• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Min bebis är verkligen slö mot vad h*n har varit!!! Får mig bara nån buff då å då, tidigare var det jämt fart i magen, helt galen bebis!! Känns jobbigt :(

• ullabella sekreterare

Nu börjar det hända saker. Igår vid 16 började jag få värkar. vid 22 åkte vi in för kontroll. Jag tyckte att jag hade piss ont men enl ctg var de inte jättestarka o tillräckligt regelbundna. vid undersökning hade jag väl ca 1 cm kvar av tappen o öppen 1 cm hon kände huvudet jättelångt ner. Fick 2 panodil 1 bricanyl o en sovtablett. Fick åka hem o sova men har typ varit vaken hela natten. kl 5 släppte slemproppen. E det vanligt att där e blod i den? nu på fm har jag värkar igen men inte så ofta men när de kommer så håller de i sig längre. Tyvärr sa hon att detta kan hålla på länge :S

• ludicrous

Ullabella - härligt! Passa på att vila, håll inte igång o försök få fart på allt nu. När dottern kom var det likadant gör mig, började klocka på söndagskvällen, hon e ute på onsdagsmorgonen. Jag var så slut att jag inte ens kommer ihåg när hon kom upp på bröstet :(
    Slemproppen kan vara blodblandad, ingen fara :)

• Momalicious

Ludicrous: min är också mycket lugnare, det är ju trångt. Men jag känner honom tillräckligt. Ring fl om du är orolig!

Annacl: vilken sötnos!

Ullabella: fy vad irriterande. Jag vet hur det känns. Men försök vila och ladda inför förlossningen. :) nu är det iaf nära.

• Momalicious

Våran granne är trubadur och sitter och övar julsånger nu. Det går ju då rakt inte att skita i mikrofon och förstärkare, nej nej.
    Men jag har ju iaf fått lite mer sömn.
    (fast nu har han spelat "bjällerklang" i en kvart så snart blir jag galen!)

Idag är det inte kul. Fötterna är lika svullna som igår kväll och jag har ju legat hela natten. Får typ inte ut nåt blod till tårna, känns som dom sover haha. Dessutom vill jag inte föda, för jag bävar för hur hemsk magen kommer vara efteråt. Är ju helt täckt med bristningar :(

• ludicrous

Moma- ska till bm på tisdag, tar upp det då så länge jag känner bebis då å då. :)
    Jag har bristningar efter min första graviditet, och tyvärr e ju inte magen det vackaste efter, men tränar du så hjälper magmusklerna till att strama åt skinnet å då syns dom inte så mkt :/

• Karttikeya

Middag igår ja. Kommer hem vid elva, ser på lite tv med karlsloken, lägger mig vid tolv. Känner mig orolig och rastlös och helt plötsligt så börjar jag må "konstigt", det ilar i ryggen och i övre delen av magen och jag tänker "Jaha, ska jag föda barn nu helt plötsligt?". Känner att jag behöver göra nummer två och går upp, vilket gör att det lugnar sig och jag lägger mig sen igen. Får den där konstiga ilande smärtan igen och tror det är förvärkar eller något, går upp: börjar spy som en kalv! Sen försvann allt, förutom den där äckelkänslan man har efter att ha spytt upp hela magen förstås och idag känner jag mig lite bakis. Ingen bebis, phew, och framförallt: ingen magsjuka!

Idag är jag svullen som en sjöko och känner mig riktigt ynklig. Just det, vill ni ha en husmorskur mot "bakfylla" (när man förlorat mycket vätska osv osv) så blanda saftkoncetrat med lite vatten och lite salt och ta en multivitamintablett. Sen när magen är bättre: drick mycket vatten såklart. As good as new. (i wish)

• ludicrous

Majorima - hård kväll igår du ;) visst är det väl underbart att vara bakis utan att ha druckit en droppe alkohol ;)?

Själv har jag snart bytt ut min hjärnsubstans mot snor och det känns som det varit kattslagsmål i min hals ;)
    Har lite onda SD/ förvärkar o vill nog att bebis kommer nu.. Deppigheten slår till! Haha

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-19 12:58:23 följande:
    Majorima - hård kväll igår du ;) visst är det väl underbart att vara bakis utan att ha druckit en droppe alkohol ;)?

Själv har jag snart bytt ut min hjärnsubstans mot snor och det känns som det varit kattslagsmål i min hals ;)
    Har lite onda SD/ förvärkar o vill nog att bebis kommer nu.. Deppigheten slår till! Haha
    Jag tror jag snodde dom andras bakfylla eller något! Har nog inte spytt såhär mycket sedan jag var magsjuk i calici i mars i år Tungan ute Min sjuka hjärna blev nästan fascinerad över mängderna. Allt för att inte fokusera på själva "akten", finns det något värre än att spy liksom?

Vad skönt med en förkylning! Det är ju helt underbart! Förkylning och föda barn på julafton, det är din grej va?
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-12-19 11:09:05 följande:
    Ja Nova är 4 år, Elliot är snart 23 månader & Nemi 3 veckor. Elliot är likadan, vill klappa & pussa men kollar inte vart han har sina kroppsdelar & ligger hon nära honom när han blir förbannad så kan hon få nått i huvudet ele så.

Kommer nog att ta tid att komma in i denna omställning, trodde inte det skulle vara så här tufft faktiskt.

Ja när det är lugnt är det helt underbart men ibland kan det verkligen bli kaos!!! Men jag säger som du är glad att inte vara gravid längre, & detta kommer bli bättre med tiden....

vi kommer skaffa en till senare, men då ska Nemi vara minst 3-4 för att jag ska orka!

Härligt att bli mormor tidigt!
    Trodde inte heller att det skulle vara SÅ STOR omställning, jag menar man har ju småbarn så man borde ju vara mer van än när man skaffar syskon när de är lite äldre men så var det ju inte.
    Jag hoppas bara att jag kommit i det lite mer när jag ska vara ensam med dom vecakn efter nyår, jag bävar lixom för 1 HEL vecka själv, men förhoppningsvis så kommer döttrarna och hälsar på. SKa bli spännande att se hur jag komemr klara av att lämna på dagis för första gången själv den 11 januari, får bara hoppas att det inte är så mycket snö för då kan jag inte köra vagenn i snön, då får jag ta Olivia i sjal och William i hans vagn
Svar på tråden December Bebis 2010 :)