• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • nikka

Har BF idag men som det känns nu så är det otroligt långt bort..
    Så det här lär nog bli den längsta dagen i mitt liv skulle jag tro!

• Momalicious

Ludi: vet precis hur det är! Jag drömde att vattnet gick i natt så nu är jag jättebesviken att det bara var en dröm.

Yay, lyckades få några timmars osammanhängande dålig sömn. Vill bara somna om helst!

• Emelle

Godmorgon.
    Har faktiskt sovit riktigt gott i natt.

Sen "råkade" sambons dotter riva ner hela jävla badrumsskåpet och därmed slå sönder typ tio parfymflaskor över hela badrumsgolvet så mitt hem luktar nu som ett riktigt billigt horhus (spelar ingen roll hur gott parfymer luktar en o en, tillsammans blir det för djävligt)
    Så nu underar jag om något bra knep för att få bort den här stanken. Känns som man vill dö. Det luktar på HELA nedervåningen. Jag har spolat med duschen och torkat, men det sitter ju i.
    ÖVERALLT!!
    Snacka om att mitt redan känsliga luktsinne är i total hysetri...Välkommen huvudvärk!

Att det aldrig kan få vara en bra morgon bara!

• ludicrous

Emelle- helt bra blir det aldrig, blir natten bra skiter sig morgonen! Hur man ska få bort parfymlukt har jag tyvärr ingen aning om :( vädra o tvätta alla textilier..?

Jag sover (peppar peppar...) bra nu! Bortsett från att jag får ont i höger höft o vänster axel, men då vänder jag ju bara på mig. Somnar tidigt, typ tio, vaknar vid sju. Imorse hörde jag inte ens sambons klocka!
    Ändå är jag väldigt trött, ska inte till bm förrän nästa vecka, får be dom kolla järnvärdet då, är ju så duktig på att ta mina tabletter....

• pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-14 08:16:37 följande:
    Godmorgon.

Sen "råkade" sambons dotter riva ner hela jävla badrumsskåpet och därmed slå sönder typ tio parfymflaskor över hela badrumsgolvet så mitt hem luktar nu som ett riktigt billigt horhus (spelar ingen roll hur gott parfymer luktar en o en, tillsammans blir det för djävligt)
    Så nu underar jag om något bra knep för att få bort den här stanken. Känns som man vill dö. Det luktar på HELA nedervåningen. Jag har spolat med duschen och torkat, men det sitter ju i.
    ÖVERALLT!!
    Snacka om att mitt redan känsliga luktsinne är i total hysetri...Välkommen huvudvärk!

Jag har ocskå sovit jättegott!!! Vaknade dock med världens huvudvärk och känner att jag håller på att få värsta dunderförkylningen

Igår kväll hände en lustig grej som jag aldrig varit med om. Sambon och jag låg och tittade på magen. Bebisen var alldeles galen! Då knäppte det till från magen. JÄTTEHÖGT! Både jag och sambon hörde det. JAg trodde först att det var fostersäcken som brast eller något men det kom inget vatten. Det värsta var att precis när det knäppte till blev bebisen alldeles lugn och stilla och vi buffade och buffade. Ett tag trodde jag att den brutit nacken av sig själv och blev jätterädd men efter en stund så kände jag små rörelser igen.

Någon annan som hört ett sådant knäpp?! Det lät ganska högt!
  • Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-14 08:31:47 följande:
    Igår kväll hände en lustig grej som jag aldrig varit med om. Sambon och jag låg och tittade på magen. Bebisen var alldeles galen! Då knäppte det till från magen. JÄTTEHÖGT! Både jag och sambon hörde det. JAg trodde först att det var fostersäcken som brast eller något men det kom inget vatten. Det värsta var att precis när det knäppte till blev bebisen alldeles lugn och stilla och vi buffade och buffade. Ett tag trodde jag att den brutit nacken av sig själv och blev jätterädd men efter en stund så kände jag små rörelser igen.

Häromdagen kom det flera "knäpp" från min mage med!
    Vår bebis lever också fortfarande dock
    KAn det kanske vara deras små leder det knäpper till i??
  • ludicrous

Har hört att det kan vara lederna som knakar! Dottern knäppte det mkt med i magen o varje gång väntade jag mig en flod efter :P men. Det kom aldrig nån ;)

• nikka
    Emelle skrev 2010-12-14 08:16:37 följande:
    Godmorgon.

ÖVERALLT!!

Hittade det här på en internetsida. Det kanske hjälper!

Prova att torka med ättika. Häll ättiksyra 24 % på golvet och torka ut det.Ställ några skålar här och där i huset med ättika i, låt stå över natten och doften försvinner.
    pickaboo skrev 2010-12-14 08:31:47 följande:
    Jag har ocskå sovit jättegott!!! Vaknade dock med världens huvudvärk och känner att jag håller på att få värsta dunderförkylningen

Jag har också hört dom. Och det är samma för mig. Då bebisen har varit helt galen.
    Men jag har ingen aning om vad det är.
  • Momalicious

Emelle: usch vilken start på morgonen, din stackare!

Jag ska till BM nu efter att knappt ha sovit, är sååå trött. Har god lust att "skolka" men det kommer jag ångra haha. Vill veta statusen på tappen med. Hoppas jag inte somnar när jag kör bara.

• Mysmamma70

Godmorgon,

Jag har också sovit ovanligt gott inatt - kan det vara ett bra tecken för oss att något är på G, hehe

Riktig kolhydratfrukost med Oboy och rostmackor

Tråkigt med parfymerna, Emelle

Svar på tråden December Bebis 2010 :)