• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    AnnaCL skrev 2010-12-21 01:11:11 följande:

Alltså det här med att vara förälder är ju underbart! Håll ut, snart kommer bebisarna ut.
    Vi har badat henne för första gången idag. Naveln har trillat av. Och nu är hon gosig och mjuk om kroppen av barnolja. Dock även extermt oljig i håret. Imorgon kommer BVC på hembesök, ska bli spännande att se vad som hänt med vikten. När hon föddes vägde hon 3200 och vid utskrivning 2900, hoppas hon hämtat upp lite sedan dess.
    Gud vad hon är söt! Jag är inte alls avis! Tungan ute 

Jag längtar...
  • Momalicious

Dom kraftigaste, som jag vill spy av, kommer rätt oregelbundet. Eller de gjorde det när jag satt i badet. Nu har jag gått upp så vi får se. Finns inget mer att kräkas upp heller vilket är hemskt. Hoppas det avtar eller blir mer regelbundet för det här tär på mig. Usch. Vad har man gett sig in på egentligen? :p

• Stefanie
    Momalicious skrev 2010-12-21 02:32:43 följande:
    Dom kraftigaste, som jag vill spy av, kommer rätt oregelbundet. Eller de gjorde det när jag satt i badet. Nu har jag gått upp så vi får se. Finns inget mer att kräkas upp heller vilket är hemskt. Hoppas det avtar eller blir mer regelbundet för det här tär på mig. Usch. Vad har man gett sig in på egentligen? :p
    Okej. Jobbigt, men spännande! Jag tror du är på g, det låter ju galet att du skulle ha det så här nu och sedan gå och vänta till januari. Fast i och för sig trodde jag att det var på gång för 2 veckor sedan och sitter här nu utan bebis...

Men nej, du får 10:a.Glad 

Själv har jag som vanligt lite förvärkar. De gör lite ont men mest för att magen blir så himla spänd. Har haft lite molvärk också men inget märkvärdigt alls.

Ska gå och lägga mig nu tänkte jag, är supertrött. Men hungrig. Det är det värsta, alltid hungrig på nätterna. Och morgonen. 

Hoppas att du får sova, eller åka till förlossningens snart. blir spännande att läsa i morgon när jag vaknar!

• Momalicious

Blir nog knappast förlossning iaf. Som tur är. Vill inte att det kommer ur alla öppningar samtidigt när jag föder om jag får bestämma. Är väl någon konstig magsjuka jag dragit på mig som framkallade värkar. Nu är det dock inte alls ofta det kommer. Sover mellan kräkningarna men nu senast kom det inget så dricker lite saft, både så jag får vätska och så det finns nåt i magen när det väl är dags igen. Oh jobbig värk. Aj!
    Det enda som slår magsjuka i hemskhet är magsjuka + höggravid + värkar. Det borde vara olagligt!

• ludicrous

Moma- du skulle ju vänta med mig tills efter nyår, sluta ha värkar! Hoppas du inte åkt på magsjuka stackar :( jag e förkyld och tycker det e jobbigt, hua för magsjuka då!!

Jag är otroligt glad, eller tillfreds e nog ett bättre ord, med att vänta på bebis :)

Nu har lillbruden här hemma åkt på förkylning med feber också.. Tur jag har (min)mormor som hjälper till när jag ska till BM :)

GRATTIS CISSI!

• Momalicious

Suck, jo det måste vara magsjuka. Det är ju knappast en tömning eller?! Isf ska jag aldrig mer föda barn. Fast värkarna jag haft har redan fått mig på dom tankarna.
    Så jäääävla orättvist, inte nog med att man är höggravid och i princip handikappad så ska man ha magsjuka med! Nej fy fan vad irriterande. Om jag bara kunde byta till en förkylning :(

• pickaboo

GRATTIS Cissi! Ska bli spännande att höra om din förlossning sen!!! Det verkar ha gått relativt fort

AnnaCL: så vacker hon är!!! nNu längtar jag ännu mer efter bebisen!

• ludicrous

Moma- ring till bm eller förlossningen o hör vad dom trot. Skulle det vara värkar kan du komma in o få smärtlindring o sova

• Emelle

Grattis Cissi- Vad skönt att allt gått snabbt och bra!!

AnnaCL- Gud så söt hon är. Fina lilla!

Nu åker vi till BM.
    Håll tummarna för att jag är mer mogen den här ggn och att hon är villig att pilla lite (är inte min ord BM)
    Sen kommer jag be om en läkartid om jag inte får barn, vilket är knappast troligt, innan utsatt BF!!
    Så antagligen i början av nästa vecka. Då vill jag ha ny hinnsvepning och ett ev igångsättningsdatum så jag kan se ett slut datum på den här pärsen...

Moma- Känns precis som min  förra natt. Fast du är på toa med magen och jag var i duschen men migrän. Stackare! Jag mår bättre idag, men är inte alls 100%. KRAM

Svar på tråden December Bebis 2010 :)