• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie

Oj vad min kropp är konstig nu.

Bebisen håller på med något konstigt. Jag känner något som känns som händer fram på magen, oroväckande. Där ska de väl inte vara!?! Dessutom så känns det som att Liten är väldigt långt ner nu, det känns som att jag har en bebis mellan benen och det sticker till i livmodertappen.

Skulle vända på huvudet och känner plötsligt hur nacken låser sig. Som tur är står sambon bredvid och kan massera på en gång. Nackspärr vill jag inte ha nu!
    Nu sitter jag med vetekudde på nacken och tänker snart hoppa in i duschen och se om jag kan piggna till lite av det. Men nacken är på gränsen...

Sista konstiga grejen är att min mage låter som ett monster. Jag undrar vad som händer. Är det världens tömning på g? Usch. Jag vet inte, men det låter som att jag har ett sjöodjur i magen (på vänster sida under revbenen bara, det är tydligen där mina tarmar ligger nu...).

Just det, jag vägde mig igår förresten. 12 kg har jag gått upp. Jag trodde nog att det var mer. Har ju inte vägt mig på länge och sist var det 9 kg. Och tro det eller ej, men jag lyckades måla tånaglarna igår! Trodde jag aldrig skulle klara det men sambon ville spela in ett litet videoklipp att lägga upp en ny låt han gjort med sitt band med och då ville han att jag skulle ha målade naglar och stampa takten så jag gjorde ett försök! Lite ångest för när det blir dags att måla om eller ta bort det bara...

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-12-13 13:45:20 följande:
    Oj vad min kropp är konstig nu.

Bebisen håller på med något konstigt. Jag känner något som känns som händer fram på magen, oroväckande. Där ska de väl inte vara!?! Dessutom så känns det som att Liten är väldigt långt ner nu, det känns som att jag har en bebis mellan benen och det sticker till i livmodertappen.

Skulle vända på huvudet och känner plötsligt hur nacken låser sig. Som tur är står sambon bredvid och kan massera på en gång. Nackspärr vill jag inte ha nu!
    Nu sitter jag med vetekudde på nacken och tänker snart hoppa in i duschen och se om jag kan piggna till lite av det. Men nacken är på gränsen...

Sista konstiga grejen är att min mage låter som ett monster. Jag undrar vad som händer. Är det världens tömning på g? Usch. Jag vet inte, men det låter som att jag har ett sjöodjur i magen (på vänster sida under revbenen bara, det är tydligen där mina tarmar ligger nu...).

Just det, jag vägde mig igår förresten. 12 kg har jag gått upp. Jag trodde nog att det var mer. Har ju inte vägt mig på länge och sist var det 9 kg. Och tro det eller ej, men jag lyckades måla tånaglarna igår! Trodde jag aldrig skulle klara det men sambon ville spela in ett litet videoklipp att lägga upp en ny låt han gjort med sitt band med och då ville han att jag skulle ha målade naglar och stampa takten så jag gjorde ett försök! Lite ångest för när det blir dags att måla om eller ta bort det bara...
    Haha, vilka spännande grejer du känner! Hoppas det är ett gott tecken att det känns som du har bebis mellan benen. För mig känns det som jag har bebis i rumpan, bak vid svanskotan. Jätteläskigt!

Jag har haft målade tånaglar i nån månad nu och det har inte skavt av nånting. Himla konstigt!
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • sarashjärta

Moma. din stackare, precis sådär såg jag ut r jag väntade min första för 3 år sen, använde sandaler tills hon behagade att titta ut den 10 december.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:45:24 följande:

Mitt ben en "bra" dag när jag haft sockor UTAN resår. Ni kan ju tänka er hur vackert det är en dålig dag då
    Hohoh inte för att vara "värre" men.. Jag ska fota mitt så ska du få se. Så där ser mina ben inte ens ut en "bra" dag Skrattande Har inga anklar längre, dom försvann nån gång i vecka 20, och jag som har "smala" anklar och fötter i vanliga fall! Strumpor kan jag inte ens ha, så det blir strumplöst eller strumpbyxor för min del  Tungan ute 

Men visst är det vackert. Och jobbigt! Känns dina ben tunga som bly också? Och alldeles ömma? Obestämd
  • Emelle
    Stefanie skrev 2010-12-13 13:45:20 följande:

Min mage låter med idag. SJUKT mycket.
    Jag är jättehungrig med trots att jag mår illa och har gjort det i över 12 timmar nu.
    Skickade sambon att köpa hem så vi kan göra vegetarisk färssås och pasta...*så sugen*

Mitt ben en "bra" dag när jag haft sockor UTAN resår. Ni kan ju tänka er hur vackert det är en dålig dag då
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Emynem skrev 2010-12-13 13:11:35 följande:
    Usch, sitter här och är så besviken efter ett riktigt falsklarm.
    Hade regelbunda värkar med 4 min mellan rum i 4 timmar idag och sen så bara slutade det... :(

Såg verkligen fram emot att få föda men icke!!! Not today... :/

Falsklarm borde inte finnas! 
    Fy vad tråkigt det är.
    Har ju inte haft några regelbundna förvärkar jag, men sambon tror vi ska få åka in så fort jag får andas genom en liten värk...
    Hoppas det drar igång för dig om ett tag igen. Att kroppen bara vilar en stund!
  • Karttikeya

Just det, var ju hos BM idag. Hjärtljud 152 slag/minut med variation ner till 120 och upp till 180 när den busade runt, så det är ju bra. Den var på lekhumör idag så BM såg alldeles förtjust ut, hihi.

Trycket ökat lite, ligger på 130/95 nu, så ska dit på onsdag  igen och sedan nästa måndag och torsdag.. Känns som jag kommer vara där jämt framöver.. Går det över 140 i övertryck så ska dom ta mer prover, men har ingen äggvita eller så i urinen, så ingen HF "ännu". Men mer order om att ta det lugnt iaf, yay!

Blir lite orolig när jag svullnar i ansiktet och man tolkar ju all smärta i magen som den klassiska "HF-smärtan". Jag har ju lite problem med gallan och "magknip" sedan innan så det blir lite svårt att urskilja. Precis som med huvudvärk, hur avgör man om det känns annorlunda mot den vanliga molande liksom? Skrikandes Har iof bara haft ett enda migränanfall under graviditeten, så det är väl mer åt det hållet man ska observera.

Jaja, bara att vila vidare..

• Karttikeya
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:01:47 följande:
    Hohoh inte för att vara "värre" men.. Jag ska fota mitt så ska du få se. Så där ser mina ben inte ens ut en "bra" dag Skrattande Har inga anklar längre, dom försvann nån gång i vecka 20, och jag som har "smala" anklar och fötter i vanliga fall! Strumpor kan jag inte ens ha, så det blir strumplöst eller strumpbyxor för min del  Tungan ute 

Men visst är det vackert. Och jobbigt! Känns dina ben tunga som bly också? Och alldeles ömma? Obestämd
    Jag tar tillbaka det där inlägget, haha. Det lät bara pompöst och skrytsamt, var inte alls menat så dock. Menar bara att jag förstår precis hur du har det och det suger get.. eh.. rumpa. Cool
  • Haligh

Huga stackare, får du på dig vanliga skor..? Kan tänka mig att det spänner en hel del...

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:01:47 följande:

Gör det, vill verkligen se! Tycker mitt är alldeles tillräckligt hemskt om jag ska vara ärlig :/ 
    Ja fy, sambo försökte massera mina vader igår och jag bara skrek för huden är så hårt spänd. Aj aj aj! Och att försöka lyfta benen i någon större utsträckning är ju omöjligt.
    Emelle skrev 2010-12-13 14:05:33 följande:
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Nej, dom ligger i strumplådan. Kan inte få på mig dom ens när jag legat hela natten. Hoppas bebis kommer snart så jag kan bli av med alla 200 liter vatten som ryms i min kropp nu!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)