• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-12-12 22:26:54 följande:
    JÄTTEGRATTIS till er alla som fått bebis

SJälv kan jag börja röra mig nu tjohhooooooooooooo
    Kan ligga på sidorna nu, med hjälp från händerna, måstehålla i magen så den inte sjunker ner före mig för då gör det för jävligt ont, men så länge jag har en hand under magen så kan jag ligga på sidan och de känns så himla skönt.

Det värsta är nog att gå på toa, äter ju fortfarande järntabletter för att få upp mina depåer. Så att ta i gör nåt jävulskt ont.
    Nån som har nåt tips på vad jag kan äta för nåt förutom katrinplommonpuré för att jag inte ska bli så himla hård i magen?
    Här har du en liten lista på saker som är bra om man är hård i magen:

Morotsjuice m aprikos 
    Färdig aprikospuré 
    Plommon 
    Katrinplommonjuice (bättre än purén) 
    Väl mogna päron/päronpuré/päron som du mosar/mixar/drar med sked/päronsaft 
    Väl mogen banan 
    Krossad ananas
    Mango 
    Kiwi 
    Vindruvor 
    Aprikoser 
    Russin 
    Färska blåbär 
    Råa grönsaker 
    Broccoli 
    Blomkål 
    Kallpressad linfröolja, 1 tsk 2 ggr/dag 
    Messmör 
    Hårt och mjukt bröd som innehåller grovt mjöl 
    Grova gryn, vetekli, linfrö, till exempel i müsli 
    Fil och yoghurt

Nu så här i jul finns ju torkade fikon och pepparkakor också. 

Här är lite bra att tänka på också:
    www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Forstoppning1/ 
  • Stefanie

Jag har varit utanför lägenheten för första gången på en vecka idag. Gick en tio minuters promenad till ica, handlade gick 5 minuter till mamma. Åt middag där och hjälpte till med lite julstök. Fick med mig en hel kassa barnkläder (mer att hämta i större storlekar och när vi vet om det är en tjej eller kille). Stannade några timmar och kom hem nu.

Vad mycket piggare man känner sig när man rycker upp sig! Lite ordentliga kläder, smink, frisk luft, sällskap... Är feberfri men snörvlar på. Halsen känns okej just nu, hostan är under kontroll.

Mamma sade att hon brukade bli förkyld i slutet av sina graviditeter (fyra ungar har hon satt till världen). Det var skönt att prata lite förlossningshistorik med henne.

Förvärkar har jag, men inte så farligt och inte regelbundet nu. Såg att ni var fler som "tappat" förvärkarna i kväll. Undrar hur länge vi ska behöva vänta allihopa...

• Emelle
    MalakiW skrev 2010-12-12 21:09:42 följande:
    Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!
    Såklart vi minns dig!
    Nu håller jag mina tumarna SÅ hårt för att det ska bli en julklappsbebis för er!

StOOr lycka till kram!!
  • Momalicious

Ja råkade komma åt skicka innan jag skrivit nåt. ;)
    Här är det halvdött. Hade så ont så jag grät förut och sambon masserade svanken i typ två timmar, tog en het dusch och inget hjälpte... Sen försvann det.
    Nu är det tillbaks igen. Tror dock inte det är på riktigt. Hur fan ska jag veta när det är på riktigt när det håller på så och inget hjälper?! Jag kommer vara en såndär kvinna som föder i bilen för jag inte fattar att det är på riktigt.

Tack för alla bb-väsketips!

Malakiw: självklart kommer vi ihåg dig! Hoppas såååå för er skull att det blir positivt den 23e, det är ni verkligen mer än värda! Håller tummarna! Stooor kram

• delifi2
    Maria Larsson skrev 2010-12-12 22:57:03 följande:
    Delfi; 2 st omega3 kapslar om dagen alt 4st smörjer tarmen och hjälper magen. Sedan rekomenderar jag att du dricker minst två liter ren sätska utöver det du får i dig med maten.
    Lycka till!!
    Stefanie skrev 2010-12-12 23:06:29 följande:
    Här har du en liten lista på saker som är bra om man är hård i magen:

Morotsjuice m aprikos 
    Färdig aprikospuré 
    Plommon 
    Katrinplommonjuice (bättre än purén) 
    Väl mogna päron/päronpuré/päron som du mosar/mixar/drar med sked/päronsaft 
    Väl mogen banan 
    Krossad ananas
    Mango 
    Kiwi 
    Vindruvor 
    Aprikoser 
    Russin 
    Färska blåbär 
    Råa grönsaker 
    Broccoli 
    Blomkål 
    Kallpressad linfröolja, 1 tsk 2 ggr/dag 
    Messmör 
    Hårt och mjukt bröd som innehåller grovt mjöl 
    Grova gryn, vetekli, linfrö, till exempel i müsli 
    Fil och yoghurt

Nu så här i jul finns ju torkade fikon och pepparkakor också. 

Här är lite bra att tänka på också:
    www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Forstoppn...
    Tackar så mycket för tipsen.
    Ska ut och hadnlas imorgon

Kom på att jag har inte varit ute sen i Torsdags, känns som det är dax snart. Llite sugen på att prova nya vagen och se vad WIlliam tycker om den
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-12-13 00:05:28 följande:
    Ja råkade komma åt skicka innan jag skrivit nåt. ;)
    Här är det halvdött. Hade så ont så jag grät förut och sambon masserade svanken i typ två timmar, tog en het dusch och inget hjälpte... Sen försvann det.
    Nu är det tillbaks igen. Tror dock inte det är på riktigt. Hur fan ska jag veta när det är på riktigt när det håller på så och inget hjälper?! Jag kommer vara en såndär kvinna som föder i bilen för jag inte fattar att det är på riktigt.

Tack för alla bb-väsketips!

Malakiw: självklart kommer vi ihåg dig! Hoppas såååå för er skull att det blir positivt den 23e, det är ni verkligen mer än värda! Håller tummarna! Stooor kram
    Äsch, du får innan mig. Jag börjar ge upp hoppet nu.

På tisdag ska jag fika med en massa mammor som bor i närheten och fått barn senaste månaden. Via familjeliv! Om jag inte är sjuk. För på förlossningen lär jag väl inte vara.
    På torsdag blir det bm och på kvällen björn skifs i globen med mamma och mormor. Middag, konsert och efter det "ett glas vin".  
    Jag har räknat med att det inte blir av men börjar inse nu att jag måste sluta tänka så där. Blir ju helt förstörd för varje dag som går utan bebisen. Det är lite som när man försökte bli gravid, varje gång mensen kom kände man sig alldeles tom. Nu känner jag mig alldeles tom varje gång jag inser att "inte i dag heller".

Förvärkar var tionde minut. Verkar vara en kvällsgrej det här. På dagarna har jag också förvärkar men jag tror inte att de är lika regelbundna då. Undrar vad det beror på. 
  • Momalicious

Jag är så förbaskat trött! Somnade ett och vaknade då och då av ont. Vaknade tre och kissade. Fick skitont i ryggen när jag la mig igen. Halv fyra vaknade jag med ett ryck av att jag helt plötsligt mår skitilla. Känns hela tiden som jag ska spy. Oh vilka roliga nätter jag har! sitter och sover i sängen i princip. Hoppas det går över snart så jag får sova!

• pickaboo
    Momalicious skrev 2010-12-13 04:08:49 följande:
    Jag är så förbaskat trött! Somnade ett och vaknade då och då av ont. Vaknade tre och kissade. Fick skitont i ryggen när jag la mig igen. Halv fyra vaknade jag med ett ryck av att jag helt plötsligt mår skitilla. Känns hela tiden som jag ska spy. Oh vilka roliga nätter jag har! sitter och sover i sängen i princip. Hoppas det går över snart så jag får sova!
    Ingen bebis då?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)