. Längtar precis som du efter min egen kropp (oh vad här ska bantas och tränas!) och kunna ha snygga kläder.  ÅH!

Min lista efter vad jag längtar efter:
    Bebis
    Inte ha ont HELA tiden ÖVERALLT
    Få tillbaka min gamla kropp 

Fast det där med att få tillbaka kroppen ligger nog på delad förstaplats haha.
    Karttikeya skrev 2010-12-15 10:02:07 följande:

Ja jösses.. Jag hade en förstående läkare i alla fall och fick en medicin jag inte ens minns namnet på. Den hjälpte väl. Men har inget som lindrar helt och det är väl inte så ovanligt det heller i och för sig.

Ohh, vad trevligt! Hoppas ni får tag i något minst lika bra då! Om det var några år sedan men samma pengar så lär ni ju hitta något liknande iaf, priserna går ju ner fort. Glad

Min mamma har nog testat allt som finns på marknaden för migrän tror jag, men hon är ju lite äldre än dig med haha. Så hon har en hel del hemma. Eh, knarkarmamma låter det som. Hon är faktiskt i själva verket restriktiv med medicin och vill inte ta för ofta men som tur är så har hennes migrän blivit nästan helt bra sen hon slutade äta kolhydrater. Och jag har migrän väldigt sällan så jag ska inte klaga jag heller. :)

Får se vad det blir för bil. Vi hade en Saab 9-5 diesel automat förut och jag älskade den, förutom skatten som låg på 8000. Skulle gärna ha en Saab 9-5 igen, fast bensinare och kanske manuell. Gillar visserligen automat men det drar ju lite mer bränsle. Och i så fall med samma inredning som i förra bilen eftersom den ser så ful ut med tygsäten. Hehe. Min sambo tycker dock inte om Saab längre eftersom han krockade den så blev det nån spärr där, men vi får se. Jag satt igår och drog alla fördelar med en Saab och mjukade upp honom lite. Jag bryr mig inte så värst egentligen, den måste bara vara snygg och trevlig att köra Inga krav alltså! haha
    NhjärtaD skrev 2010-12-15 10:43:31 följande:
    Här blir det inget mer sex detta året sista gången vi hade sex var innan vattnet gick så det var den 25/11, så det är juh faktiskt inte så länge sen....

Har en liten sötböna i mitt knä som är klar vaken, ligger & kikar & funderar på omvärlden

Här händer inte så mycket med min vikt, ele jo lite har väl iaf gått ner 12 kg, ca 12 kvar!!
    Det jag önskar mej av tomten är typ bara presentkort på kläder!!!!!
    Oj, var det så länge sen hon föddes?! Känns som det var några dagar sen bara ju. Tiden går ju fortfarande fort på nåt konstigt sätt. 12 kilo måste ju kännas skönt iaf!

Till er som gått över tiden, tycker himla synd om er. Egentligen borde man ju inte klaga eftersom man fortfarande har två veckor kvar till BF och jag klagar inte så mycket över att bebisen inte kommit än som att jag klagar över hur ONT jag har överallt och hur dåligt jag mår. Men jag hoppas era småpluttar kikar ut snart!

• Momalicious
    Maria Larsson skrev 2010-12-15 11:28:27 följande:
    Grattis, vilken tur. Vi förlorade 20.000 i mellanskillnad när de löste in vår bil. Inte roligt direkt, från Mitsubichi till en Relault. Den enda fördelen är att vi har drag på bilen nu. och kombi, men mitsun den hade ett riktigt stort bagage ändå och den var så underbar att köra, så den sörjer jag än. Den var så mycket bil för pengarna
    Usch vad surt. Det enda vi "förlorar" är självrisken på ett par tusen men då får vi samtidigt igen pengar från försäkringen och skatten som täcker det så då är vi uppe i samma summa igen. 
    Men sen hade min sambo tur med bilaffären och fick den billigare än den skulle varit egentligen, för han köpte den av sin chef. Vi brukar aldrig ha sån tur så det var ju trevligt att vi hade det för en gångs skull!
  • Momalicious

Nä tjejer, nu har jag bombat er tillräckligt. Ska hoppa ner i ett varmt bad nu. Så skönt för sin stackars ömma kropp att komma ner i ett varmt bad. Kommer nog använda mig av badandet när jag får värkar nån gång i framtiden. Skööönt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)