Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-11 19:05:34 följande:
    Har ont i precis hela kroppen.. Är säkert någon smaskig influensa jag dragit på mig.. Tycker så otroligt synd om mig själv just nu, haha.. *host host*
    Ger dig en Kaffe Te och hoppas du blir bättre och ger dig en kram
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 19:44:17 följande:
    Nova var en liten fis på 2680g i v.41+1 så det här är ju verkligen skillnad! Kan liksom inte förstå att det kan bli så annorlunda hihi! 
    Nja, du kanske får igångsättning-det kan ju skilja på rutiner mellan landsting och länder. Men denna läkaren ville helst inte alltså. Så blir det snitt för mig nu så blir det ju automatiskt snitt med nästa barn också-för 1barn till vill vi allt ha sen! Baby 
    Visst känns det anorlunda.
    Ebba föddes v 41+1 här med BF +9 och hon var ju hmm vad säger man ''normal bebis'' 4140g det e ju inte stort utan lagom.
    Hon var ju 52cm huvud 35cm
    Det känndes ju att få ut henne men inne i magen var det som att bara ha 4 kg det var likom ingenting.

Men man kände skilnad med Amadeus det gjorde man mycket väl man kan inte undvika att bära en på 6kg i magen det går likom inte så det är så tungt.
    Men när jag fick ut honom som var stora problemet så han hade fixerat fast sig med huvudet v 41+2 Bf+10 så var det jobbigt att få ut stora pojken.
    Men när han kom ut så sa läkaren till mig rakt ut att jag ska vara berädd på att det blir aotomatiskt snitt redan på papprena då han var så tor och jag fick allvarlika koplikationer.
    Men han sa också att OM nästa skulle bli lika stor skulle jag inte få mer barn då mitt liv är en bomb just att ha stora barn i magen.

Nu när jag har varit på mina ul och rul har kvinnan och bm sagt att det blir troligtviss kejsarsnitt med denna kille med då han kommer att bli stor.
    I sverige vågade man inte då han vägde 4885g enligt Tul vissade men 1 kg mer är det dom trodde men det e ju svårt att veta då barnet är stor och inne i magen.
    Så nu har man ju bättre koll på mig och jag fick ju mitt Tul redan i vecka 18-19 så det känns toppen.
    Så dom vet att denna kille blir stor annars skulle jag inte få prata med överläkaren samma dag efter vårt besök hos Tul så jag kommer nog bli undersök där nere och sen kommer han att gå igenom dotterns och sonens förlossning och sen får han ju detta med vikten på denna kille.

och min barnmorska vågar inte änns gissa hur stor denna kille blir då hon vet att jag har fått en på 6 kg ca så hon vill inte ge mig falska förhoppningar alls.
    Men enligt bm och rul så kommer han att bli en stor kille närmare samma vikt eller större än sonen nu.
    Så jag är jätte spännd för jag vet att igångsättning blir det inte här häller men det är bara och acceptera och få vara glad att man slipper att gå sönder och till o med vara glad att man får behålla sin juvel

Jag vet inte om jag vågar skaffa en till för dom blir bara större o större
  • 3 barns mamma84
    SaraKlippan skrev 2010-11-11 19:55:31 följande:
    2barnsmamma: jag har såna stygn som försvinner av sig självt efter ett tag. Har fortfarande tejpen kvar sen efter operationen. De sa att ja kunde ta bort den efter någon vecka men sätta dit ny så att ärret blir så fint som möjligt. Funderar bara på varför ja ska ta bort den tejpen om den sitter så bra o sen ändå sätta dit ny.
    Jag hade stifft som dom tog bort efter 5 dagar och det var skönt att få dem bort så nästa gång väljer jag samma sak eller ja om man inte får det utan att säga till som i sverige
    Men vissa känndes det var som någon nöp till i vissa det var mäst vid slutet
    Fick också 25 cm stygn mycket det vanliga är ca 16-17 cm
    Tejpen hade jag ca 5 dagar sen fick jag ju en ny när dom tog bort stifften sen fick jag en ny tejp som jag sen hade ca 1 vecka då man skulle ducha ej bada efter snittet.
    Sen hade jag en tyg efter tejpen lossnade för jag hade så ONT om jag inte hade detta och bara byxor på herregud vad jag led varje smärta var till att svimma hela tiden
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-11 20:02:40 följande:
    Härligt att höra att din lille kille mår bra, SaraKlippan! Glad

Och rädsla för stort barn? Jag räknar med det, haha.. Det ligger liksom i släkten. Sen får vi se om det stämmer överens på mig, men skulle inte tro att bebisen blir så mycket lättare än 4 kg iaf. Finns väl inget som säger att det måste vara "jobbigare" att föda fram ett så "stort" barn? Jag har läst att större barn "hjälper till" mer. Nu snackar vi 4-4,5 kg, inte 5-6kg's. Det lär ju kännas mer kanske, hah.
    Man får inte föda större barn än 5kg säger man min var beräknad v 41 4,885g jag fick inte föda men han var ju 5,810g så jag e tacksam min juvel finns i rätta plats Hahaha
    Det kan vara farligt att föda stora barn.

Hur stor blir din ? nyfiken
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-11 19:47:45 följande:
    Idag har jag sju veckor kvar till BF, så jag tycker att jag borde hinna få mitt körkort innan bebis kommer, om han kommer när han ska. 
    Har två körlektioner kvar nu innan det är dags för uppkörningen (räknar inte med uppvärmningslektionen nu alltså) och jag är rätt nervös. Men jag försöker tänka att jag gör så gott jag kan och skulle det inte gå vägen så är det bara att boka en ny tid och köra igen! Sen lär jag inte lyssna på mig själv och vara skitnervös ändå haha.

Jag har en fråga. Är det någon mer än jag som är sjukt rädd för ett stort barn? Med stort tänker jag allt över 3,5 kilo. Och ni som redan vet att ni får stora barn räknar jag inte med i frågan här :p
    Jag är LIVRÄDD! Kan man få tiggt till sig ett TUL pga rädsla tro? Troligtvis inte med min barnmorska, hon tycker att allt är så normalt och drar alltid exempel på folk som haft det värre när jag klagar på nåt. 
    Blä, vill verkligen ha en viktuppskattning! :(

Så länge du känner att nej gud jag tror jag har ett stort barn ska givetviss söka Tul !
    Jag bad flera ggr men fick inte då min bm i sverige inte trodde att han skulle bli stor.

Själv e jag inte rädd att få ne på 4-4,5 eller 5 kg då jag tycker det är ''litet'' men över 5 kg är stort.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-11 21:15:19 följande:
    Ja, fast 4 kg är ju inte extremt.. Som många här uttrycker är ett "stort barn". Jag menade 4-4,5 kg. Det ska gå att föda normalt utan problem Tungan ute Min mamma födde ju oss tre syskon: 4,2kg, 4,4kg och 4,7 kg. Flört
    FY fan haha nej 4 kg är inget det är en bebis men alla tycker ju självklar olika
    Jag tycker barn på 5 kg är litet med men barn över 5 kg är stort
  • 3 barns mamma84

Bilden på mig och Amadeus
    Här var han bara 3 månader gammal kille

Denna bild är tagen några veckor efter mitt snitt och han ser inget
  • 3 barns mamma84
    Stoce skrev 2010-11-11 21:21:56 följande:

Stefanie - ja, babynestet blev jättefint. Tror vi kommer använda det flitigt

Och angående Gaviscon så fick jag tipset att köpa det flytande, så ikväll ska jag prova det för första gången. Kan rapportera sedan om det var drägligt att ta, och om det hjälpte.

Någon frågade om fårmössan - mönstret kommer från en mönsterbok med olika fårmotiv, från Svarta Fåret, på framsidan är det en kofta i rosa med får på. Garnet heter Tilda, och man stickar med stickor 3-3½. Jag lade upp 98 maskor för att göra 3 månaders storlek, tror dock den kommer vara lite för stor för nyfödd, men man får använda hjälmmössa under så ska det nog gå bra.

VädransFörvånad98 ojojoj haha jag har bara tvättat 4 maskiner med tvätt då med handdukar kläder till barn kläder till mig och sambons kläder + jackor haha  
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 21:57:59 följande:
    2barnsmamma: Ja, wow vilken "liten" kille vid 3mån! hihi! Alltså se då på skillnaden här nu..här är Nova precis 3månader (har liite amingshull på kinderna dock )och har strl.56 på kläderna vet jag. Haha! Och denna lilla kille i magen nu kommer väl få  börja med samma storlek!

Oj vilken skillnad det var att se henne och min.
    Men gud vilken diamat nu har där liggandes i sängen helt trött och så förbannad söööt

Sen måste jag bara säga att det är så himla söt detta när barn sover med armarna uppe haha det e så himla söt.
    Så denna du har i magen kommer säkeligen vara som min på 3 månader hahaha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)