December Bebis 2010 :)
Näää, VEM kan motstå doften, och mjukheten från sitt egna lilla hjärtegryn???
Näää, VEM kan motstå doften, och mjukheten från sitt egna lilla hjärtegryn???
Ni som gått över tiden o fått era pluttar, hade dom långa naglar när dom föddes? Loke hade jätte långa naglar när han föddes o en kompis säger att jag då gick över tiden. Att naglarna växer när man går över tiden. Stämmer det för er? Enl SM skulle han ha tittat ut 6jan men enl UL så var han beräknad till 16jan o han tittade ut 11jan. Min kompis tror att ULet hade fel att han var beräknad till 6jan o att jag gick över tiden, därför fick han långa naglar........ om ni förstår vad jag menar! =)
Ni som födde före BF, hade era pluttar långa naglar?
Köpte en baddrumsvåg igår och BM vägde mig senast i december o då vägde jag 77kg. Man ska väga sig på samma våg men lite svårt o vågen jag köpte visade på 65.5kg igår. Wohoo! Mera, mera, mera! =) Ska till BVC imorgon, sen ska jag ner på stan o luncha med en kompis o då ska jag gå ner, det är ca 5km ner till stan hemmifrån mig.
Imorse gav vi första ersättningen till Loke. Jag grät. Kände mig misslyckad. Hade ammat sen strax efter tre på morgonen fram till kl sex i omgångar o han blev inte mätt. Har såriga bröstvårtor sen innan o denna sträckamningen gjorde inte saken bättre heller direkt. Han släppte, tog nytt tag, sög, släppte, tog nytt tag, sög osv. AJ!!!! Min sambo hörde min frustation så han sa åt mig o fixa ersättning. GJorde 90ml o han åt hälften med glatt humör. Sen sov han. Fick väcka honom halv två då han fortfarande sov o jag hade sååååå ont i brösten. Ammade ena bröstet, pumpade (utan resultat), väckte honom ammade andra i ca 10 min, pumpade (utan resultat).
Idag har man varit på BVC och pratat med sköterskan. Igår morse låg jag mellan kl tre och sex och ammade, vilket hon inte tyckte lät bra och igår ammade jag fyra gånger på en timme vilket hon inte heller gillade. Berättade att vi gav ersättning vid båda tillfällena. Han har inte gått upp 100% sen förra veckan så vi ska in på måndag igen för extra vägning. Hon ville även att jag skulle köpa miniform och testa ifall han har ont i magen. De tror att de är hingriga då sa hon o då får de i sig mera luft. Och eftersom jag haft mjölkstockning och hög feber 2ggr så ska jag amma varannan timme o jag fick syntocinon utskriven som jag ska ta för o driva fram mjölken. Dels för hans skull o dels för o minska risken för stockning igen!
Suck. Hoppas det hjälper nu. :/