• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Utomlands

Här pluppar det ut bebisar lite här och var. Jag erkänner att jag inte orkat kolla igenom de senaste dagarna, men det är för att vâr flicka som det blev föddes den 9e december, BF 5. 51cm och 3970G.
    Allt gick jätte bra även om det tog 15 timmar frân att vattnet gick och vi hade henne hos oss.

Lägger in foto pâ bild sidan sedan. Just nu kallar plikten!

Kramar till alla frân en av världens lyckligaste MAMMA!!!

• LinnV
    ondar skrev 2010-12-12 14:46:45 följande:
    Tack för svaret, och för att jag får fråga:D.
    Har i princip bara en kompis som har ammat sina barn och hon svarar inte så där jättegärna på frågor:P.

Hur ofta går du upp på natten o matar honom då? Man har förstått att det där är väldigt olika.

Jag tycker det e så svårt för pga min bröstförminskning jag gjorde för några år sen så är det ju inte säkert att min amning kommer funka till hundra (vilket det ju aldrig är så chanserna är ännu mindre här).
    Så jag var på amningsmottagningen och fick råd i en timma av en av barnmorskorna där:).
    Jättegivande men hon sa att jag absolut inte ska pumpa utan lägga till barnet så mycket jag bara kan för att en bebis som suger gör mkt bättre verkan för mjölkproduktionen att komma igång osv än en bröstpump.
    Fullt logiskt.

Men nu tänker jag då som så att om min bebis är som din och faktiskt inte äter så mycket, inte hela tiden iaf, ska man ta till en bröstpump ändå då kanske för att "hålla produktionen igång"? Eller sköter det sig själv när det väl har kommit igång?

Hon förklarade att det som har hänt i mina bröst är att många mjölkgångar är av efter operationen men de som har kontakt med mjölkkörtlar osv kommer ju iaf ge mjölk, men eftersom jag har färre än andra så kan det ta flera veckor- upp till månader innan allt fungerar ordentligt.. Om det kan ta tid normalt så kan det nu istället ta dubbelt så lång tid här:(. Så man funderar ju rätt mycket kring det här om amning och vill förstå så mycket som möjligt eftersom jag verkligen vill kunna amma.

Hehe du kanske inte vet men då har jag iaf frågat:)).
    Han äter varannan timma hela nätterna, men han har bara ätit tre gånger på hela dagen nu..
    Första dygnet låg han vid bröstet så gott som hela tiden så mjölkproduktionen kom igång ordentligen direkt..

Jag har iaf massor av mjölk fast han inte äter så ofta så jag tror det sköter sig själv, till mig har de sagt att man ska undvika att pumpa.

Min dotter åt bara en gång på natten från att hon föddes tills hon var 1,5 år. Men hon åt varannan timma på dagarna istället, så är väldigt olika. Men jag hade lika mycket mjölk då som nu..

Det är inte lätt det här med amning eftersom man inte kan styra över den alls.. Får hoppas att du kan amma trotts din operation! 

Hoppas du blev lite klokare! 
  • LokesMammi

Va kul med alla bebisar. Hur många är det kvar nu? Ni får göra en BF och födda lista! =)

Bebis 16/1-11
  • sasty

Nu trycker det på.. jag hoppas lilla livet kommer snart!

har haft förvärkar sedan igår 03:30   och ännu pågår dessa hugg i rygg och buk..
    Mindre än 3 min mellanrum och upp till 20 min mellanrum..
    öm i hela buken så fort jag rör mig..

men lär ju inte hända nått på ett tag..

ska slänga mig i badet efter Gossip Girl !

• Willes Mamma 08
    sasty skrev 2010-12-12 19:52:52 följande:

har haft förvärkar sedan igår 03:30   och ännu pågår dessa hugg i rygg och buk..

Blir din mage hård när du får "huggen"??
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    AnnaCL skrev 2010-12-12 18:27:48 följande:
    Tack för grattis och stort grattis till andra bebisarna!

Vi hade det lite turbulent i natt. Hade värkar från klockan 18.00 och vid tre-tiden åkte vi in till förlossningen. Hade då regelbundna värkar som räckte mer än en minut och cirka 3 minuter mellan. Till min förvåning och först även stora panik kunde de förutom att konstatera att jag var öppen några cm även konstatera att Lilla Elsa låg i säte och troligen gjort det hela tiden. Detta är inget som BM noterat tidigare och det är inget kul att inse detta fyra på natten när förlossningen var igång. Jag fick Bricanyl för att minska värkarna så att vi skulle hinna diskutera vaginal förlossning eller snitt. Efter överväganden fram och tillbaka blev det ett snitt. Kändes alldeles för otryggt att föda i säte utan planering innan. Jag vågade helt enkelt inte plus att jag redan var rätt slut efter natten. Cirka 30 minuter efter beslutet kom vi till operation. JAg fick en spinal som tog perfekt och jag kunde vara med hela tiden och kände mig pigg ganska snabbt efteråt. Hon har benen i lite lustig vinkel ibland men det ska tydligen försvinna på några dagar. Eventuellt är även höfterna lite instabila, men annars mår vi jättebra och ligger bara och myser i ett enkelrum på BB och njuter av att få vara föräldrar till fina henne. 
    Ja de va en himlans tur du åkte in i går då jue
    TRist att hon låg i säte,men skönt de gick så bra de gick. Hade med valt snitt om jag varit i din sits där!
    Vad är det som hänt med tösens höfter??
    Grattis igen o ska bli spännande o se bilder sen
    Mamma till William 080419 ♥
  • ludicrous
    sasty skrev 2010-12-12 19:52:52 följande:

Jag är också superöm! Gör ont så fort bebis eller jag rör på oss, måste vara typ träningsvärk.
    Mitt tog en paus inatt mellan typ 00 och ända fram till typ lunch idag, men nu är det igång igen. Varken lika starkt eller alls regelbundet som igår..
  • sasty
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-12 20:06:52 följande:
    Blir din mage hård när du får "huggen"??
    yes, den blir som en stor sten och knappt släpper.
    har du likadant`?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)