Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Nån som bor på andra eller tredje våningen utan hiss? I så fall: Går det? Skrattande

Har hittat en lägenhet dit vi ska flytta som är väldigt intressant (3:a mitt i smeten för 4400!). Aber är att den är på 3:e våningen utan hiss.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Härligt med en sista-minuten toksnippa!

Se där! Det går alltså att bo högt med barn! Flört Ja, det är ju inte optimalt och det kommer inte vara för alltid. Tills jag blivit klart med studier, skaffat mig tillsvidare och sen blir det hus på landet. Jag tycker om staden OCH landet. Men vill helst bo på landet när jag blir stor. He, he... Men iaf så går det ju hyfsat med barnvagnsförråd alt superlätt vagn. Lilla kan ju sitta i vagn snart. Å andra siadn blir ju HON tyngre. Så ska man bära henne i bärsele och sen ner i vagn. Och alla grejer. Har ju en dyr åkpåse som jag inte gärna lämnar obevakad (ja, jag kan ju sälja den) och om man handlar en massa (fniss)... oj, oj... Det blir tungt. Hm... har ju inte fått lägenheten än. 

Syskon... Jag brukar morra åt maken min när han för det på tal. Jag vill vänta länge, men jag är ju inte purung heller.  

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    delifi2 skrev 2011-05-13 14:59:38 följande:
    Åh... usch vad det är tråkigt med bittra gamla gråtanter. Gå på föreningsmötena och dra med dig annat inte lika gråhårigt folk med dig! Varför är barnvagnar mer brandfarligt än cyklar förresten?
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Då har vi blivit med lägenhet. GladSpontanshoppade en trea med renoveringsbehov (milt uttryck) på en trapp upp så det blev inte den på tredje våningen. Det tackar nog min rygg för. Så nu blir det att ta på sig snickarbyxorna för min karl är inte så händig av sig (läs: lat). Skrattande

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-05-17 16:26:03 följande:
    Jenni78: haham spontanshoppat! grattis till den nya lyan Skrattande
    Tack! Välkommen över på en fika när ni har vägarna förbi. Flört Ska bara ehm... röja lite först. Hur går det med renoveringen själva? Och hur gick det med vaccineringen? Här hemma har vi en liten som TESTAR RÖSTEN! Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-05-17 17:39:10 följande:
    Men absolut! Har ni flyttat redan?

Mja, renoveringen står stilla just nu - maken jobbar mycket så det blir inte så fasligt mycket gjort med Mileon hemma om jag ska göra något. Sedan väntar vi på lite papper från tingsrätten så vi kan traska till banken (överlåtelse av gård till maka) och sen få hit lite arbetare. Så nja... inte mycket gjort som sagt

Vaccineringen är inte gjord ännu, bvc-läkaren ville skjuta upp det så i början av juni blir den istället.

Jasså, hon hörs? Ja man börjar märka lite andra sidor nu - iofs har Mileon alltid haft temprament så jag är inte förvånad. Ha ha!
    Nej, vi ska ta den från 1 juni, men det måste ju typ saneras innan. Skrattande Så vi flyttar nog grejerna senare och bor hos mina föräldrar över sommaren. De är i stugan och vi har gångavstånd till renoveringsobjektet. Så när du ligger på playan och svettas så står väl jag och målar tak och svettas. Skrattande

Hoppas det går bra med vaccineringen då. Sista BVC-besöket i Gävle blir den 1 juni. Hoppas vi får en lika bra BVC-tant i Västerås. Ja, det är mycket som händer nu. Hon försöker krypa men kommer ingenstans. Försökte sig på ett grodhopp igår...
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-05-18 12:42:33 följande:
    Ah, ja får se hur mycket playan det blir i sommar Kommer nog bosätta mig hos pappan min som har pool - så mycket smidigare nu när plutt är så liten och man gärna vill skugga så mycket som möjligt. Enklare med sådant hemmavid

Förstår att det känns lite sentimentalt, hoppas ni får en bra sköterska i V-ås! Får ta o hälsa på er senare, har ju vägarna förbi när jag åker till bästa kompisen i Köping så. Vart i v-ås ligger lägenheten?

Ha ha, grodhopp! Trevligt! Ja det går undan, tycker mest det händer nå nytt hela tiden. Ålande/och lyfta rumpan sker här med, snart kommer de väl igång ordentligt förstår jag.
    Tänkte mest på att du skrev att ni tänkte ta en sista minuten till Turkiet... och ligga på playan! Men pool låter ju riktigt skönt det också. Glad

Vi har börjat planera kök och så men det blir nog till handling i augusti när J har semester. Så det kommer dröja innan vi kan bo där, men då är ni hjärtligt välkomna! Lägenheten ligger på Stentorpet om det säger dig något. 

Nu blir det sängen. Har dragit på mig förkylning med feber mitt i allt. Blääää!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-05-20 10:08:39 följande:
    Jag bor i v-ås! =)
    Kul! Var i Västerås bor du?
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Jag vet att mjölkstockning kan ge feber. Men tvärtom? Mitt högerbröst och jag har inte samma uppfattning och vad normal mjölkproduktion är. Aj.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Här har vi en som sover bra på natten men strular fortfarande vid bröstet då och då. Hon har sina idéer. Morr...

Förkyld fortfarande. 39 grader i natt. Blä. Mannen min tvingade mig till en akuttid hos läkaren. Jag är den som inte går till läkaren annars. "Det går över" är min paroll. 

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)