Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-07-18 23:18:44 följande:
    Vad använder ni andra för p medel?
    Avhållsamhet. Skrattande Har kådis som ligger och dammar bredvid sängen. Tänker sätta in p-stav sen.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Idag lärde sig Vanja att sätta sig upp själv. Stolt morsa va?! Igår fick jag i henne 1/4 portion välling också. Wow... 

Förresten ludicrous, är  Cerazette minipiller? P-stav kan ju vara ett alternativ då dosen hormoner är konstant låg jämfört med piller. Jag påverkas inte psykiskt av p-piller men är glömsk ibland och tycker det är krångligt att komma ihåg att ta piller därför har jag tänkt sätta int stav så småningom.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Oj, vad det händer mycket nu. Från ålande till krypande tog väl en dag och lärde sig sitta lika fort. Lite mardrömmar på nätterna. Det måste vara mycket som händer i hennes värld nu. Om två veckor lite drygt, blir hon 8 månader. Kan inte fatta. Hallå! Stopp! Tiden rusar iväg. Vill bara bli klar med renoveringen så vi kan njuta av livet igen.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Gråter Usch, vilken dag. Har tänkt på det som hänt i Norge hela dagen. Det är förfärligt. Lika overkligt som 11 sept. Helt ofattbart att en människa kan göra så stor skada. Om det nu är så.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vi har köpt en sån här efter vårt stora misstag att köpa en framåtvänd från England, Den är plusgodkänd.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Egentid... Vad gör man då? Duschar kanske. Skrattande

Vaknade av att Vanja låg på stengolvet och viftade med en USB-kabel. Vi bor på madrasser i källaren på mina föräldrars hus. Tur att vi har ett färdigrenoverat sovrum snart så jag slipper ha ont i ryggen av kassa madrasser och Vanja kan få börja vänja sig sova i sin säng igen.

Igår rev vi ut köket. Tycker vi har lite för lite att göra.Flört 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Hej på er!

Här renoverar vi vidare... Vardagsrum och vårt sovrum klart. Check! Nu är köket utblåst och vi lagar hålen som blev i den sk putsen (typ sand). Inte lätt för Vanjas matinskolning utan kök. Hon skulle ju behöva äta mat! 6900 gram vägde hon när vi vägde henne i måndags. Vi provar och provar. Och en liten, liten tand är påväg... Pluttis. Jag brukar amma Vanja till sömns liggandes i vår säng eller så håller jag henne i famnen sittandes på sängkanten (om hon är övertrött och far runt som en spoling). Sen lägger jag henne i hennes säng. Har provat att ersätta bröstet med vällingflaska och det har gått ganska bra. På så sätt suger hon bra och får i sig en halv portion (wow). Hoppas det fortsätter så och att vi kan öka mängden. Sover gör hon hela nätterna. Min make konstaterade härom kvällen att vi aldrig har haft någon vaknatt. Nästan alltid ett leende på läpparna har hon så lite matstrul får vi väl ta. :) 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Tjoho! Här har vi införskaffat en lära gå-hjälm så man slipper springa fram så fort hon ska krypa upp på nån stege, in i köksskåp eller så... Glad Fortfarande svårt med maten men jag har hällt i olja i all mat hon har fått i sig och det har visat sig positivt på kurvan. Projekt gödning fortsätter. Skrattande

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

He, he... Här pratas det socker märker jag. Hinner ju inte läsa så mycket numer.

Jag önskade att Vanja tyckte om frukt. Det ser ut som om hon äter citron så fort man provar någon frukt. Tyvärr så är ju jag och maken riktiga sötsaksmonster så tyvärr kommer nog Vanja också vilja ha vad vi fikar och inte sitta och knapra på en morot hehe... Och hon tycker om sött! Inte undra på att hon fortfarande snuttar tutte... 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Ropde in en POP-overall för 20 kr + frakt 45. Spännande och få hem den. Hoppas den är fin nu. Vi köpte en ny POP på förra vinterrean i storlek 80, men är rädd att den är för liten när kylan kommer så jag ville ha en 74:a också. Sen måste man väl ha overall, mössa, vantar, underställ, ombyten till förskola gånger två! 

V sov oroligt inatt. Mycket separations"ångest" dagtid när det är farväl. Det märktes när vi skulle äta mellis. Hon sov och sög på ett smörigt rån samtidigt. Var tvungen att filma. Gullunge.

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)