• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-09 07:32:07 följande:
    Willes mamma: ja men det känns skönt att någon förstår! Vad jag läst mig till kan man känna som vi gör när man samlar vatten, men förstår inte hur det ska få plats mer i min kropp haha ;) hjälpte duschen?

Haligh: förstår det! Hur länge till jobbar du? Hatar att folk skiter i att man är gravid på bussar och så. Usch!

Ludicrous: ja, man sover ju inte bäst just nu. Dock är jag väldigt sugen på att göra saker, typ baka, organisera, pyssla. Typiskt gravidt beteende ;)
    ja ja tror de eller så va de panodilen jag tog, men de va himlans skönt....HETT vattens ka de va så de bränner,hiho
    Haligh skrev 2010-12-09 05:10:36 följande:
    Blir tokig av att aldrig få sova, hur ska man kunna vara utvilad när det är dags när kroppen jävlas så?! Ska till bm på morgonkvisten, sista besöket hoppas jag tur på ett sätt att jag är van vid extremt lite sömn då jag till och från har ruggiga sömnproblem. Men att både jobba och vara höggravid blir nästan för mycket, började nästan grina igår när jag stod och trängdes på t-banan och inte en själ behagade resa sig, inte ska man bli tvungen att fråga?? Trött trött så jävla TRÖTT......,
    Men gud stackare, jobbar du än? Det va inte dåligt! Verkligen creed till dig!
    E verkligen sjukt jobbigt när man inte får sova på nätterna. Och sover man på dagen så e man ju inte heller direkt trött på kvällen!
    Åh bara man slapp denna värk i benen!

Emelle: Lycka till hos BM idag!  Får se om vi ses
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

JAg vill göra massor, baka,städa,pyssla. Men på något sätt kommer ja aldrig till skott....e såååå seg..men de e väl för att gör man nåe så får man ännu mer ont!

Ja det e verkligen synd om oss nu!!! Vi borde få åka på spa ihop hela högen

Mamma till William 080419 ♥
  • MFJG

Just nu skulle jag kunna gnälla ihjäl mig...nån mer?;)

• Haligh

Moma: här i stan sitter alla med sin i-phone eller med näsan i tidningen, ingen tittar upp; men några ggr har det hänt att folk rest sig och då alltid unga tjejer!! Nu jobbar jag bara idag och imorgon, flyttkartongen står redo att frigöra plats till vikarien känns skönt men lite vemodigt att lämna över sina fina elever till nån okänd! Jag har ju en sådär 150 barn till vardags

• ludicrous

MFJG - gnäll på :) set jag kan gnälla över nu är att jag fortfarande e vaken :P
    Haha o att när vi nu vet kön vill jag prata namn med sambon men det går iiiinte. Så vill jag ha spjälsängen uppsatt, men har ingen bruksanvisning så jag törs inte själv :P o så kan jag gnälla lite på att bebis fortfarande ligger i magen.
    Så tänker jag gnälla lite på att sambon är borta HELA dagen, åkte vid 7.20, kommer hem runt 19 om jag har tur, sen ska han iväg o hålla träning vid 19.30 o kommer inte komma hem förrän TIDIGAST 22. :( o imorgon ska han på personalfest direkt efter jobbet, så jag träffar honom inte då heller.

Hade visst lite att gnälla på ;)

• MFJG

Någon vars hud på magen kliar GALET mycket???

• nikka

Väntar och väntar och väntar..

Är beräknad om 5 dagar.. Känns så långt bort. Skärskilt då man läser om alla sammandragningar, förvärkar och alla små bebisar som kommer.
    Känner inte av några förvärkar.. Börjar tro att jag är för pigg i kroppen.
    Är ute på promenad varje dag, går i djupsnö för att jobba igång kroppen och springer i trappor. Men nu tror jag att jag ger upp..
    Imorgon ska jag till BM så då får jag höra vad hon tror.

Aja den som väntar på något gott Glad

• mamma smurfen
    nikka skrev 2010-12-09 10:53:18 följande:
    Väntar och väntar och väntar..

Är beräknad om 5 dagar.. Känns så långt bort. Skärskilt då man läser om alla sammandragningar, förvärkar och alla små bebisar som kommer.
    Känner inte av några förvärkar.. Börjar tro att jag är för pigg i kroppen.
    Är ute på promenad varje dag, går i djupsnö för att jobba igång kroppen och springer i trappor. Men nu tror jag att jag ger upp..
    Imorgon ska jag till BM så då får jag höra vad hon tror.

Aja den som väntar på något gott Glad
    Den väntar ALLTID för LÄNGE Flört
  • ondar

40+1 idag:). BF i förrgår mao:P. Jag e osäker på hur bebis ligger, den _kan_ ha vänt sig igen. Så har ringt BM o talat in på hennes svarare, får se om hon ringer upp snart.
    Det känns mentalt som om den ligger rätt fortfarande o den gamla känslan av det tryckande uppåt är inte tillbaks men det finns inget huvud att känna alls där nere så isf har den dragit det väldigt långt upp bara. Fixerad e den ju iaf inte men det e ju inget krav heller:P. Vill ju bara att den ska skippa sitt älskade tvärläge så att den komma ut utan hjälp:). Jag vill inte ha vändningsförsök och igångsättning och jag vill inte ha kejsarsnitt men bråkar den återigen så kommer det ju bli så.
    Menmen, så länge den e frisk o pigg när den kommer så är ju det viktigast Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)