• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Haligh

Vad roligt att Willesmamma också har hunnit få! Hon var väl inne rätt sent igår kväll och skrev att det nog inte skulle bli nåt inatt..? Jag blir så chockad över hur fort det kan svänga, en annan är ju så oerfaren och har liksom trott att man nog märker ganska långt i förväg...

Jag och sambon har hållt på och diskutera julen, om vi nu inte har hinnit få vill säga. SKulle ni våga åka bort då, över dagen bara? Inte är det så långt heller, 10 mil och så långt har ju många att åka in till förlossningen tänker jag! Men han är så glad att vi slipper fira och jag tycker tvärtom att det vore så mysigt....

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-13 14:15:08 följande:
    Gör det, vill verkligen se! Tycker mitt är alldeles tillräckligt hemskt om jag ska vara ärlig :/ 
    Ja fy, sambo försökte massera mina vader igår och jag bara skrek för huden är så hårt spänd. Aj aj aj! Och att försöka lyfta benen i någon större utsträckning är ju omöjligt.
    Emelle skrev 2010-12-13 14:05:33 följande:
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Nej, dom ligger i strumplådan. Kan inte få på mig dom ens när jag legat hela natten. Hoppas bebis kommer snart så jag kan bli av med alla 200 liter vatten som ryms i min kropp nu!

Mm, får väl ta av mig strumbyxorna och fota, hoho. Är så jobbigt att klä av o på sig bara, haha! *lat*
    Ja det går nästan inte att massera även fast det är "bra" för svullna ben.. Sen blir det sådana sexiga gropar också. Skrattande 

Försöker ligga i högläge när jag sover, men jag bara sparkar undan kuddarna. Är nog bara förlossning som är vår räddning! *klappar svullna ben*
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2010-12-13 14:17:24 följande:
    Vad roligt att Willesmamma också har hunnit få! Hon var väl inne rätt sent igår kväll och skrev att det nog inte skulle bli nåt inatt..? Jag blir så chockad över hur fort det kan svänga, en annan är ju så oerfaren och har liksom trott att man nog märker ganska långt i förväg...

Jag och sambon har hållt på och diskutera julen, om vi nu inte har hinnit få vill säga. SKulle ni våga åka bort då, över dagen bara? Inte är det så långt heller, 10 mil och så långt har ju många att åka in till förlossningen tänker jag! Men han är så glad att vi slipper fira och jag tycker tvärtom att det vore så mysigt....
    Jag är livrädd att det ska gå för fort så att man inte hinner fatta! Fast jag som inte känt något kommer väl vilja åka in vid minsta lilla förvärk, haha.

Jag "vågar" inte åka långt på jul, men vi ska fira lite här. Nyår som jag nog är mer "orolig" över ska jag fira hos mina päron 6 km hemifrån, om jag inte ligger på förlossningen då..... Cool 10 mil känns jättelångt!! Men vi har bara 2 mil till förlossningen härifrån.
  • Haligh
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:22:33 följande:
    Jag är livrädd att det ska gå för fort så att man inte hinner fatta! Fast jag som inte känt något kommer väl vilja åka in vid minsta lilla förvärk, haha.

Jag "vågar" inte åka långt på jul, men vi ska fira lite här. Nyår som jag nog är mer "orolig" över ska jag fira hos mina päron 6 km hemifrån, om jag inte ligger på förlossningen då..... Cool 10 mil känns jättelångt!! Men vi har bara 2 mil till förlossningen härifrån.
    Åh så du är på min killes sida alltså Fast vi såfall ska vi till Uppsala och där finns ju också förlossning. i värsta fall....skulle inte kännas nåt vidare förstås att inte föda hemma. Men 6 km måste väl vara lugnt i ditt fall? Tar ju bara en kvart att åka och SÅ jäkla fort kan det väl inte gå...? Åh men jag vet inte, bäst att inte planera så mycket hoppas ju att vi ska ha fått vår lilla då och då slipper man ju välja
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:12:00 följande:

Just det, var ju hos BM idag. Hjärtljud 152 slag/minut med variation ner till 120 och upp till 180 när den busade runt, så det är ju bra. Den var på lekhumör idag så BM såg alldeles förtjust ut, hihi.

Trycket ökat lite, ligger på 130/95 nu, så ska dit på onsdag  igen och sedan nästa måndag och torsdag.. Känns som jag kommer vara där jämt framöver.. Går det över 140 i övertryck så ska dom ta mer prover, men har ingen äggvita eller så i urinen, så ingen HF "ännu". Men mer order om att ta det lugnt iaf, yay!

Blir lite orolig när jag svullnar i ansiktet och man tolkar ju all smärta i magen som den klassiska "HF-smärtan". Jag har ju lite problem med gallan och "magknip" sedan innan så det blir lite svårt att urskilja. Precis som med huvudvärk, hur avgör man om det känns annorlunda mot den vanliga molande liksom? Skrikandes Har iof bara haft ett enda migränanfall under graviditeten, så det är väl mer åt det hållet man ska observera.

Jaja, bara att vila vidare..

Förstår det, inte alls lätt att bara "aha, det här är ju HF-huvudvärk, helt klart!". Nu har jag inga såna tendenser, men det är ju inte direkt originella symptom tyvärr.
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:13:22 följande:
    Jag tar tillbaka det där inlägget, haha. Det lät bara pompöst och skrytsamt, var inte alls menat så dock. Menar bara att jag förstår precis hur du har det och det suger get.. eh.. rumpa. Cool
    Trevligt att någon förstår. Min BM tycker att dethär inte är nånting för hon har "minsann sett kvinnor som det tränger ut vätska ur huden på". Jaha, det skiter väl jag i. 
    Haligh skrev 2010-12-13 14:13:53 följande:

Huga stackare, får du på dig vanliga skor..? Kan tänka mig att det spänner en hel del...

Nej, haha. Har ett par förstora "uggs" som jag får på mig. Och då sitter dom tiiight. Men det får gå! Bara jag inte sväller mer :o
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:19:13 följande:
    Mm, får väl ta av mig strumbyxorna och fota, hoho. Är så jobbigt att klä av o på sig bara, haha! *lat*
    Ja det går nästan inte att massera även fast det är "bra" för svullna ben.. Sen blir det sådana sexiga gropar också. Skrattande 

Försöker ligga i högläge när jag sover, men jag bara sparkar undan kuddarna. Är nog bara förlossning som är vår räddning! *klappar svullna ben*
    Fota ikväll när du ändå klär av dig och lägg upp imorgon! Vet hur jobbigt det är att klä på sig. Och av sig. Och ta på sig skor är ju värst av allt. Och alla bara skrattar. Alla förutom min sambo <3

Två mil, vilken lyx! Vi kommer vara hos min mormor halva julafton (om det inte är så att jag är nyförlöst eller så)och hon bor i ljungskile som ligger rätt nära uddevalla, så förhoppningsvis sätter det inte igång då. På kvällen ska vi hem till sambons föräldrar som bor granne med oss så då spelar det ingen roll. Men jag vill inte ha julaftonsbebis!
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Haligh
    . Men jag vill inte ha julaftonsbebis!
    Nej när som helst men inte på självaste aftonen....men nån av oss lär ju få det med tanke på hur många som har bf däromkring
  • malinsmurfan

Mötte grannen igår, som tyckte jag kunde vara på förlossningen istället för att gå hemma och drälla................han hängde upp ballonger för att dottern fyller 5 år, hon fyller på julafton men de har valt att göra på detta sätt med att hon får en egen dag.

Då frågade jag om lillebror, de har en liten grabb oxå, då hade de BF 20dec (som jag) men förlossningen startade på nyårsafton, han föddes 1 jan i år. vilken tuff vecka de har, med jul och 2 födelsedagar......puh.....

måste jag välja tar jag hellre lillebrors datum.Glad

• Stefanie

Jag är också rädd att det ska gå snabbt, framför allt för att jag haft så mycket sammandragningar hela graviditeten. Är rädd att jag inte ska fatta när det är dags att börja röra sig. 
    Men jag håller mig nära båda jul och nyår om inte pyret vill titta ut snart.

Jul firar vi hos våra föräldrar som bor max 5 minuters bilresa här ifrån. Nyår har jag ingen aning alls om hur vi gör. Har inte ens kollat möjligheter. Det vi bestämt är att vi ska låna en bil över nyår i fall att det blir dags att åka in. Lär inte bli lätt att få tag i en taxi eller i någon som känner för att strunta i skumpan för att köra oss in till förlossningen om det blir bråttom!

• malinsmurfan

Undrar om jag blir igångsatt imorgon.......? Hade varit skönt att veta hur de tänker....det var ju bokat förra tisdagen, men efter en hel dag inställd på förlossningsstart så ändrade de sig....vågar inte tro något ang imorgon

Ligger bebben rätt så hittar de nog ingen orsak att starta......ligger den fel så säger de att de vill vända rätt och sen ta hål på hinnorna alt använda gelé, men det blev aldrig av i tisdags, berodde på att det var en en läkare som absolut inte gillade vändningsförsök
    jag själv kan tycka att omogen tapp var ett bra argument att avvakta.......vet inte vad jag ska tro om imorgon----frustation!!!!!!!!!!

• Haligh
    malinsmurfan skrev 2010-12-13 14:43:42 följande:

Mötte grannen igår, som tyckte jag kunde vara på förlossningen istället för att gå hemma och drälla................han hängde upp ballonger för att dottern fyller 5 år, hon fyller på julafton men de har valt att göra på detta sätt med att hon får en egen dag.

Då frågade jag om lillebror, de har en liten grabb oxå, då hade de BF 20dec (som jag) men förlossningen startade på nyårsafton, han föddes 1 jan i år. vilken tuff vecka de har, med jul och 2 födelsedagar......puh.....

måste jag välja tar jag hellre lillebrors datum.Glad

Verkligen! Kan tänka mig att de har fått höra en hel del gliringar ang. ´"dålig tajming"..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)