Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jenni78 skrev 2011-02-06 21:57:28 följande:
    Jag bor i Gävle nu. Vi har sagt att vi ska flytta tillbaka det här året. Får se hur det går med det. Var i Västerås bor du då? Och var kommer du ifrån?
    Får hoppas på det då! =) Bor i Bjurhovda. Kommer från Eskilstuna! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-02-07 14:31:32 följande:
    Nu ska vi iväg på sån där faderskapsbekräftelse, öh.. :P
    Var vi på innan Loke föddes.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-07 16:22:11 följande:
    Varför måste ni göra faderskapsbekräftelse ?
    Är man inte gifta med varandra så måste mamma o pappa skriva på papper att han är pappa till barnet så han får samma "bestämmelse rätt" över barnet som mamman.....
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-07 16:59:00 följande:
    Okej ja här heter det födelsetest vi skrev innan vi fick honom ut från magen och 2 bm skrev på papprena för det gör man här
    och det var våra vittnen.
    Här går man till familjerätten och skriver på papprena! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-02-07 17:43:22 följande:
    Någon som har några bra knep mot kräkningar? Min tjej kräks mkt,  och det kan komma ett bra tag efter matning också. Inte så att jag är orolig att hon inte får i sig tillräckligt, mer för att det blir väldigt kladdigt överallt. Jag kan tänka mig att det är magmunnen?
    Min kräktes inget i början, bara pytte, men kräks nu mycket och det är tjockare än innan. Nu rinner det mkt o började med drägel haklapp idag, men han har så smal hals så den täcker inte! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-02-09 12:51:32 följande:
    Vi har precis kommit in från en härlig vårpromenad i solen, äntligen är all snö borta!

Cornelia ligger kvar ute och sover så gott. Nu blir det snart pannkaka till lunch

Fyra veckor på Viktväktarna har gjort mig sex kilo lättare!
    Orättvist, här har vi snö kvar. Snöade natten till igår! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Anairda skrev 2011-02-09 16:55:25 följande:
    min vill oxå med huvudet åt höger ska på läkarkontroll den 15e ska prata med doktorn då. Försöker vänta åt vänster men hon vill inte så gärna. Får se vad hon väger då du frågade hur stor hon var vet inte om jag svara.. förra måndagen vart hon 5320 och 57 cm. tror hon kommer vara närmare 6 kilo den 15 :)
    Min har huvudet åt vänster! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-02-09 22:12:00 följande:
    Kikar in en snabbis...

Var på BVC idag, jag har en väldigt lätt tjej fortf men lång. Ska försöka väcka henne vod lunch ele hålla henne vaken på fm för att hon ska få ett extra mål i sej, men rubbas allt & de blir knas så skulle hon få sova som hon gör...hon kan äta vid 8 på morgonen & sen inte äta förrens 14-15.
    Hade gått upp 250g på 2 veckor.
    Men men, hon sa att hon mår juh bra eftersom hon sover på natten med så vi skulle inte stressa upp oss för mycket, så vi får väl se
    Ikväll har hon inte varit tjurig ännu heller, hon var vaken en stund i fm för det var massage, men somnade lagom till vi skulle börja så det blev att jag fick massera en docka inte särskilt kulTungan ute

Annars rullar vardagen på, sambon jobbar över endel så det är fullt upp för mej här hemma...

Imon ska vi gå på babysång med två andra grannar som fick i april

nu ska vi se om vi kan få gå & lägga oss snart!!
    250 på 2v är väl bra? De ska väl gå upp 100g på en vecka....... fast min plutt har gått upp 250 på 6 dagar! hihi
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-02-09 22:22:35 följande:
    Ja det är juh inte dåligt kanske men vi tyckte ändå det var ett glapp mellan ,måltiderna på dagen & att det kanske påverkar hennes gnälliga kvällar....men vi testar så får vi se
    Ja, lite lång tid mellan maten tycker jag med att det är......min äter var tredje, fjärde timma. Är han vaken i några timmar blir det oftare! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-02-10 15:44:16 följande:
    Haha, det gick väl bra. Tog 2,5 timma efter vattnet gick så gick lite väl fort bara. Fick sy totalt 10 stygn tror jag, men inte alla på samma ställe..
    Oj, för mig tog det ett dygn efter vattnet gick o lite mera än en timma o krysta. Fick sy sammanlagt fem stygn. =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)