• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2010-12-18 12:54:13 följande:
    Fy! Tungan ute Är inte det det tråkigaste som finns? Jag tycker iof så om sport överlag... Tungan ute
    Jag tycker sport är helt BLÄ! Men vintersport o friidrott är det man kan titta på. Så skönt o ha en sambo som tittar lika lite på sport! =)
    Bebis 16/1-11
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-18 13:03:12 följande:
    Nä det kommer och går. Inget hjälper men är samtidigt inte jobbigt nog för att jag ska tro att det kommer ge en bebis. Men eftersom jag är så inställd på januari nu tycker jag det är skitjobbigt för jag tänker bara att jag ska ha det såhär i flera veckor till.

Majorima: tycker också sport, och särskilt vintersport, är hemskt ;)
    Hihi, jag lovar dig sötis, det KOMMER bli en bebis av det hela så småningom! {#emotions_dlg.flower} Men det där med när, det är lite lurigt har jag förstått det som. Hoppas dock det tacklar av eller slår till ordentligt för dig å det snaraste, förstår att det är skitjobbigt.

Själv har man ju som sagt inga känningar alls, vågade mig tillochmed på lite rajtantajtan i morse, men vi fick avbryta för jag fick kramp i KNÄT! HAHA! Ja kära jistanes.
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-18 13:07:10 följande:
    Jag tycker sport är helt BLÄ! Men vintersport o friidrott är det man kan titta på. Så skönt o ha en sambo som tittar lika lite på sport! =)
    Jag gillade att titta på simhopp när jag var mindre, men inte ens det lockar mig längre. Tyckte att friidrott gick att titta på också, men nu är det som att inget av det där intresserar mig längre. Samma här, min sambo avskyr sport lika mycket som jag och det är jag så glad för! Har en släkt full med sportnördar, speciellt fotboll.. Ojojoj. Förutom just min egen familj. Vi föredrar spriten framför sporten! (haha)
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-18 13:09:21 följande:
    Hihi, jag lovar dig sötis, det KOMMER bli en bebis av det hela så småningom! {#emotions_dlg.flower} Men det där med när, det är lite lurigt har jag förstått det som. Hoppas dock det tacklar av eller slår till ordentligt för dig å det snaraste, förstår att det är skitjobbigt.

Själv har man ju som sagt inga känningar alls, vågade mig tillochmed på lite rajtantajtan i morse, men vi fick avbryta för jag fick kramp i KNÄT! HAHA! Ja kära jistanes.
    Försöker också tänka sådär, att nån gång kommer den ju faktiskt, även om det känns som att jag kommer vara gravid i all evighet :P
    Det känns mycket lättare idag när sambon också är hemma och jag vet att jag inte är ensam hela dagen, just n e han iväg o klipper sig o till o med det känns jobbigt ;D Separationsångest deluxe!
    Men ju längre dagen går ju mer nere blir jag ändå faktiskt.

Hur lyckas man få kram i knät av alla ställen? haha jag kan få i höft eller ljumske när vi har sex, haha men knät har jag då aldrig hört talas om :D
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-18 13:17:14 följande:
    Försöker också tänka sådär, att nån gång kommer den ju faktiskt, även om det känns som att jag kommer vara gravid i all evighet :P
    Det känns mycket lättare idag när sambon också är hemma och jag vet att jag inte är ensam hela dagen, just n e han iväg o klipper sig o till o med det känns jobbigt ;D Separationsångest deluxe!
    Men ju längre dagen går ju mer nere blir jag ändå faktiskt.

Hur lyckas man få kram i knät av alla ställen? haha jag kan få i höft eller ljumske när vi har sex, haha men knät har jag då aldrig hört talas om :D
    Ja, men vi är inte gravida i all evighet faktiskt, det är max 5 veckor nu som det handlar om, lite mindre för mig (tror jag).

Jag har också grym separationsångest och idag ska jag på middag. Hatar inte bara när han är borta utan när jag måste åka från honom, haha. Men han verkar inte klaga så mycket i alla fall.

Tro mig, jag tappar hoppet ibland också. Men jag tänker som såhär: Man får lov att vara deppig och känna sig hopplös, MEN; du väljer själv i slutändan om det verkligen är värt att känna så jämt. Det är trots allt ett övergående stadium, hur avlägset det än känns. Sen förstår jag att det är sjukt svårt att tänka så med alla dessa krämpor, men att "göra det bästa av situationen" kanske är det bästa man kan göra. Jag bara svamlar som vanligt. Tro mig som sagt, ibland bara vill jag lägga mig ner och trycka ut ungen med tankekraft, men eftersom det inte fungerar så får man bita ihop helt enkelt. *snark* Så oerhört vis jag låter..

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, jag vet bara att det låste sig och gjorde sanslöst ont, typ.. "åhh vad skönt-stön" som förändras till: "FAN HELVETE FAAAAAN AAAAAAAAAAAJJJ". Kan säga att karln såg lätt förskräckt ut.
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-18 13:22:33 följande:
    Ja, men vi är inte gravida i all evighet faktiskt, det är max 5 veckor nu som det handlar om, lite mindre för mig (tror jag).

Jag har också grym separationsångest och idag ska jag på middag. Hatar inte bara när han är borta utan när jag måste åka från honom, haha. Men han verkar inte klaga så mycket i alla fall.

Tro mig, jag tappar hoppet ibland också. Men jag tänker som såhär: Man får lov att vara deppig och känna sig hopplös, MEN; du väljer själv i slutändan om det verkligen är värt att känna så jämt. Det är trots allt ett övergående stadium, hur avlägset det än känns. Sen förstår jag att det är sjukt svårt att tänka så med alla dessa krämpor, men att "göra det bästa av situationen" kanske är det bästa man kan göra. Jag bara svamlar som vanligt. Tro mig som sagt, ibland bara vill jag lägga mig ner och trycka ut ungen med tankekraft, men eftersom det inte fungerar så får man bita ihop helt enkelt. *snark* Så oerhört vis jag låter..

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, jag vet bara att det låste sig och gjorde sanslöst ont, typ.. "åhh vad skönt-stön" som förändras till: "FAN HELVETE FAAAAAN AAAAAAAAAAAJJJ". Kan säga att karln såg lätt förskräckt ut.
    Här får man gå över två veckor tror jag, så jag har högst fyra veckor kvar. Men jag har ju förvärkar o sammandragningar varje dag så det gör ju att hoppet hålls uppe :/

Ska iväg från min sambo sen jag med, ska på lite glöggkalas, fast jag inte alls är sugen på det, glögg är jag sugen på men jag orkar inte duscha, klä på mig annat än mjukiskläder och stövla mig bort till värdinnan :P haha
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-18 13:33:39 följande:
    Här får man gå över två veckor tror jag, så jag har högst fyra veckor kvar. Men jag har ju förvärkar o sammandragningar varje dag så det gör ju att hoppet hålls uppe :/

Ska iväg från min sambo sen jag med, ska på lite glöggkalas, fast jag inte alls är sugen på det, glögg är jag sugen på men jag orkar inte duscha, klä på mig annat än mjukiskläder och stövla mig bort till värdinnan :P haha
    Ja, jag tror iof inte att jag kommer gå över tre hela veckor. Men man vet ju aldrig. Det skulle ju vara typiskt eftersom jag bestämt hävdad att "bebis gärna för stanna därinne så länge som möjligt". Jag menar ju främst över nyår.. hihi.

Haha nej vad bökigt det är att gå ut hahaha. Vi har det snorhalt utanför dessutom så jag är nog vacker när jag stapplar fram för att inte halka..
  • Mysmamma70

Du har rätt Majorima. Vi väljer ju inte hur vi har det, men vi väljer våra tankar kring det. Och det finns forskning som visar på att negativa tankar ger mer smärta och obehag. Så man får försöka fokusera på det som är positivt - alltid finns det något

• Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-12-18 13:50:49 följande:
    Du har rätt Majorima. Vi väljer ju inte hur vi har det, men vi väljer våra tankar kring det. Och det finns forskning som visar på att negativa tankar ger mer smärta och obehag. Så man får försöka fokusera på det som är positivt - alltid finns det något
    Jadå! Idag vaknade jag exempelvis och kunde se mina anklar för första gången sen i försomras! Nu är dom dock försvunna i vätska igen, men ändå! Hoho. Cool
  • Stefanie

Kramp i knät tycker jag inte låter så märkligt, jag har fått kramper på de mest konstiga ställen senaste veckorna...

Vi ska också iväg i kväll. På middag i närheten. Det tråkiga är att jag har typ 3 plagg som går att visa sig i för folk just nu och jag är så j-a trött på dem nu. Tre tråkiga klänningar som typ börjar bli noppriga nu för att jag har använt dem så mycket! Svårt att göra sig snygg. 
    Middagen övergår i fest efter ett par timmar, får väl se hur länge vi stannar. Sambon ska få dricka folköl och har tiggt till sig att kanske få ta en whisky efter maten om det bjuds på och en whisky kan jag väl gå med på. Men det blir ingen fylla för honom så han kommer  väl att tröttna lika snabbt som jag!

Är lite rörig i magen. Vaknade två gånger i natt av att jag hörde mig själv prutta! Skäms Då låter det högt!  Glad Har också lite molvärk i ryggen... Usch vad man är dum som försöker läsa av alla tecken!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)