Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-09 09:35:38 följande:
    Och jag känner inget alls. Men både min mor, hennes systrar och mormor hade det såhär att dom inte kände något särskilt förrän det var dags för förlossning. Sen hade dom lätta förlossningar också när det väl var dags, så jag hoppas det går i arv Flört
    Lyxis
    För mig var det olika
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-09 09:42:22 följande:
    Nej, jag menade att jag hoppas att jag har exakt en månad kvar den 1a december, för då är det exakt en månad kvar till 1a januari Cool Har ju BF 28e december, men vill gå över, hihi. Snitt är absolut sista utväg för mig, är livrädd för det! Så jag hoppas allt ska gå som det ska.

Ja, vi får hoppas att dom kanske tar ut honom för dig då, eller iaf tidigare Glad
    Fusk fia  hahaha så du tänkte vara första gravida som får ut en söt sötnos 1 jan FUSKT hahaha
    Ja men då får vi hålla tummarna att bebben vill ut 1:a av ALLA

Ja gud jag hoppas jag får ut min då.
    För det var samma sak med sonen men då gick jag ju över 8 dagar med honom men fanns ingen tid då läkaren/överläkaren frågade snitt personalen.
    Så jag fick gå över 2 dagar till 10 dagar totalt.
    Så dom har ju sagt till mig på ul o rul att när jag får tul så kan det vara så när överläkaren läser paprena om mina 2 andra graviditeter och om sonen så tror jag med 100% att han inte låter mig gå över mer.
    Då han är beräknad till en stor pojk på Bf datumet men är stor redan nu med.
    Orolig.
    Sambon sa till mig för ca 3 dagar sen att han önskade jag fick snitt så han var med mig förra gången älskar honom mkt men jag vill föda jag vill kunna hålla i honom i handen och njuta av smärtan och se honom tåröd och av glädje.
    Det gjorde han med snittet med direkt när vår son kom ut fick jag en puss på pannan och orden älskar dig gumman det var verkligen underbart.
    Men jag vill ge honom något annat jag vill visa honom att jag kan föda vaginalt med att få kämpa för att få ut hans son.

Nu får vi se vad dem säger om 21 dagar gäller det
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 09:49:49 följande:
    *s* ja precis...kan ju säga att man e redo för VAD som HELST från å med NU=)

FAST..ska jag följa "Mönster" så blir de att bebbe kommer ut den 15...
    mina andra e nämligen födda den 15e, var sin månad=),
    ELLER så blir de den 22e nov.. ( Den 22e nov fyller nämligen min kusin år*S* ) 
    för mina ANDRA har nämligen lyckats pricka in att födas på en dag då någon annan i "Nära" släkten  fyller år*S*  min stora föddes på samma dag som min lillebror fyllde 20, å min yngsta fyller år samma dag som min farbror=)
    Coolt
  • 3 barns mamma84

mamma smurfen:
    Medans jag hade så här

Dottern blev till 7 september 2004 föddes 7 juni 2005
    Sonen blev till 14 november 2007 föddes 14 augusti 2008

Denna kille blev till 19-20 mars 2010
    Haha så skulle han ju titta ut 19-20 dec men jag fick ju 21 dec nu får vi se ..

Dottern skulle komma 1-3-6 man sen ndrade datumet till 3-6 juni
    Men vattnet gick 5 juni värkarna kom 6 juni och hon föddes 7 juni
    Alltså Coolt personnummer haha 050607

Sonen skulle komma 4 aug men kom 14 aug

• 3 barns mamma84

om man misstänker vatten ska man ring förlossningen men man ska ta på sig en binda för att se.
    Om det är vatten går det igenom det kan man kolla med test att ta en binda lägga under lite rinannde vatten så ser man hur det fungerar.
    Om det skulle vara vattningar flytningar ja det stannar lite på trosan och lite går igeenom då det heter
     ''vattninga flytninagr'' det är JÄTTE vanligt just nu att få.
    Om det är tjocka flytningar så stannar det som gegga såklart.

Vattningar flytningar rinner precis som vatten så det är det som är svårt att avgöra ibland.

• 3 barns mamma84

Med 1:a så hade jag aldrig Sd eller värkar eller något alls men plötsligt gick vattnet jag trodde givetviss som alla andra att jag kissade på mig Flörtmen när ajg gick till toan för att ''kissa'' så var det väl mer vatten ingen anning.
    jag bytte naturligtviss om till nya byxor och trosor klockan var ju 23.00 på kvällen jag tittade på tv.
    Plötsligt hände samma sak igen och jag tänkte vad FAN jag var ju på toan precis och kissade.
    Men (som en ljus i huvet) förstod jag att vattnet gått.
    Och väcker mamma som ligger i sängen och sover Gladmedans mamma sa till mig att lägga mig ner och försöka sova.
    Som sagt och gjort gjorde jag det började få små små sammandragningar molvärk men tillslut somnade jag av plågsamma smätor.
    På morgon (pang bom) som explotion hahaha så kom alla kraftiga värkar på en och samma gång klockan var ca 9 på morgon och jag ringde till förlossningen och sa att vattnet gick igår på kvällen.
    Där låg jag på soffan med plågsamma värkar och bara grät och hade ont av smärtan och vi åkte in kl 10 tiden.
    Tungan ute

• 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-11-09 11:39:10 följande:
    När mitt vatten hade gått så sa förlossningen åt mig att sätta på mig en binda och åka upp så att de skulle få titta.
    Men mitt vatten låg kvar PÅ bindan, inget skönk igenom. Minns att jag tyckte att just det var så pinsamt när jag fick "balansera" bindan när de skulle titta. Hahaha
    Asg
    När jag åkte in sa bm sätt på dig binda för att vi kan få se om det var vettnet som gick så tittade jag på min mamma med konstiga förvirrade ögon och sa till min mamma ''jag är ju gravid jag har inte mens'' och bm bara skrattade och sa ''det är ju det''

Ja allt är då olika.
    Till mig med sonen sa dem att om vettnet skulle gå skulle det gå igenom bindan o stanna i bottnet o lukta urban hahaha som spermie gör hahaha
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-09 11:56:41 följande:
    Jag tog en dusch istället, så nu sitter jag här och doftar som en fräsch nyponros! *flinar*

Nu kommer riktigt stora snöflingor här! Dom påstod att det skulle lätta framåt tolvsnåret ju, hm.. Cool
    ååh jag känner doften av en höggravid Nyporos Flört
    Tänk ja ibland blir man väldigt förvånad av att vissa saker stämmer in hahaha

Här i danmark är gräset grön med frost och löven på träden är gula-gröna-röda-orange-lila och ute luktar det äldad trä innomhus.
  • 3 barns mamma84

Har ni fortfarande flytningar ?
    Jag hade men nu e det Ko lugnt.
    Men när vi har sex såklart hahaha sambon har sagt till mig flera ggr SHIT kvinna dom är som vattenfall hahaha

Svar på tråden December Bebis 2010 :)