December Bebis 2010 :)

För mig var det olika

Har ju BF 28e december, men vill gå över, hihi. Snitt är absolut sista utväg för mig, är livrädd för det! Så jag hoppas allt ska gå som det ska.
mamma smurfen:
Medans jag hade så här
Dottern blev till 7 september 2004 föddes 7 juni 2005
Sonen blev till 14 november 2007 föddes 14 augusti 2008
Denna kille blev till 19-20 mars 2010
Haha så skulle han ju titta ut 19-20 dec men jag fick ju 21 dec nu får vi se ..
Dottern skulle komma 1-3-6 man sen ndrade datumet till 3-6 juni
Men vattnet gick 5 juni värkarna kom 6 juni och hon föddes 7 juni
Alltså Coolt personnummer haha 050607
Sonen skulle komma 4 aug men kom 14 aug ![]()
om man misstänker vatten ska man ring förlossningen men man ska ta på sig en binda för att se.
Om det är vatten går det igenom det kan man kolla med test att ta en binda lägga under lite rinannde vatten så ser man hur det fungerar.
Om det skulle vara vattningar flytningar ja det stannar lite på trosan och lite går igeenom då det heter
''vattninga flytninagr'' det är JÄTTE vanligt just nu att få.
Om det är tjocka flytningar så stannar det som gegga såklart.
Vattningar flytningar rinner precis som vatten så det är det som är svårt att avgöra ibland.
Mycket bra fakta
http://www.gynekologen.nu/30/forlossning.htm
Med 1:a så hade jag aldrig Sd eller värkar eller något alls men plötsligt gick vattnet jag trodde givetviss som alla andra att jag kissade på mig
men när ajg gick till toan för att ''kissa'' så var det väl mer vatten ingen anning.
jag bytte naturligtviss om till nya byxor och trosor klockan var ju 23.00 på kvällen jag tittade på tv.
Plötsligt hände samma sak igen och jag tänkte vad FAN jag var ju på toan precis och kissade.
Men (som en ljus i huvet) förstod jag att vattnet gått.
Och väcker mamma som ligger i sängen och sover
medans mamma sa till mig att lägga mig ner och försöka sova.
Som sagt och gjort gjorde jag det började få små små sammandragningar molvärk men tillslut somnade jag av plågsamma smätor.
På morgon (pang bom) som explotion hahaha så kom alla kraftiga värkar på en och samma gång klockan var ca 9 på morgon och jag ringde till förlossningen och sa att vattnet gick igår på kvällen.
Där låg jag på soffan med plågsamma värkar och bara grät och hade ont av smärtan och vi åkte in kl 10 tiden.

Har ni fortfarande flytningar ?
Jag hade men nu e det Ko lugnt.
Men när vi har sex såklart hahaha sambon har sagt till mig flera ggr SHIT kvinna dom är som vattenfall hahaha