• Emelle
    Minifer skrev 2010-05-12 17:35:52 följande:
    grrr, typiskt!! Vad jobbigt, nu känner jag mig lite blåst här, mne innebär det all afrukter som har kärnor? Menar alla har ju det? Eller är det mer äpplen, päron "bara"?
    Japp, äpplen, päron mest...
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-05-13 22:55:40 följande:
    Det där med konstiga drömmar..För några nätter sen drömde jag både att jag var officier i ngn arme och att jag snodde frysta pizzor på ica.. Dessa pizzor värmde jag i butikens micro och förstod inte alls varför alla blev förbannade på mig. I natt drömde jag att min bästa väns nyfödda barn var lika lång som en sexåring. Barnet kunde naturligvis också prata och hade massor med tänder. I min dröm sa jag till min vän att hennes barn växt ovanligt snabbt (barnet föddes den 29 april). Min vän blev skitsur i drömmen och tyckte jag var en idiot som tyckte att det var ovanligt. Du är bara avundsjuk sa hon...En helt annan sak.. Ni som haft erfarenhet av missfall..... Vet ni om man kan få missfall (inte MA då) utan att ha kraftigt ont och utan att det kommer färskt blod? Jag har nu i evigheters tid (känns det som) haft färgade flytningar.. de senaste dagarna typ ljusgula.. men idag var det brunt igen. Dock inte färskt blod. Väntar fortfarande på besked om jag har UVI, men det lär väl dröja till på måndag efter helgen...Ni erfarna kvinnor här (fjäskar) vad tror ni? Är så trött på detta..
    Det är helt sjukt att dub inte fått besked ännu om du har UVI, det är ju liksom inte bra att ha det som gravid...Jag har ju hunnit med att få ont, få ett läkarbesök, fått penicillin och ätit upp det kuren nu under sammam tid du bara fått vänta.
    Tycker så synd om dig med all oro osv.
    Du måste ju kunna få en akut tid till gyn. JAg skulle aldrig väntat längre nu om jag vore dig. Säg att du har väldiga smärtor och bara åk in för att se så allt är ok och sen KRÄV en urinsticka och KRÄV penicillin på det om det ger utslag. Jag behövde inte vänta på odlingsresultat innan jag blev medicinerad.
    Ring nu!!!
    Kramar i massor!!
  • Emelle

Hej allihopa!!
    Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!!
    Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!!
    Hektisk men härlig dag, med massa SOL!!

Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad!
    Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock...
    Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!!

Härlig helg på er nu!!
    Stor kram, E

• Emelle

Hej tjejer.
    Jag har också mått illa framför datorn så jag har bara snabbläst härinne.
    Jag mår mycket bättre idag och igår...Nästan så man är rädd att något gått fel..
    Mår knappt illa och har pyttelite molvärk och pyttelite ont i bröstvårtor bara. Skönt om det är ok fortfarande, tro att penicillinet gjorde mig dålig också förra veckan.

Sexlust har jag, men inte ork...Blir någon ggn eller två i veckan nu bara, men det tar man ju igen sen

• Emelle
    Heej!

Vad ni skriver!! ojojoj!
    En annan hinner ju med en snabb sväng här på kvällen som högst just nu.
    Mitt illamående har lagt sig till kvällen. Restrerande tid mår jag relativt bra!! Skönt.
    Är trött på em och hinner om sambon är hemma ta en powernap på ca 20 minuter efter middagen för att orka med kvällen.
    Äter postafen fortfarande och det hjälper massor...

Jag har fått en rejäl liten mage nu och tycker väl det är dags att vi börjar visa magkort nu va???
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(
    Mina symptom svackar ochså, och uner penicillin kuren hade jag med ogravida dagar...
    Mopplis skrev 2010-05-18 17:10:11 följande:
    ojoj, nu ringde mvc oc puttade fram min inskrivning till torsdag!!! YES- de skulle ha möte när jag skulle dit nästa vecka- god bless meetings.Nu ska jag berätta en skum dröm jag hade igår. Drömde jag va på mvc och de sa att jag skulle få ett missfall ( för blödningarna jag haft i verkligheten)Iallafall kom det ut en falukorv utan skinn och efter det en jätte liten båt ( kopia av den vi har i real life) med en liten röd klump i- jag vet helt sinnessjut haha och drömmen va jätte sorglig oxå fast nu gråter jag av skratt.Och häromnatten drömde jag att jag födde en son som va en exakt kopia av min 1½ åring Gabriel- Jaha vi fick en till Gabirel.. det va ju lite tråkigt, jag trodde vi skulle få en ny bebis- sa jag till sambon.
    Jag ska med på inskrivning på Torsdag, lycka till!!

We wish...Jag lider med dig. Kam bara ge styrkekramar...vet precis hur det känns och tycker så synd om dig!!
  • Emelle

Hjälp vad ni skriver mycket!!

Välkomna ni nya i tråden!

wildahallon skrev 2010-05-19 16:28:57 följande:
    Får jag fråga en fråga? Har spytt konstant sen v4, så jag har inte "ätit upp mig" tvärtom.. Och för 3 dagar sen sa det PANG, och nu går det inte att dölja min mage ;s är bara i v11 ju?! Jag kan ju dra in den, men när jag slappnar av är den gigantisk?! Vad hääänder?
    Haha, inte jag heller. Nu är det nästan någon som frågar varje dag. Och jag är ju en vecka efter dig tom!!
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 19:07:51 följande:
    Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!! Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!! Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??
    Grattis till ev. husköp! Ligger det på rätt sida järnvägen måntro??
  • Emelle

Måste fråga omd et är någpon mer som tar postafen varje dag, som jag...Hur länge kan man göra det och det är ok?
    Jag mår ju sjuukt illa på kvällarna men bra på dagarna och det beror säkert på att jag tar en tablett på morgonen då jag stiger upp. Det hjälper verkligen!!

I morgon är det BM dags för oss, ska bli spännande! Då får vi nog en tid för KUB och så blir det provtagning osv.

Vi har idag haft superväder och tagit det lugnt efter jobbet och promenerat och suttit i solen, lovely!
    Hinner inte FL:a så mycket som vissa andra men det går i perioder och den här veckan är full rulle hela tiden och då hamnar dator sist på min prio lista...Hoppas ni kommer ihåg mig trots mina få inlägg

Är det fler som är precis som jag i v.9+2 idag??

Nu ska sambon och jag kolla förlossningskliniken....

• Emelle

Hej.
    Har varken haft lust ork el tid att sitta vid FL de senaste dagarna, därför min frånvaro.

Var på inskrivning i förrgår. Det gick bra.
    Fick tid för NUPP (som blir KUB och ev fostvattenprov vid ev osäkerhet)
    Tid för läkarundersökning
    Tid för RUL, och
    ny BM tid.

Tycker tiden går sakta och är mest på ett uselt tjurigt humör...
    Känner inte för något, men vädret är kanon och jag är som vanligt hemma ensam på Lördagar då sambon har fotbolls helvetes match (ja ni hör ju hur jag känner mig typ) + att dom ska ut i kväll efteråt så han kommer väl inte hem förren i morgon då laget finns i en annan stad, givetvis.

Ungarna kvider och rullar här på golvet så jag måste väl fixa picnic korg och dra ut till barnfestivalen här i stan...snark!!

• Emelle
    Jaya skrev 2010-05-22 12:57:20 följande:
    Hej hej!I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag.Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt.Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med .Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^Fler som känner så?
    MIn mage sväller med upp som en kanon nu...På morgonen är det bara riktig bebissvullnad, men efter fruskost börjar det och på kvälen är jag som en ballong!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)