• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Moma: stackars, krya på dig.

Jag vet att det är ett i-landsproblem men det är inte jättekul att försöka göra sig fin för nyårsfesten. Kläderna sitter ju inte bra precis. Tur att det är ett nytt år imorgon:)

• AnnaCL

Emelle: Jag tycker det är en ypperlig idé att peppa varandra till ett lite nyttigare liv för att komma i form. Jag klarar inte heller av någon diet men att promenera, kanske börja jogga igen och försöka äta mindre sötsaker tänkte jag försöka mig på. Jag gick upp 12 kg under graviditeten och har inte vågat väga mig efter förlossningen. Har fått lite ont i axlarna och bröstryggen sedan jag började amma och helst vill jag bara komma igång med träningen för att bygga upp styrka i kroppen igen!

Delifi: extremt gullig tjej.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-01-02 04:11:49 följande:
    Undrar vad det är med just den här tiden. Varje dag när jag ammar runt fyra vill jag bara gråta. Skitkonstigt att det är just den tiden också.
    Hormonerna kan nog spela ett spratt, hoppas du mår bättre och har klarat dig från nytt njurstensanfall.
    Jag vill gråta över att maken troilgen fått magsjuka. Inga kräkningar men diarré under hela natten. Svårt att isolera sig med en toalett och en 2:a. Jag har nu bytt sängkläderna och bäddat till honom i vardagsrummet. Håller tummarna från att jag och lillan klarar oss, främst hon såklart. Hoppas hoppas.
  • AnnaCL

Dum fråga, men ni som har barn har något av era barn fått magsjuka när de varit jättesmå? Fattar man att det är magsjuka? Hon bajsar gulsmetigt massor med gånger per dag i vanliga fall och kan kräkas lite en stund efter amning. Kräk och bajs, men ändras det mycket om de har magsjuka?

• AnnaCL
    Mysmamma70 skrev 2011-01-02 10:26:41 följande:
    Vi fick magsjuka i familjen när Charlie var sex månader, han var den som drabbades lindrigast - kräktes ett par gånger. Det är den enda av mina barn som fått magsjuka som bebis.
    Det är nu flera från festen som kräkts och vi vet inte om det var ostronen eller om det är regelrätt vinterkräksjuka, Oavsett så är det ju itne så mycket att göra åt nu. Får bara se till att hon inte blir uttorkad om hon börjar att kräkas. Hoppas ert år har börjat bättre!
  • AnnaCL
    linasmama skrev 2011-01-02 12:26:10 följande:
    På föräldrautbildningen sa de att bebisar som helammas är immuna mot magsjuka. Vet inte om du ammar men om du gör det så ska han klara sig!
    Skönt att höra! Jag helammar. Dessutom har det visat sig att cirka 10 av 20 personer fått samma symtom exakt samtidigt. Alla av dessa har ätit ostron. Inte jag och inte heller de andra som inte blivit sjuka. Det lutar därmed åt att det är matförgiftning vilket känns bättre då det inte smittar på samma vis. 'Jag jobbar ju inom vården själv men gud vad konstig man blir när man har någon anhörig som är sjuk eller tanken på att lilltjejen ska bli sjuk. Då funkar inte min hjärna längre och allt jag lärt mig känns så avlägset.
  • AnnaCL
    linasmama skrev 2011-01-02 12:26:10 följande:
    På föräldrautbildningen sa de att bebisar som helammas är immuna mot magsjuka. Vet inte om du ammar men om du gör det så ska han klara sig!
    Skönt att höra! Jag helammar. Dessutom har det visat sig att cirka 10 av 20 personer fått samma symtom exakt samtidigt. Alla av dessa har ätit ostron. Inte jag och inte heller de andra som inte blivit sjuka. Det lutar därmed åt att det är matförgiftning vilket känns bättre då det inte smittar på samma vis. 'Jag jobbar ju inom vården själv men gud vad konstig man blir när man har någon anhörig som är sjuk eller tanken på att lilltjejen ska bli sjuk. Då funkar inte min hjärna längre och allt jag lärt mig känns så avlägset.
  • AnnaCL
    delifi2 skrev 2011-01-02 14:16:50 följande:
    AnnaCl---> så funkar jag oxå, jobbar själv inom vården men när det kommer till ens egna barn så är man totalt novis på vissa saker som egentligen är ganksa självklara, fattar inte vrf det är så

Oliva sov 4 timmar i sträck inatt så glad man kan vara över det, men hon somnade inte förren 2.30 inatt då hade hon varit vaken sen 23, fattar inte vrf hon ska ha sin vaken period när man vill gå å lägga sig.

mjölkstockning: har man mjölkstocknig så är det som Cissi säger att det är lättare att få det att släppa om man duschar varmt och samtidigt masserar ut mjölken. NÄr man ammar så stå på alla 4 och amma, tyngdlagen helt enkelt
    Jag gjorde det en gång med WIlliam och jag är glad tt ingen var hemma då har man ägglossning så har man oxå mens, men man kan ha mens UTAN ägglossning
    Vi tillhör min den vårdcentral jag arbetat på så nu har jag bytt bvc till en annan vc så att jag ska våga fråga bvc alla "dumma frågor" Skäms
  • AnnaCL

Moma: Här flyter inte heller allt på utan det dyker upp lite saker här och var. Jag tycker att det här med att bli mamma är otroligt nyttigt för mig som annars ser till att planera allt in i minsta detalj. Jag inser att det inte alls blir som man planerar. När lillan kom hade hon ju oväntat rumpan först och jag tyckte att det var ganska traumatiskt att det blev akutsnitt mitt i natten. Tur att tiden på BB blev bra och jag fick tid att smälta det hela. Sedan visade det sig att hon hade en instabil höft och har får ha Rosenskena i 6 veckor. Jag grät jättemycket när jag insåg detta men det har faktiskt gått över föväntan då jag hade ställt in mig på det värsta. Hade läst lite i olika forum och jag tyckte att det var något uppförstorat hur krångligt det kunde vara. Men det är klart, helst hade vi velat att hon hade sluppit skenan.
    Här får man dela med sig av allt utan att skämmas! Kram på dig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)