Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-11 08:00:47 följande:
    usch idag är jag såå nervös! Kl.11. ska jag träffa läkaren på MVC och då avgörs nog ifall jag kan få en tidigare igångsättning pga hans vikt (+32%). Har även frågor ang. min medicinering (mot proppar) då de kan ställa till det för mig så att jag inte kan få en epidural om jag skulle vilja. Suck..det är så mkt så jag har skrivit en lapp med frågor som jag ska pricka av!  
    Stort LYCKA TILL nu e jag avis på dig men det får man vara det kommer gå bra lita på dig själv och var en bestämmd kvinna
    Lycko spark (Säg inte tack)
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Majorma:
    Jag har oxå lite slem men jag tror min sambon ha det värre än mig då han hade för ca 2 veckor sen halsinfektion och fick pencilin och det har inte blivit bättre nu har han hosta slem så han spyr upp och nu är han förskyld som inte gått bort på 2 veckor
    Hoppas du får lite hjälp du som e gravid.

Stoce:
    Jätte fina saker
    ååh jag kan inte änns sy hahaha

Idag vaknar man upp med mensvärk molvärk hmm ja,ja det går över sen när han e ute..
    Bara 19 kvar tills jag får vet när han e här hos oss
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-11 10:42:21 följande:

Tänkte ha lite räk kväll imorgon

Vad brukar ni har mer än räkor?

Jag har räk macor haha med räkor ägg och majonäs GOTT .. o sallad och kurka till med .
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-11 10:56:41 följande:
    Ja det är ett alt,  vill ha mer
    Hahaha är du räk sugen gravid kvinna
    ååh nu blev jag sugen haha kanske man ska gotta sig BARA idag haha Tungan ute
  • 3 barns mamma84

ÄR man fullgången vecka 37+0 så när jag ska på Tillväxtultraljud v 37+6 så kan dom ta ut min kille alltså utan att jag ska känna dom aknske inte förstår mig som dom troligtviss gör hoppas jag iaf ..
    Det är om 19 dagar

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-11 11:13:49 följande:
    kan de göra ja, kanske inte samma dag men de kommande...

På förlossningen förra veckan iaf sa de till mej att innan 36+6 räknas det som lite tidigt men från 37+0 är fullgånget.
    åååh jag längtar ... med sonen ville dom sättaigång mig samma dag direk men sen ongrade han sig och sa att han inte vågade så jag var glad att det inte blev något.

Nu hoppas jag att jag får ut honom då jag inte klarar av detta längre o e skit rädd att få en till så stor som han
  • 3 barns mamma84

Älskarnova:
    Härligt gumman med ett bra sammtal med barnmorskan idag och skönt att du får Tul men så sent tycker jag..
    Du borde få då jag har likom för att ta ut innan om det skulle behövas.
    Och skönt att det bara är 3 månader efter föddeseln så du slipper sprutorna sen gumman.
    Men skulle dom ge dig Igångsättning eller vill du ha snitt igen ?

Men ja fullgången är vecka 37+0
    Och jag har alltid tider hos bm och läkaren och haft det med ul och rul och nu Tul med +6
    Så jag har tiden som är perfekt 37+6 det är på en tisdag så på onsdag nästa dag e jag vecka 38  så dom kommer troligtviss ge mig tid direkt efter mitt Tul om inte samma dag här med som dom ville göra sist.
    Eller som jag tycker är bättre är att få åka hem och njuta en sista dag hemma och sen v 38 åka in och göra det man vill göra med mig
    Så det är bara 19 dagar kvar FY fan vad jag längtar ...
    Få se vad det blir för läkare denna gången då jag sist fick MA i vecka 8+ och en tysk läkare undersökte mig han var så SNÄLL och förklarade massor
    Jag hoppas jag får honom denna gången med.
    (älskar alla över läkaren) så dom tar mig med respekt.

Idag ja jag lider av förvärkar det är banne mig förvärkar jag har fått kan intevara något annat nu.
    Om allt stämmer med mensen e jag i vecka 35+1 idag vecka 36 men,men
    Jag har haft detta nu i 3-4 dagar med molvärk och ryggsmärta och magen blir så hård att jag inte kan stå upp e tvungen att sätta mig ner och andas.
    Nu var jag tvungen att ta panodil för det skulle bli lugnare.
    Men så fort jag reser mig upp från soffan kommer detta igen.
    Nu har vi städat hela huset och vi har tagit in köksbordet till vardagsrummet ja det är så vi i danmark gör haha
    Så nu e köket större plats att röra sig på
    Så vi har sen plats till en stor julgran här inne med i vardagsrummet
    Tvättat golv och damsugit.
    Så förvärkar och foglossning Underbart (Not)

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-11 15:49:05 följande:
    Usch, hoppas ingen mer av oss behöver ligga på neonatalen.
    Jag har en fråga. Jag har så jäkla ont i rumpan när jag sitter och det är precis vid fogarna där bak. Kan jag ha fått ännu mer foglossning nu? :/ håller på att avlida av att bara sitta ner. Ajaj!
    Aj gumman
    Jag har samma här foglossning så det är jobbigt att gå o ställa sig upp men ibland får jag på rumpan men inte så farligt här inte nu men förvärkar AJ !!
    Redo att åka in haha känns det som.

Du får sätta dig på en kudde kanske det hjälper ?
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-11-11 18:41:32 följande:
    Ja jag tänkte lite ihop plock så, men står still vad vi ska ha liksom, sambon är juh så kräsen med

Tror jag har lite små värkar Förvånad känns inte alls som förvärkarna.....men vågar inte säga nått till sambon för han blir så nervös om det skulle vara falskt alarm vilket det säkert är!!
    Ta panodil som jag och sätt dig på soffan och försök att klara av denna värk du har och tänk på något annat.
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 19:02:26 följande:
    2barnsmamma: Jag har ju redan gjort 2 TUL så det här är mest för att bekräfta att han just är så stor då vid fullgången tid. Troligtvis ca.4,8-5kg då i v.39+0. Och det räcker ju mer än väl tycker jag!  
    Igångsättning ville hon helst inte då jag är snittad sen tidigare och det blir en påfrestning för livmodern samt att det inte ger lika bra effekt när de är så pass stora när man inte får "riktiga värkar". Men jag är mer än nöjd! Snitt är helt okej för mig! Ca.3veckor kvar nu då bara! Baby

Emelle: Ja, det var ju skönt att hon visade sig vara så bra! Hon lyssnade verkligen på mig och undrade hur jag kände inför allt vi beslutade tillsammans. Hon gav bra anledningar och kunde försvara sina val mycket bra.  
    wow haha coolt att det bara är 3 veckor shit så du säger att jag oxå kommer få snitt då vi har troligtviss samma stolek få bebisarna om denn inte banne mig blir större som jag e rädd för
    Så jag kommer säkeligen inte häller få igångsättning det är ju och beror ju på hur stor dom blir ju.
    Typist detta är att man alltid ska bli besviken.

Hur stor var flickan ?
    Haha det finns alltså bevis pojkar blir STÖRRE haha

Vore det inte coolt om vi båda fick sammtidigt haha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)