December Bebis 2010 :)
Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!
Vi mår alla bra nu!!
Den där larmklockan pratade de om när vi var på info om bb, förlossning o neo...... Läskig! Men det är bra att de är snabba så allt blir bra tillslut.
Ja, ha en nyfödd på bröstet är härligt. Ett måste! =) hehe
ludicrous skrev 2011-03-04 20:34:19 följande:
Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?
Jag heltidsammar. Ger bara ersättning om jag märker att han inte blir tillräckligt mätt! Jag vill inte ha flaskbarn ;)