• Emelle

December Bebis 2010 :)

TheUnknown skrev 2010-04-28 09:07:21 följande:
    Hur är det här med symtom?Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    För mig varierar det verkligen från dag till dag. Brösten känner jag av mest, och illamåendet kommer och går men inte så jag behöver spy. Jag har också fått rikliga flytningar nu sista dagarna men molvärken har förvunnit mer...
    Trött är jag med...Huuu. Har lite tid nu innan barnen kommer hem. Ska ta en powernap. Helt slut efter att ha jobbat 5 timmar
    Har ont i huvudet idag, men tror det beror mer på min förskylning än något annat!
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 09:23:30 följande:
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 09:23:30 följande:
    Stoppa fingrarna i halsen och spyyy. Skulle jag lätt gjort om jag mått så illa. Fy fan vad jobbigt det måste vara...Urk!!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-04-28 17:44:36 följande:
    Usch, jag är så himla säkert på att det är MF på g. Har inte ont eller nåt, blöder inte eller har flytningar. Bara en känsla jag haft i flera dagar. :( Hoppas den går och att det bara är hormonerna som spökar 
    Usch. Hoppas du har fel...
    Kände ju så sist, bara ryser när jag läser ditt inlägg.
    Du ska se att det inte är någon fara för dig dock!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 18:10:22 följande:
    Tanken slog mig på i går då ja va på jobbet,men sen våga ja inte!! Kvacklig som ja e .Idag har illamåendet varit i chack o inte mått så där hemskt illa,vilket jag e grymt tacksam för!! Kommer o går kanske får man hoppas på. Men har ringt till GYN o min läkare där skulle skriva recept på några andra tabletter jag kunde ta om ja skulle få så där igen,oh ja tack vet inte hur ja skulle klara mig i helgen om ja hade de som i går!! Då blir de sjukskrivning:( oh de vill ja verkligen inte!!För övrigt e jag sååå svullen om magen på kvällarna och efter jag ätit så de ser ut som om jag e gravid i v 25 typ...haha pinsamt då man vill hålla de hemligt ett tag till!! Får ha stora tröjor på sig E jobbigt o va svullen,man e ju så öm lixom!!! ajen!
    Jag är också jättesvullen på em och kvällen. Ska bli sååå skönt om en vecka då allt förhoppningsvis sett bra ut och man inte behöver tänka på att dölja längre!!
  • Emelle

Å jag är sååå slö. Ingen hemma.
    J är på fotbollsträning och Stora är ute med en kompis (INTE i stallet för en ggn skull) Pojkaran kommer inte hem förrens 20.00 och då ska dom bara nattas.
    Så jag bara slappar.
    Dricker te och kollar nya The Hills och The city avsnitten...
    As if jag var 20 år i stället för 30

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-04-28 18:27:28 följande:
    Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad.  Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag. Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
    Jag testar också ofta. Var tredje dag så där. Bara för att se att kontrollstrecket är tok starkt fortfarande. Dyrt, ja kanske men det känns tryggt, även om det egentligen inte betyder ett skit....
    I slutet av veckan ska jag ta ett digital igen. Sen blir det inga mer tester efter vUL på Måndag!
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-29 09:55:30 följande:
    Jag har verkligen känt mig supergravid. Men senaste dagarna så har det börjat avtagit en del. Har fortfarande onte i brösten, men inte alls lika mycket som förut. Illamåendet har nästan försvunnit, har börjat få som "kramp" nere i magen ibland. Hänt kanske 3 ggr senaste dagarna. Men jag är så uppsvälld så jag kan inte ha mina kläder längre, har REDAN fått köpa lite nya kläder för jag får knappt på mig några. Jeansen går inte alls!! Mina BH:ar är tok trånga!! Och jag köpte dom bara för någon vecka sedan!Jag är så förvirrad av allting och jag är livrädd att det är något som inte stämmer längre!! Förra gången fick jag reda i v.12 att den dött redan i v.6. Så jag är jätte rädd att jag ännu en gång ska gå och tro att allt är som det ska fast det inte är det!Fick för mig att jag skulle ringa privat gyn imorse, men då ringde jag efter telefontid tydligen så jag kom inte fram. Och imorgon hade dom ingen telefontid. Så nu måste jag vänta tills på måndag. Iofs så ska jag träffa Barnmorskan för första hälsosamtalet på fredag nästa vecka också. Ska jag vänta tills jag varit där och pratat med henne?Är bara 6+4 nu. Kommer vara 7+5 på hälsosamtalet.Hur är det för er andra? Har symtomen ändras? Har ni träffat Barnmorskan eller gjort VUL redan?Förlåt för långt inlägg.
    Jag försår din oro.
    Hade ju också ett MA inann denna grav som upptäcktes i v.8-9 men hade dött i v. 5-6.
    Har också dagar utan mycket symptom och är nervös för jämnan. är i v6+2 idag och ska på VUL på måndag 6+6. kommer kännas betydligt lugnare om allt ser bra ut då vilket vi verkligen hoppas det gör.
    Ring igen på MÅndag till privatgyn och boka ett VUL du med!
  • Emelle
    Thezzan76 skrev 2010-04-29 11:09:03 följande:
    Jag är i vecka 6+6 idag och har redan gjort 2 Vul, pga att jag inte hade en aning om hur långt gången jag var pga att jag inte fått tillbaka mensen från förra graviditeten.Vissa dagar har jag mer symptom än andra, med illamående trötthet och "mensvärk". Förra graviditeten växte brösten rekordsnabbt och ömmade tidigt i graviditeten, men det märker jag inte ens av nu, då jag fortfarande delammar sonen som är född 15 aug -09.Här erbjuds alla oavsett ålder kub-test gratis. Då får man ju en chans att se om allt står rätt till iom UL, tidigare än Rutin UL, och det tycker jag känns skönt.
    Vad har du sett på dessa VUL och hur långt ggn var du vid dem?
  • Emelle
    Småstadsbönan skrev 2010-04-29 14:26:13 följande:
    Jag dör snart, mår så fruktansvärt illa, känns som jag skall spy närsom men det händer inte mycket mer, Hoppas det inte kommer att hålla i.  
    Jag har också haft min värsta illamående dag hittills idag. Men inte så jag får spy eller så. Fixar ju att vara på jobbet osv.
    Lider med er som är jätteillamående *kraaam*
  • Emelle

Igår när vi hade sex på kvällen så stötte han lite "djupt" i mig och komåt typ livmodertappen (?) Det gjorde skitont just i ögonblicket och efter någon tilla efter så släppte molvärken som blev av.
    Jag kan känna likdant vid ÄL om han kommer imot "fel", men är det någon fara nu vid gravidtet. KAn det väl inte vara va? inga blödningar, flytningar eller smärta idag...

Nu ska jag äta klart (ja jag sitter vid datorn och äter...hann inte med restev familjen vid middagen idag ) och sen ska jag åka och köpa ett digital som jag vill att det ska stå 3+ på!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)