• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie

Ludicrous:
    Kanel ska ha samma effekt som hallonbladste och färsk ananas. Fast jag tror man behöver få i sig mycket....

Jag har så himla ont i svalget. Och ett galet tryck neråt idag. Drömde att vattnet gick, surt för det gjorde det inte! 
    Vi får se hur dagen blir, det känns lite konstigt nere i magen...

Jag har satt en ny deadline med Liten  - På måndag senast. Lucia. Jag tänker inte vänta längre än så. Tror ni att Liten lyssnar på det?! Glad

Det sjuka är att om den inte kommit det 16 december så ska jag gå på konsert i globen då, hur f*n orkar man med det? Gör man det? Det är Björn skifs med min mamma och mormor. Jag har hela tiden räknat med att jag ligger på förlossningen då, men vi får väl se.

• Momalicious

Ludicrous: vad väntar ni? Du får ju säga din busunge!
    Mfjg: ja, min. De senaste 5-6 veckorna och magen är full med sår. :(

Blää vad trött jag är. Återigen har det snöat hela natten. Galet mycket snö men ack så fint! Solen strålar med! Idag ska jag nog göra chokladkola och kärleksmums :)

• ondar
    Stefanie skrev 2010-12-09 11:19:42 följande:
    Ludicrous:
    Kanel ska ha samma effekt som hallonbladste och färsk ananas. Fast jag tror man behöver få i sig mycket....

Jag har så himla ont i svalget. Och ett galet tryck neråt idag. Drömde att vattnet gick, surt för det gjorde det inte! 

Jag har satt en ny deadline med Liten  - På måndag senast. Lucia. Jag tänker inte vänta längre än så. Tror ni att Liten lyssnar på det?! Glad

Det sjuka är att om den inte kommit det 16 december så ska jag gå på konsert i globen då, hur f*n orkar man med det? Gör man det? Det är Björn skifs med min mamma och mormor. Jag har hela tiden räknat med att jag ligger på förlossningen då, men vi får väl se.
    Vågar du gå=)? Jag e så himla nervös för att vattnet ska gå när jag inte e på hemmaplan:P. Känns både "pinsamt" o krångligt
  • AnnaCL

Är på jobbet i dag och vi har datakaos med hela patientdatasystemet som ligger nere, svårt att jobba då. Jag kan inte låta bli att gå in här och tjuvläsa lite emellanåt då det är många bebisar på G. Har varit vaken mellan halv tre och halv sju i morse. Inte så bra sömn på nätterna men på dagarna, ingen ordning. Att hitta en skön sovställnings känns omöjligt.
    Alltså när kommer den här bebisen egentligen? Försöker lyssna in varje liten sammandragning och mensvärksliknande känsla men den försvinner bort efter bara några sekunder. Verkar inte helt lovande.

• Karttikeya
    nikka skrev 2010-12-09 10:53:18 följande:
    Väntar och väntar och väntar..

Är beräknad om 5 dagar.. Känns så långt bort. Skärskilt då man läser om alla sammandragningar, förvärkar och alla små bebisar som kommer.
    Känner inte av några förvärkar.. Börjar tro att jag är för pigg i kroppen.
    Är ute på promenad varje dag, går i djupsnö för att jobba igång kroppen och springer i trappor. Men nu tror jag att jag ger upp..
    Imorgon ska jag till BM så då får jag höra vad hon tror.

Aja den som väntar på något gott Glad
    Hihi.. Jag gör inget annat än degar och vilar (nu på BM's order) och här har jag inga förvärkar eller sammandragningar som känns heller.. Kanske är det mellantinget man vill åt? Tungan ute Jag är iof beräknad till 28e och är förstföderska så jag förväntar mig inget innan BF Tungan ute
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-09 11:23:46 följande:
    Idag ska jag nog göra chokladkola och kärleksmums :)
    Men skjut mig! Cool Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-12-09 11:19:42 följande:
    Ludicrous:

Förr, när jag inte ville sätta igång en förlossning fick jag galet mycket förvärkar av bara pyyyyttelite kanel. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan det minsta känning. Typiskt! Jag har för övrigt samma deadline som dig. En kompis har ett barn som är fött den 13 oktober så det känns som en bra dag. Lucia är mysigt också! :)
    AnnaCL skrev 2010-12-09 11:25:04 följande:
    Är på jobbet i dag och vi har datakaos med hela patientdatasystemet som ligger nere, svårt att jobba då. Jag kan inte låta bli att gå in här och tjuvläsa lite emellanåt då det är många bebisar på G. Har varit vaken mellan halv tre och halv sju i morse. Inte så bra sömn på nätterna men på dagarna, ingen ordning. Att hitta en skön sovställnings känns omöjligt.
    Alltså när kommer den här bebisen egentligen? Försöker lyssna in varje liten sammandragning och mensvärksliknande känsla men den försvinner bort efter bara några sekunder. Verkar inte helt lovande.
    Ja, man kan ju bli galen på sig själv när man bara går och känner efter. Det är när man glömmer bort det totalt som man får förbaskat jäkla onda förvärkar eller alternativt då som förlossningen startar på riktigt. 
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:29:19 följande:
    Hihi.. Jag gör inget annat än degar och vilar (nu på BM's order) och här har jag inga förvärkar eller sammandragningar som känns heller.. Kanske är det mellantinget man vill åt? Tungan ute Jag är iof beräknad till 28e och är förstföderska så jag förväntar mig inget innan BF Tungan ute
    Jag förväntar mig att han kommer typ på mellandagarna/julafton/nyår. Just för att jag verkligen INTE vill att han kommer då. Senast den 16 eller efter nyår typ.
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:33:11 följande:
    Men skjut mig! Cool Vi har inget hemma.. Skulle ju iof kunna baka dårå... Hm....
    Ja gör det! :) Kommer nog inte kunna hålla mig från att smaka en kärleksmums. Dom är ju mums! Oskyldig
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • nikka
    mamma smurfen skrev 2010-12-09 11:04:48 följande:
    Den väntar ALLTID för LÄNGE Flört
    Haha ja jag tror det Glad
    Karttikeya skrev 2010-12-09 11:29:19 följande:
    Jag försöker vila och känna lugnet men efter en stund blir det alldeles för mycket pirr i benen så då måste jag hitta på nåt att göra.
    Jag tror att det är längtan som gör att man blir galen Glad
  • Stefanie
    ondar skrev 2010-12-09 11:24:13 följande:
    Vågar du gå=)? Jag e så himla nervös för att vattnet ska gå när jag inte e på hemmaplan:P. Känns både "pinsamt" o krångligt
    Jag vet inte. Jag hoppas att bebisen hittar ut innan dess som sagt var. Då slipper jag fatta beslutet. Glad
    Med tanke på att vattnet går på den där mamman på toutube som blir skrämd känns det som att en högljudd konsert borde kunna göra hål på den där hinnan... Usch. Läskigt.

Jag hade tänkt att åka till centrum idag och handla amningsbh men vet inte ens om jag vågare det. Jag menar om vattnet går som på en del så räcker det ju inte med att säkra med en binda innan man går!

Jag har inte varit utanför dörren sedan i torsdags förra veckan. Sjukt ju.
     Du har inte grejer till det här receptet då?

MICROKOLA

50 g margarin el smör
    3/4 dl vetemjöl
    1 msk kakao
    1 1/4 dl socker
    3/4 dl sirap

Lägg allt i en hög microtålig skål/burk utan att blanda.  Värm i micron 1 minut. Rör om och värm 2-3 minuter till (närmare 2 tycker jag blir bäst, blev så hård kola när jag värmde 3).
    Häll ut smeten i en form som är klädd i bakplåtspapper och låt stelna lite. Skär med kniv i lagom stora bitar.

Det är superenkelt, blir ingen jobbig disk och är gott!

• Stefanie
    Momalicious skrev 2010-12-09 11:44:19 följande:
    Förr, när jag inte ville sätta igång en förlossning fick jag galet mycket förvärkar av bara pyyyyttelite kanel. Nu kan jag äta hur mycket som helst utan det minsta känning. Typiskt! Jag har för övrigt samma deadline som dig. En kompis har ett barn som är fött den 13 oktober så det känns som en bra dag. Lucia är mysigt också! :)
    AnnaCL skrev 2010-12-09 11:25:04 följande:
    Ja, man kan ju bli galen på sig själv när man bara går och känner efter. Det är när man glömmer bort det totalt som man får förbaskat jäkla onda förvärkar eller alternativt då som förlossningen startar på riktigt. Jag förväntar mig att han kommer typ på mellandagarna/julafton/nyår. Just för att jag verkligen INTE vill att han kommer då. Senast den 16 eller efter nyår typ.
    Ja gör det! :) Kommer nog inte kunna hålla mig från att smaka en kärleksmums. Dom är ju mums! Oskyldig
    Jag har bf 28 dec jag med. Från början har jag alltid sagt att Liten kommer den 16 dec. Trodde det eftersom att vi har konsertbiljetterna då. Men jag vill Lucia senast.

Jag har ju ätit kanel hela graviditeten(visste inte om att det kunde ha den effekten) och har haft en massa sammandragningar. Men nu häller jag i mig en massa och tycker inte att det gör varken från eller till.

Det känns som att bebis är halvt ute mellan benen. Inte skönt...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)