• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-05-01 20:58:56 följande:
    haha, jag fiser och rapar HELA tiden! Och det syns tom under min vinterjacka att magen sticker fram... Vi ska och titta på hus imorgon och då ska min mamma följa med, det är sista dagen som jag behöver dölja magen iaf för efter vul tänker vi berätta. Jag har en korsett, funderar på att trycka på mej den imorgon, men det är ju så jäkla obekvämt...
    Härligt med hus lycka till i morron då!!  Vill med berätta för o slippa dölja den uppblåsta magen,men ja jag väntar liiiiiiite liiiiite till,tills vul:et den 11 maj.så ja vet lite mer säkert!!
    Minifer skrev 2010-05-01 21:18:17 följande:
    tack för grattisen, viui hade det jättemysigt och blev extremt mätta, klämde i oss sex rätter var, hehe!Adrian är fint!Jag är också grymt gasig. Dags att börja kränga granny smith-äpplen igen om man ska slippa förlossningssmärtor och blodbad på toan =(
    Hahaha,ja jag får nog köpa lavemang snart,haha!
     Fick ja i förra grav i början,tok stopp!!! känns ju fan som man ska föda barn,haha!!!
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-05-01 21:25:00 följande:
    Guuuud vad jag är trött. Min svägerska är gravid och beräknad på fredag och mitt under lunchen fick hon en förvärk och min svärfar höll på att svimma så nervös blev han Lite roligt var det.  Nu blir det att se nån film och sedan bums i säng, är dödstrött! Hoppas alla haft en fin lördag :)
    Skattar på minner min sambo när jag vissade honom slemproppet haha han var själv nyficken och fick se hur stor den var :-0 ojojoj han fick panik hahaha han ville ringa taxi och allt asg

Sen när vattnet gick med dottern och jag hade inga värkar på natten då så jag ringde honom hahaha och han frågade mig hur jag hade det
    ''jora jag mår bara fint vattnet gick bara precis'' sa jag haha han bara
    ''E du galen ring taxi åk in du ska föda nu'' hahaha jag bara skarattade neeeej då inte idag ahhahahaha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 21:29:19 följande:
    Skattar på minner min sambo när jag vissade honom slemproppet haha han var själv nyficken och fick se hur stor den var :-0 ojojoj han fick panik hahaha han ville ringa taxi och allt asg Sen när vattnet gick med dottern och jag hade inga värkar på natten då så jag ringde honom hahaha och han frågade mig hur jag hade det ''jora jag mår bara fint vattnet gick bara precis'' sa jag haha han bara ''E du galen ring taxi åk in du ska föda nu'' hahaha jag bara skarattade neeeej då inte idag ahhahahaha
    hehe jag råkade berätta för maken att mitt vatten gått när han var på motorvägen, oops, haha! han höll nästan på att köra av vägen stackarn! Men det var bra han kom hem för 4 timmar senare var vi föräldrar
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-05-01 22:07:29 följande:
    hehe jag råkade berätta för maken att mitt vatten gått när han var på motorvägen, oops, haha! han höll nästan på att köra av vägen stackarn! Men det var bra han kom hem för 4 timmar senare var vi föräldrar
    Skrattar ja skönt att han kom hem iaf haha
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-05-01 22:07:29 följande:
    Ska bli spännande att se hur snabbt det går för svägerskan. Enligt sambon hade hon börjat få värkar men ville inte säga nåt för hon vet hur nervös svärfar är Dom ville väl fått åkt hem och nattat sin lille 3-åring först åtminstone. Vi bor ju alla inom 3 minuter med bil från varann ;D Får se om dom åkt in imorgon bitti.
    Nu blir det sängen för mig, håller på att somna medans jag skriver Godnatt!
  • ÄlskarMina

God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon..

meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll! haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade. (Nova är hos sin farmor och farfar.)
    Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha! 
    Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt! 
    Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+. 
    Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 06:49:54 följande:
    God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon.. meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll! haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade. (Nova är hos sin farmor och farfar.) Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha!  Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt!  Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+.  Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..  
    Oj det går forta haha men du glömt tanken visst jag har samma tanke som du att min lilla gryn är död och bara inte kna ta sig ut men,men något man bara inte får tänka.
    Men jag har idag 7+4 hihi det går fort tar in mig snart in i vecka 9 helt sjukt
    Jag ska skriva på massa papper på tisdag hos läkaren och som ska skickas till bm och förlossningen så får jag min till till bm och en tid till sjukhuset för att göra VUL!!!!!!! YESS YESS YESS

Idag känner jag mig glad vet fan inte varför haha sol ute ojoj mysigt ska se på Avatar vi med jag tankade ner den igår hehe hoppas den e bra
    Sen äta glass kall cola mmmm haha gott och bara ta det lugnt.
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 06:49:54 följande:
    God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon.. meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll! haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade. (Nova är hos sin farmor och farfar.) Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha!  Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt!  Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+.  Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..  
    Jag förstår så väl hur du känner inför inskrivningen. Vi bad om att få en tid efter vårt VUL: Vill inte heller sitta där och tro på något som inte finns...:(
    Kan du inte få tidigare VUL tid då?
  • Emelle
    I morgon gäller det!! 14.30.
    Har ont i magen idag...dumma!!!
    Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen!

Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt.

Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen.
    Om det nu går att undvika...tveksamt!!

Håll era tummar nu!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)