• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-09 00:40:22 följande:
    Ja usch vad ont i benen jag har! :( Vet precis hur du känner det. Om man väl lyckas somna måste man byta ställning hela tiden för att det gör så ont. Uscha.
    Jag hittade att de har gips på panduro hobby. Ska ringa deras närmsta butik imorgon och kolla om dom har gips där, annars beställer jag nog från internet. Orkar inte ränna runt och leta efter gips hihi. Bara att hoppas att bebisen inte kommer innan jag hunnit göra avgjutningen. 
    fy ja, de e verkligen som myrkrypningar el vad de heter.... måste sparka o sparka o ha sig värker o värker!!!
    "skönt" att fler har samma problem,så man slipper känna sig helt ensam,hehe!
    ja men va bra internet e annars himlans smidigt;- ja bebis får ju stanna tills ni hunnit gjort gipsavgutningen i varje fall,hihi

nu ska ja gå o duscha, få se om de hjälper mot värken i bena!

Nattis
    Mamma till William 080419 ♥
  • Haligh

Blir tokig av att aldrig få sova, hur ska man kunna vara utvilad när det är dags när kroppen jävlas så?! Ska till bm på morgonkvisten, sista besöket hoppas jag tur på ett sätt att jag är van vid extremt lite sömn då jag till och från har ruggiga sömnproblem. Men att både jobba och vara höggravid blir nästan för mycket, började nästan grina igår när jag stod och trängdes på t-banan och inte en själ behagade resa sig, inte ska man bli tvungen att fråga?? Trött trött så jävla TRÖTT......,

• ludicrous

Morrn!! Tänkte på en sak, var e Påvägmotsyskon???!

Jag skulle nog kunna sova dygnet runt just nu...

• Momalicious

Willes mamma: ja men det känns skönt att någon förstår! Vad jag läst mig till kan man känna som vi gör när man samlar vatten, men förstår inte hur det ska få plats mer i min kropp haha ;) hjälpte duschen?

Haligh: förstår det! Hur länge till jobbar du? Hatar att folk skiter i att man är gravid på bussar och så. Usch!

Ludicrous: ja, man sover ju inte bäst just nu. Dock är jag väldigt sugen på att göra saker, typ baka, organisera, pyssla. Typiskt gravidt beteende ;)

• ludicrous

Jag är också pysslig o så, blir lätt rastlös och vill fixa o dona o pilla hela tiden!! Vankar omkring o försöker hitta nått att göra.
    Även om ögonen svider av trötthet. Här om kvällen la jag mig först 18.30 gick upp i nattade dottern vid 19, somnade om vid 19.30, vaknade till vid 22, somnade om runt 23 o sov till 8...

• Emelle

Godmorgon.
    Tar en snabbis härinne innan det är dags att lämna på dagis och åka till Bm!

Första ggn jag åker ensam. Sambon har skitsvårt att ta ledig på morgonen på jobbet (vi brukar alltid ta lunchtider annars till BM) men jag sa att jag kan åka själv idag och göra koll och ev hinnsvepningen. Får hålla honom uppdaterad på mobilen.
    Har inte så stora förhoppningar om mogen tapp och att det kommer göra någon verkan. Är bara trött, säger som Ludicrous: Skulle kunna sova jämt!!
    Sätter inte det igång idag el jag får skitonda meningslösa pinvärkar bara ska jag be sambon färga håret på mig ikväll, så jag får något vettigt gjort den här dagen!

Håll tummarna för mig nu tjejer, i need it!!

• ludicrous

Emelle- lycka till :) det e trist att gå själv, min sambo kan aldrig följa med, det funkar inte med hans jobb :(
    Hoppas du får en hinnsvepning som gör susen ;)

• Momalicious

Lycka till emelle! Hoppas du får din hinnsvepning. Vill också! Har förresten också min första "ensamma" tid hos BM nästa vecka.

• MFJG
    Emelle skrev 2010-12-08 21:52:07 följande:
    Ja men det där tror jag stenhårt på!! Djur känner av saker innan de sker. Värkar/vattenavgång inatt för dig min sköna!!

Söta ögon han har med, hundkraken
    Ingen bebis på G. Lugnt som bara den. Inte den fjuttigaste känning. Hunden har nog fel på sin sensor ;)

Däremot har jag gått upp ett härligt kilo på två dagar. Vätskan samlas och mina händer har blivit mycket värre. Kan ju hoppas att det är hormonerna som påverkar. Kände inte mina fingrar när jag vaknade idag och då har jag sovit med skenor hela natten. =(

Nu dags för frukost. Magen RYTER! 
  • ludicrous

Efter lite sex imorse har jag nu svårt att "räta ut" magen o har lite förvärkar.. Ska ta min morgonpromenad o hoppas på att jag kan röra mig. Nyss kändes det som en bubbla sprack i magen, mitt fram lixom, skitläskigt :P

Har nånstans läst nått om kanel

Svar på tråden December Bebis 2010 :)