Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Åh... hur nattar ni era små? Idag slutade det med gå runt och nynna. Hon har inte skrikit och gråtit förut så det känns jobbigt. Och jag vill inte vänja henne vid att alltid bli omkringburen heller... 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

och nu vaknade hon igen... åååååååååååååååååå

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Nej, det är klart hon behöver närhet. Men tidigare har det bara varit lägga i sängen. Kan ju hoppas det är en period hon är i och jo hon var övertrött idag. Vill gärna vara med och titta jämt. Har inga större problem att somna dagtid. Nu när hon vaknade sög hon frenetiskt på händerna. Funderar på om tänder är på g...

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-13 21:18:04 följande:
    Kan va så ..
    Och kanske bara övertrött ..
    Hoppas det lugnar ner sig så hon somnar gott brevid sin mamma

Övertrötta barn är det värsta jag vet haha men när dom väl sover sover dom ljupt
    Ja, tack för tips och stöd. Nu sover hon på mig... Sover alltid bra på nätterna. Byter blöja, ammar o somnar om. Hjärtat... Och nu kom mannen hem. Han har köpt en gammal volvo haha
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-13 21:27:47 följande:
    Så sött gummanHjärta
    Haha rolig man du har Gladnu har ni plats med mer barn
    Ha, ha... Nej du... det får nog vänta ett par år iaf innan det blir tal om en till liten. Nej, den ska vi sälja i Tyskland och tjäna pengar satan. Eller lite i alla fall... om vi har tur... och den håller på vägen ner. Ha!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-03-14 10:51:56 följande:
    Jag ammar honom i min säng och när han somnar vid bröstet efter att ha ätit i 45-60 min så lägger jag ner honom i hans säng och han vaknar o vill inte ligga där. Lade snuttefilten över hans ansikte i natt (som luktar mamma) men så fick jag inte göra för honom! :/
    Man måste väl vara mätt efter att ha ätit i 60 min? Eller? =)
    Du kanske kan prova att låta henne ligga kvar vid bröstet o sova tills hon kommer in i djupare sömn innan du lägger henne i sängen?
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Han ska det vara. ;)

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-03-14 12:01:28 följande:
    Jag ligger där tills han släpper bröstet själv.
    Jo, men att HAN ligger kvar ett tag menar jag.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    thegoddess skrev 2011-03-17 09:53:12 följande:
    vi har föräldrarträff kl 13 det e ju en bra tid.. fast här kunde den gärna fått vara tidigare då lill tjejen e på bäst humör tidigt när hon e utvilad.. sover inge bra på dagarna ju :(

nån som har bra tips på hur jag ska göra med bilåkandet. igår tex så skulle jag träffa mamma gruppen i allum och det är ca 40 min bilväg från oss... ronja åt ca 30 min innan och första biten gick denna gången bra men efter ca 15 min så börjades det skrikas och gråtas ända till vi kom fram. nappen hjälpte inte och inte skallror eller så heller. det e ett krig varenda gång i stort sätt. jag har itne turen att hon somnar i bilen lätt som alla andra. jag tror att hon inte gillar sitta fast. åksjuk då hade hon ju spytt. jag har alltid försökt att åka efter maten för då bör hon vara trött och somna men icke sova tycker ronja :( 
    vet itne vad jag ska göra, bor ute på landet i liten ort och måste ta mig med bil överallt
    Hon var inte varm då? Jag tycker det är så svårt att klä på V lagom mycket kläder. I bilen blir det ju snabbt varmt och då får man ju ta av mössa (om man inte har en väldigt tunn. Ta av tossor och öppna upp overallen. V har inga problem att åka bil - hon somnar för det mesta på en gång efter lite gnäll. Hon tycker dock inte om påklädandet och sitta still i babyskyddet eller i bilen. Det ska röra på sig! Men vi har en tyggrej som vi har hängt upp med spegel framför henne, en röd skallerhund på mittbältet och en grön spelande groda som man kan dra i om hon vaknar och är ledsen på långresor. Har hon någon favoritmusik du kan spela? 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vi är inne på storlek 62 nu. Vanja måste ha långa ben för det räcker inte riktigt till där eller också får man vika upp ärmarna. Tycker de är snåla i storlekerna också på Lindex och Kapp Ahl och endel från HM också. Köpte en pyjamas som jag tyckt varit så fin med trädgrenar på (New Born) på KappAhl i 62/68. Den var bra i benen men fick vika upp muddarna på ärmarna. Så svårt att klä på lagom mycket kläder nu när man ska åka bil och sen ut och sen in i någon affär... Jisses. Börjar fundera på vad man ska köpa för sommarkläder... Solig 

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)